Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokémon Generation 5 på G

16/10 -10 10:27 i_pwn

i_pwn

88 XP 7 inlägg

hmmm hur många pokémon blir det nu sammanlagt

16/10 -10 12:56 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

649

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

17/10 -10 23:04 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Namnet "Urugamosu" ser i alla fall mycket bättre ut än "Ulgamoth!"  Det är min bror som pratar japanska, inte jag! Jag kan ingenting om japanskt uttal...


649st = Många

18/10 -10 17:48 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendo_DSV

Man håller sig uppdaterad via serebii verje morgon så det är lugnt ;) men det är så jobbigt att dom inte kommer på något nytt för att mer än hälften av dom nya ser ut som "gammla" pokemon Och då tänker jag nog mest på is-typ björnen och dens utveckling som ser exakt ut som teddiursa och ursaring bara att dom är ice type. Så jag tycker att det räcker med pokemon nu. Men samtidigt så måste dm hitta på bya pokemon så att tv-serien ska kunna fortsätta och dom får ju in mycket pengar på den. Om dom inte har en ursäkt så kanske dom kan göra böckerna till TV-serier. det skulle vara bra tycker jag iaf.

18/10 -10 18:11 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Nintendo_DSV skrev:
Man håller sig uppdaterad via serebii verje morgon så det är lugnt ;) men det är så jobbigt att dom inte kommer på något nytt för att mer än hälften av dom nya ser ut som "gammla" pokemon Och då tänker jag nog mest på is-typ björnen och dens utveckling som ser exakt ut som teddiursa och ursaring bara att dom är ice type. Så jag tycker att det räcker med pokemon nu. Men samtidigt så måste dm hitta på bya pokemon så att tv-serien ska kunna fortsätta och dom får ju in mycket pengar på den. Om dom inte har en ursäkt så kanske dom kan göra böckerna till TV-serier. det skulle vara bra tycker jag iaf.

Anledningen till att vissa Pokémon liknar varandra är för att det ska föreställa ett nytt ekosystem.
Baffuron ersätter Tauros, Mamanbou ersätter Luvdisc, Kumasyun ersätter Teddiursa, Moggurew ersätter Diglett, Otamaro ersätter Poliwag, Yooterii ersätter Growlithe etc.
Det är ju för att Isshu ligger så långt bort.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

18/10 -10 22:05 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Jag inte hålla med om att de nya Pokémon liknar de gamla utseendemässigt. Men visst är det många Pokémon som fått en "spegelbild" (Eller passar "skugga" bättre?) om man kan kalla det för det...men det är ingen negativ sak så länge de har olika stats och är av olika typer.

Men en sak håller jag absolut med om, Serebii.net varje morgon är en självklarhet, förutom att jag personligen kollar på eftermiddagen hemma, eller möjligtvis på lunchen. Jag längtar till den dagen de nya engelska namnen börjar radas upp på serebii.net, det är i stort sett allt jag tänker på.  :P

19/10 -10 08:10 SimsMarri

SimsMarri

1838 XP 26 inlägg

Man får verkligen ha mkt tålamod. jag längtar också tills det kommer ut. kul att ha ett till pokémon spel.

undra fall dom kommer göra ett mystery dungeon spel och vad det kmr heta... mkt spännande :P

19/10 -10 08:24 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

Nintendo_DSV skrev:
Man håller sig uppdaterad via serebii verje morgon så det är lugnt ;)

Mr.Serebii uppdaterar sidan på våran för/eftermiddag pga tidszonen.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

19/10 -10 15:30 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Han bor i england så han är en timme efter oss. Två nu när det är sommartid.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

23/10 -10 11:54 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

SimsMarri skrev:
Man får verkligen ha mkt tålamod. jag längtar också tills det kommer ut. kul att ha ett till pokémon spel.

undra fall dom kommer göra ett mystery dungeon spel och vad det kmr heta... mkt spännande :P


Jag är nästan ganska säker på att det kommer ut ett Mystery Dungeon spel med Isshu Pokémonen, men jag är självklart inte 100! (:
Men jag ser verkligen fram emot Black&White, jag håller just nu konstant på att ändra mitt framtida team för att liksom tagga, och kollar även på Wi-Fi battles på YouTube.
Kollar även på Best Wishes säsongen, vilket är en SUPER säsong! ^^

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

23/10 -10 20:23 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Vart kan man kolla på Best Wishes säsongen? ;o
Jag skulle gärna vilja kolla in den (;

~ Aye!

24/10 -10 12:46 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Jag såg på några Pokémon Black/White-strider och insåg att alla Pokémon faktiskt har riktiga skuggor nu, och inte bara en mörk cirkel under sig. De har tänkt på (nästan) allt! Undrar om skuggan flyttar på sig beroende på vilken tid på dygnet det är...

INGEN kan komma och säga att det här inte är de mest välgjorda Pokémon-spelen hittills. Sen att några gamla Pokémon-veteraner säger att de första spelen var bäst är en helt annan sak. Det är skillnad på "Bra" och "Välgjord"

24/10 -10 13:25 Kibago

Kibago

25 XP 11 inlägg

Jag kan knappt vänta tills det släpps :>

24/10 -10 13:59 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

emma_dockan skrev:
Vart kan man kolla på Best Wishes säsongen? ;o
Jag skulle gärna vilja kolla in den (;



Gogoanime.com är en bra hemsida! ^^
Där kan du även se avsnitten subbed, fast det tar självfallet några dagar tills de subbade avsnitten kommer ut.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

27/10 -10 21:54 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

En fråga till Jocke och ni som brukar importera de japanska versionerna av spelet. Vilken/Vilka hemsida/or beställer ni från? :)
Skulle nämligen vilja ha ett.

~ Aye!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar