Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokémon Generation 5 på G

29/09 -10 11:48 mariobros1

mariobros1

19708 XP 856 inlägg

nintendoguy skrev:
emma_dockan skrev:
Jag tänker inte använda någon starter :<
Jag ska ha en Kibago som jag aldrig utvecklar. Så fort jag såg Kibago blev jag helt kär ='D

emma_dockan and Kibago sitting in a tree.K-i-s-s-i-n-g! xD


Immature.....
Jag vart också jäkligt kär i Kibago, den är ju så himla grym! ^^
Tänker se till att ha honom i mitt team, men det kan dröja ett tag innan jag fångar honom då de som har spelet säger att han inte dyker upp förrän vägen till 5:e gymmet. >P

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

29/09 -10 15:28 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Kibago är så jävla söt så nu ska jag bara säga:

Nintendoguy and Kibago sitting in a tree,K-I-S-S-I-N-G!

29/09 -10 18:43 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

Jag ska skaffa Kibago och Meguroko till mitt team det får ta den tid det tar att skaffa dem och sen kanske jag ska använda Meruba som man får i ett egg i route 18

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

30/09 -10 16:04 mariobros1

mariobros1

19708 XP 856 inlägg

ShinyLucario skrev:
Jag ska skaffa Kibago och Meguroko till mitt team det får ta den tid det tar att skaffa dem och sen kanske jag ska använda Meruba som man får i ett egg i route 18



Spoila ej!!

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

01/10 -10 17:55 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Jag stör mig på att Jarodas stats är så utspridda...75, 95... 113. Den är snabb, men inte mer. Emboar och Daikenki har i alla fall några fler base stats som de kan utmärka sig någorlunda med.

Fast det är väl inget fel med Speed...en gång i tiden var det det viktigaste en Pokémon kunde ha för mig då motståndaren alltid lyckades attackera först...varje gång. Det enda Emboar har att skydda sig med är mycket HP, Daikenki tar stor skada av t.ex Thunderbolt och Thunder och andra elektriska "Special-attacks".

Kanske så är Tsjutaja bästa valet trots allt...

It's good to be back. Eller kanske iaf.

Men iaf. Jaraoda är visst bra. Med Contrarian som ability så ökas dess SpA varje gång den använder Leaf Storm t.ex. Ochmed Swords Dance kan den öka sin Atk. Plus att den kan köra ett bra SubSeed set.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

02/10 -10 21:21 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Beställde aldrig från Playasia. Väntar hellre tills de kommer i mars till Europa så köper jag både Black/White på samma gång.

Men mariobros1 sa till mig över msn att alla pokémon i Black och White kommer få nya namn? Det stämmer troligtvis, men vill vara säker, så stämmer det? :/
Tycker nämligen namnen nu är lite jobbiga att komma ihåg >.<

02/10 -10 21:43 mariobros1

mariobros1

19708 XP 856 inlägg

Ezlo skrev:
Beställde aldrig från Playasia. Väntar hellre tills de kommer i mars till Europa så köper jag både Black/White på samma gång.

Men mariobros1 sa till mig över msn att alla pokémon i Black och White kommer få nya namn? Det stämmer troligtvis, men vill vara säker, så stämmer det? :/
Tycker nämligen namnen nu är lite jobbiga att komma ihåg >.<


Tjaaa, namnen ändras ju typ alltid...=/
Så det borde väl få nya namn den här gången också, dock brukar en del få behålla sina namn.
Jag menar i Japan heter Chimchar ju Hikozaru.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

02/10 -10 23:33 midgard100

midgard100

7918 XP 1515 inlägg

Det är klart att dom får engelska namn.. Så det är ingen idé att sitta och lära sig alla dom japanska. :]
Blir intressant att se vad dom kommer heta.

03/10 -10 09:59 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Inte alla. Reshiram heter samma på engelska. Pikachu med. Det finns fler.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

03/10 -10 10:41 pokebley

pokebley

2106 XP 76 inlägg

Zoroark läste jag någonstans att den inte skulle få ett engelskt namn.

I'm the REAL Pokémon Master. The REAL Truth.
Think you can win? PRRRROOOOVEEE IT! x)
Önnered in my heart.

03/10 -10 11:30 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

pokebley skrev:
Zoroark läste jag någonstans att den inte skulle få ett engelskt namn.

Stämmer också.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

03/10 -10 14:55 midgard100

midgard100

7918 XP 1515 inlägg

SuperJOCKE skrev:
pokebley skrev:
Zoroark läste jag någonstans att den inte skulle få ett engelskt namn.

Stämmer också.

Det är väl inte officiellt?

03/10 -10 16:46 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

midgard100 skrev:
SuperJOCKE skrev:
pokebley skrev:
Zoroark läste jag någonstans att den inte skulle få ett engelskt namn.

Stämmer också.

Det är väl inte officiellt?

Egentligen inte men skriv in www.zoroark.com och du kommer till pokémon.com. Den officiella Pokémon sidan i Amerika.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

06/10 -10 21:48 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Då jag har lagt upp en plan på vilka Pokémon jag ska använda i spelen, vilka moves de ska ha o.s.v...så har jag lärt mig de japanska namnen på just de Pokémon jag antagligen kommer att använda mest...Just nu känns det inte nödvändigt med allt för stora skillnader mellan de japanska och de kommande engelska namnen. Men när de kommer ut om några månader är det väl bara att börja vänja sig...

07/10 -10 14:20 mariobros1

mariobros1

19708 XP 856 inlägg

Kan knappt bärga mig!! ^^
Gud vad jag längtar tills spelet kommer ut, jag håller konstant på att ändra i mitt framtida team inför spelet, men det får mig bara att tagga mera! =D

Btw, det stod på Pokébeach att spelet möjligen skulle komma ut den 22:a April, men det är inte säkert.
Hoppas det kommer ut i Mars....>P

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar