Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokémon Generation 5 på G

03/03 -11 12:21 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Mitt är iaf skickat nu så jag får det imorgon. Äntligen på engelska så man fattar vad dom säger.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

03/03 -11 15:53 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Jag ska ta Tepig(Ledsen Snivy)när jag får spelet!! :D

03/03 -11 16:26 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

För mig blir det Oshawott och Tepig tror jag ;>
Är dock inte 100 på att det blir Tepig, Snivy är faktiskt ganska snygg den med D;

gud vad gött ändå.. så här dags imorgon håller jag mina två spel i handen :D

~ Aye!

03/03 -11 18:39 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

emma_dockan skrev:
För mig blir det Oshawott och Tepig tror jag ;>
Är dock inte 100 på att det blir Tepig, Snivy är faktiskt ganska snygg den med D;

gud vad gött ändå.. så här dags imorgon håller jag mina två spel i handen :D

Skulle ha köpt båda jag med men ändrade mig. Tyckte det räckte med ett engelskt och ett japanskt.

Själv ska jag ta Snivy. Tog Oshawott i det japanska.
Ska med en gång fixa en Hasty Snivy. Hur lång tid det än tar. Kan ju redan spelet så lär ju inte hamna efter med gameplayet. :P
Bör få det mellan 10 och 11. Det är då posten kommer. :D

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

03/03 -11 19:16 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

SuperJOCKE skrev:
emma_dockan skrev:
För mig blir det Oshawott och Tepig tror jag ;>
Är dock inte 100 på att det blir Tepig, Snivy är faktiskt ganska snygg den med D;

gud vad gött ändå.. så här dags imorgon håller jag mina två spel i handen :D

Skulle ha köpt båda jag med men ändrade mig. Tyckte det räckte med ett engelskt och ett japanskt.

Själv ska jag ta Snivy. Tog Oshawott i det japanska.
Ska med en gång fixa en Hasty Snivy. Hur lång tid det än tar. Kan ju redan spelet så lär ju inte hamna efter med gameplayet. :P
Bör få det mellan 10 och 11. Det är då posten kommer. :D

Okej, jag vet inte riktigt vad för Nature jag ska ha på min Oshawott än :3

Jo om jag hade haft ett japanskt så hade jag ju inte köpt båda på engelska heller. Känns lite onödigt :o

~ Aye!

04/03 -11 10:54 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Nu har jag mitt spel. Fick det för två minuter sen. Som jag sa. :P

EDIT:
Nu har jag min Hasty Snivy också. Sjätte gången gillt.

Jolly
Brave
Adamant
Bold
Bashful
Hasty

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

04/03 -11 13:19 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Yaaaay! Det är fredag! Spelen kom ut idag! Jag hoppas verkligen att jag kan komma iväg och köpa dem redan idag...

Vad är en passande nature för en Oshawott/Dewott/Samurott? Tänker använda physical moves och tänker inte EV-träna. (Det gör jag först senare i spelen)
Vill man köra på Adamant för högre Attack eller kanske något mer defensivt?

04/03 -11 14:54 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Yaaaay! Det är fredag! Spelen kom ut idag! Jag hoppas verkligen att jag kan komma iväg och köpa dem redan idag...

Vad är en passande nature för en Oshawott/Dewott/Samurott? Tänker använda physical moves och tänker inte EV-träna. (Det gör jag först senare i spelen)
Vill man köra på Adamant för högre Attack eller kanske något mer defensivt?

Eftersom jag antar att det bara är in-game den gäller ska du köra 252 HP / 252 Atk / 4 Spe.

Ska också EV-träna min efter spelet. Gör alltid så. Bort med alla EV och sen börja EV-träningen.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

04/03 -11 15:08 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Antagligen EV-tränar jag den inte alls, kommer bara att användas in-game som du sa och då klarar man sig utan några specifika EV's. Men jag vill gärna ha en bra nature så jag tror att jag kör på Adamant för Oshawott.

För Snivy kanske det blir Jolly...vet inte riktigt, Serperiors Base Speed på 113 är redan ganska bra...

Det finns 25 Natures så det är 100/25 = 4% chans att man får den man vill på första försöket. Eller är jag helt ute och cyklar trots högsta betyg i matematik?

04/03 -11 15:27 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Antagligen EV-tränar jag den inte alls, kommer bara att användas in-game som du sa och då klarar man sig utan några specifika EV's. Men jag vill gärna ha en bra nature så jag tror att jag kör på Adamant för Oshawott.

För Snivy kanske det blir Jolly...vet inte riktigt, Serperiors Base Speed på 113 är redan ganska bra...

Det finns 25 Natures så det är 100/25 = 4% chans att man får den man vill på första försöket. Eller är jag helt ute och cyklar trots högsta betyg i matematik?

Glömde nämna Nature, men Adamant är rätt.

Själv går jag mixed med Snivy med hjälp av Growth.

Och du har rätt. Det är 4% men du räknade lite konstigt. 1/25 är bättre. Och det är 4%. Och att du ska få en beneficial i Spe är 16%.

Och Snivy är ju det bästa valet av starter. Med högt försvar och speed så kan den använda Growth utan att vara rädd att bli utslagen, vilket den lär sig på låg level. Lv. 13.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

04/03 -11 15:37 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Egentligen ville jag inte ta Snivy alls utan istället få en från Dream World (som öppnar 30 Mars tydligen...) med Contrary eftersom det helt enkelt gör Serperior till den bästa Grass-startern av alla.

Och Growth på Lv. 13 alltså...inte illa...

19.00: Vi åkte och shoppade lite, förutom lite nya kläder har jag nu både Pokémon Black och White! Ska börja med Pokémon Black direkt...så fort jag plockat ur diskmaskinen...

04/03 -11 16:11 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Jag fick Jolly nature till min Snivy, det duger. :P
Hur som helst, jag ÄLSKAR spelet! Känns så otroligt att hålla spelet i mina händer, efter att ha väntat i 1 år.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

04/03 -11 17:50 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Nu har jag kommit hem med mina! Ska börja spela nu! :'D

~ Aye!

04/03 -11 20:08 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Egentligen ville jag inte ta Snivy alls utan istället få en från Dream World (som öppnar 30 Mars tydligen...) med Contrary eftersom det helt enkelt gör Serperior till den bästa Grass-startern av alla.

Och Growth på Lv. 13 alltså...inte illa...

19.00: Vi åkte och shoppade lite, förutom lite nya kläder har jag nu både Pokémon Black och White! Ska börja med Pokémon Black direkt...så fort jag plockat ur diskmaskinen...



Man kan använda DW innan det men den stängs nån gång i mars och öppnas igen den 30:de.

Contrary är ju egentligen bannad inom Smogon's regler. Men in-game får man ju använda den hur man vill. Och online med för den delen. Du fattar.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

04/03 -11 20:17 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Spelen ser jättebra ut! Det märks verkligen att det är en ny generation nu! Ser fram emot att hitta de små detaljerna som inte förekommit i tidigare spel.

Men hjälp mig nu...måste jag gå igenom de två striderna mot Cheren och Bianca innan jag kan se min starters Nature i början av spelet?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar