Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Fråga en (hjälp)moderator

27/01 -11 00:45 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg


Vad är den mest märkligaste upplevelsen ni har fått uppleva som (hjälp)moderator? ;)

Jag blev rätt... okej, väldigt, förvånad när admin helt plötsligt frågade om jag ville hjälpa till med v5. Hade erbjudit det innan, men hade tvivlat på att han skulle låta mig hjälpa till med det... : P

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

27/01 -11 06:28 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink


Som administratör? Isf ja. Jag betvivlar även att den kommer att försvinna, då det (åtminstone för mig) känns som en självklarhet att administratören ska ha access till alla sidor, klubbar, källare och garderober.

...

När Void blev Administratör så kunde han gå in i vilket klubbforum som helst (vilket de kan vanligtvis). Men, funktionen försvann inte när han blev moderator. :P

27/01 -11 08:25 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Ezlo skrev:
När Void blev Administratör så kunde han gå in i vilket klubbforum som helst (vilket de kan vanligtvis). Men, funktionen försvann inte när han blev moderator. :P

Nä. Däremot så blev jag dold huvudansvarig i alla klubbar som jag var medlem i. Fast nä, det är inte kvar, för jag har hunnit lämna alla klubbar som jag var medlem i då, och då försvann det.

27/01 -11 09:51 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Void skrev:
Ezlo skrev:
När Void blev Administratör så kunde han gå in i vilket klubbforum som helst (vilket de kan vanligtvis). Men, funktionen försvann inte när han blev moderator. :P

Nä. Däremot så blev jag dold huvudansvarig i alla klubbar som jag var medlem i. Fast nä, det är inte kvar, för jag har hunnit lämna alla klubbar som jag var medlem i då, och då försvann det.

En sådan möjlighet finns inte. Fnu gör kollar om man innehar adminstatus och ger en då adminbefogenhet i klubbar (om man har moderatorstatus får man medlembefogenhet, as of v5). Så när Dea avsätts så förlorar han befogenheten nästa gång han loggar ut.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

27/01 -11 10:57 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

FIQ skrev:
Void skrev:
Ezlo skrev:
När Void blev Administratör så kunde han gå in i vilket klubbforum som helst (vilket de kan vanligtvis). Men, funktionen försvann inte när han blev moderator. :P

Nä. Däremot så blev jag dold huvudansvarig i alla klubbar som jag var medlem i. Fast nä, det är inte kvar, för jag har hunnit lämna alla klubbar som jag var medlem i då, och då försvann det.

En sådan möjlighet finns inte. Fnu gör kollar om man innehar adminstatus och ger en då adminbefogenhet i klubbar (om man har moderatorstatus får man medlembefogenhet, as of v5). Så när Dea avsätts så förlorar han befogenheten nästa gång han loggar ut.

Öh, okej. Men du känner ju till att jag lyckats skapa underforum i Downtown utan att vara varken admin eller huvudansvarig, och hela den här grejen upptäckte jag ju flera veckor efter aprilskämtet när jag märkte att jag kunde ändra huvudansvarig i Moderatorer.

27/01 -11 12:38 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Void skrev:
FIQ skrev:
Void skrev:
Ezlo skrev:
När Void blev Administratör så kunde han gå in i vilket klubbforum som helst (vilket de kan vanligtvis). Men, funktionen försvann inte när han blev moderator. :P

Nä. Däremot så blev jag dold huvudansvarig i alla klubbar som jag var medlem i. Fast nä, det är inte kvar, för jag har hunnit lämna alla klubbar som jag var medlem i då, och då försvann det.

En sådan möjlighet finns inte. Fnu gör kollar om man innehar adminstatus och ger en då adminbefogenhet i klubbar (om man har moderatorstatus får man medlembefogenhet, as of v5). Så när Dea avsätts så förlorar han befogenheten nästa gång han loggar ut.

Öh, okej. Men du känner ju till att jag lyckats skapa underforum i Downtown utan att vara varken admin eller huvudansvarig, och hela den här grejen upptäckte jag ju flera veckor efter aprilskämtet när jag märkte att jag kunde ändra huvudansvarig i Moderatorer.

P.g.a. en tidigare bugg använts på din användare.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

27/01 -11 13:32 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Wat? :< Vad för bugg?

02/02 -11 18:53 Kevinek

Kevinek

1584 XP 980 inlägg

Har någon nuvarande (hjälp)moderator någonsin förstört en stor tråd?

Your life is a hell!
My life is a hell!
All lifes is a hell!

PS. I´m back!

02/02 -11 19:05 Goten_ssj3

Goten_ssj3 Forummoderator Spelansvarig

29411 XP 8142 inlägg

Kevinek skrev:
Har någon nuvarande (hjälp)moderator någonsin förstört en stor tråd?

Nej, och kommer aldrig göra det heller. Förstår inte varför man ska förstöra i huvudtaget.

Watch Symphogear

02/02 -11 19:07 Kevinek

Kevinek

1584 XP 980 inlägg

Såvitt jag vet så kan moderatorerna se vem som tagit bort en tråd så den som skulle göra det skulle få mindre förtroende då.

Har jag rätt eller fel?

Your life is a hell!
My life is a hell!
All lifes is a hell!

PS. I´m back!

02/02 -11 19:09 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Kevinek skrev:
Såvitt jag vet så kan moderatorerna se vem som tagit bort en tråd så den som skulle göra det skulle få mindre förtroende då.

Har jag rätt eller fel?

Rätt, men som Goten_ssj3 säger så ser jag inte heller någon anledning att förstöra trådar överhuvudtaget. Det går ju emot hela vårt syfte här på sidan...

~ Kigsz ~

2002-2012

02/02 -11 19:16 Kevinek

Kevinek

1584 XP 980 inlägg

Nej, varför skulle man ens förstöra (ta bort) en tråd????

Your life is a hell!
My life is a hell!
All lifes is a hell!

PS. I´m back!

02/02 -11 22:13 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Kevinek skrev:
Har någon nuvarande (hjälp)moderator någonsin förstört en stor tråd?

Trevligt att du fått två svar, och att båda är lögn! :D

Vet att trådar har tagits bort av misstag, vissa med upp till 20 sidors innehåll. IRL-pics har till exempel tagits bort ett par gånger, har dock för mig att det bara är en av de två som ännu är (hjälp)moderator.

Have I ever told you the definition of insanity?

02/02 -11 22:20 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Jag har tagit bort IRL-pics! :D

02/02 -11 22:23 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15425 XP 4988 inlägg

Void skrev:
Jag har tagit bort IRL-pics! :D


Det har jag med gjort, fast #2 (nummer 2)... rent av misstag.

Vilket är det första och enda gången jag gjort med en tråd.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar