Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur många här tror på Gud?

06/09 -09 22:44 Skear_LO

Skear_LO

3268 XP 77 inlägg

niwn skrev:
Skear_LO skrev:
Plawt skrev:
v4 p0 fEsT;PpPpP sL0g 3N^ s3N dr0g j4;PpPPPpppPPpppPPpp

AMEN KOM DÅ JÄVLA TROLL SKARU HA BEEF ELELR!?


If you got beef, then you better step up bitch
Fuska.nu ain't nothin' to fuck with



I got beef with you bitch, arm your guns whoe - its clobbering time

jail niggah you gay

06/09 -09 22:54 Skear_LO

Skear_LO

3268 XP 77 inlägg

RyoBakura skrev:

Gud har ingen plats i min vardag, jag behöver känna att jag kan påverka i min omgivning, annars skulle mitt liv förlora sin mening- skulle inte ert?


alla är olika, så nej, allas liv skulle inte förlora sin mening pga det

jail niggah you gay

06/09 -09 23:00 RyoBakura

RyoBakura

2252 XP 479 inlägg

Skear_LO skrev:
RyoBakura skrev:

Gud har ingen plats i min vardag, jag behöver känna att jag kan påverka i min omgivning, annars skulle mitt liv förlora sin mening- skulle inte ert?


alla är olika, så nej, allas liv skulle inte förlora sin mening pga det

Det var därför jag frågade. Men jag anser i alla fall att utan fri vilja så är vi ju bara meningslösa åskådare som göra lika värdelösa iaktagelser.

Moderator? Om möjligt, ta bort detta konto.

07/09 -09 00:19 Skear_LO

Skear_LO

3268 XP 77 inlägg

RyoBakura skrev:
Skear_LO skrev:
RyoBakura skrev:

Gud har ingen plats i min vardag, jag behöver känna att jag kan påverka i min omgivning, annars skulle mitt liv förlora sin mening- skulle inte ert?


alla är olika, så nej, allas liv skulle inte förlora sin mening pga det

Det var därför jag frågade. Men jag anser i alla fall att utan fri vilja så är vi ju bara meningslösa åskådare som göra lika värdelösa iaktagelser.


man kan väl endå tro på något utan att man förlorar sin fria vilja.
det fundamentala konceptet med gud/religion är liv efter döden, om man bara håller sig till den tanken så borde man inte behöva oroa sig om att vara betydelselös

jail niggah you gay

07/09 -09 01:11 RyoBakura

RyoBakura

2252 XP 479 inlägg

Nej, tron i sig själv gör en bara förslavad, men om det fanns en gud som skapade världen då förlorar du din vilja. För ditt jag, som är ett resultat av dina val, skulle inte vara verkligt. Gud hade en orsak till att skapa världen, vi ska uppfylla den. Vår egna mening skulle därför inte finnas, utan vara hans.

Moderator? Om möjligt, ta bort detta konto.

07/09 -09 18:35 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Skear_LO skrev:
niwn skrev:
Skear_LO skrev:
Plawt skrev:
v4 p0 fEsT;PpPpP sL0g 3N^ s3N dr0g j4;PpPPPpppPPpppPPpp

AMEN KOM DÅ JÄVLA TROLL SKARU HA BEEF ELELR!?


If you got beef, then you better step up bitch
Fuska.nu ain't nothin' to fuck with



I got beef with you bitch, arm your guns whoe - its clobbering time


D:

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

07/09 -09 22:49 Skear_LO

Skear_LO

3268 XP 77 inlägg

RyoBakura skrev:
Nej, tron i sig själv gör en bara förslavad, men om det fanns en gud som skapade världen då förlorar du din vilja. För ditt jag, som är ett resultat av dina val, skulle inte vara verkligt. Gud hade en orsak till att skapa världen, vi ska uppfylla den. Vår egna mening skulle därför inte finnas, utan vara hans.


jag sa aldrig att gud skapade människan, jag sa bara att grundtanken inte "förslavar" dig. människan skapade gud - varför? för att vi tror att någon högre makt får oss att leva vidare.
allt som kommer efter "livet efter döden" är bara rättfärdiganden som får själva konceptet att låta bra.

jail niggah you gay

08/09 -09 00:00 RyoBakura

RyoBakura

2252 XP 479 inlägg

RyoBakura skrev:
Livet är fysiskt, och som kroppen dör, gör vårt medvetande detsamma. Vår förståelse över världen är begränsad, och vi kan inte föreställa oss en värld där vi inte finns. Vi kan inte föreställa oss hur "inget" är. När vi dör förlorar vi våra sinnen, tankar, idéer och vilja. Vi har inte längre några behov som leder oss, och därför inte heller någon mening.

Med detta i tanke är livet efter döden en illusion, eftersom de bitar som skapar våra jag inte längre fungerar. Även om något bit skulle "överleva", som en själ eller likande, är det inte du och den har ingen vilja. En icke-existerande docka.

Jag har inga föråldrade idéer om att vi är livet är så viktigt att vi måste bevara det även efter det är över av en kraft större än oss själva. Som levande varelser är vi i konstant behov av kontraster. Annars mår vi dåligt. Livet har en början, och därför måste det ha ett slut. Vi återgår till en icke-existerande nivå, med ett annat ord, "inget". Det är allt.



Livet efter döden, en bra anledning att hålla sig borta från gud. Vanföreställningar om att allt blir bra efter detta är bara en ursäkt för att inte ta itu med det vi har. Därmed begränsar vi oss själva, eftersom med illusionen slipper vi ansvaret. Följer vi reglerna slipper vi skulden.

Moderator? Om möjligt, ta bort detta konto.

08/09 -09 00:24 Skear_LO

Skear_LO

3268 XP 77 inlägg

RyoBakura skrev:
RyoBakura skrev:
Livet är fysiskt, och som kroppen dör, gör vårt medvetande detsamma. Vår förståelse över världen är begränsad, och vi kan inte föreställa oss en värld där vi inte finns. Vi kan inte föreställa oss hur "inget" är. När vi dör förlorar vi våra sinnen, tankar, idéer och vilja. Vi har inte längre några behov som leder oss, och därför inte heller någon mening.

Med detta i tanke är livet efter döden en illusion, eftersom de bitar som skapar våra jag inte längre fungerar. Även om något bit skulle "överleva", som en själ eller likande, är det inte du och den har ingen vilja. En icke-existerande docka.

Jag har inga föråldrade idéer om att vi är livet är så viktigt att vi måste bevara det även efter det är över av en kraft större än oss själva. Som levande varelser är vi i konstant behov av kontraster. Annars mår vi dåligt. Livet har en början, och därför måste det ha ett slut. Vi återgår till en icke-existerande nivå, med ett annat ord, "inget". Det är allt.



Livet efter döden, en bra anledning att hålla sig borta från gud. Vanföreställningar om att allt blir bra efter detta är bara en ursäkt för att inte ta itu med det vi har. Därmed begränsar vi oss själva, eftersom med illusionen slipper vi ansvaret. Följer vi reglerna slipper vi skulden.


vissa människor tror bara inte att det tar slut. visst är det lulligt eftersom det låter ganska osannolikt men det är endå något man tror.
personligen tror jag att man försvinner, men återigen tror jag bara det.
man kan ju inte veta för äns man testat!

jail niggah you gay

12/09 -09 23:06 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

jag tror på gud

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

15/09 -09 20:18 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

oblivionluve skrev:
UnlimitedDri skrev:
henjan skrev:
jag vill inte låta som en paganist eller nån satanist eller så. men alla hur väl rätt att säga vad dom tycker i sverige? men jag tvivlar fakstiskt lite på gud. om gud nu är så bra varför gjorde han krig? och jag tycker det är fel att en man(gud) leder hela världen och kan göra vad han vill högre än alla andra.
om världen nu ska vara så rättvis som det står i bibeln att gud vill. och gud skapapade ju alla djur skrivs det ju i bibeln. och i bibeln så är det ju några djur som är onda(tex ormen) och goda.
ormar är snälla djur, bibeln är nog ett skäl att ormar hatas mycket. men sen finns det goda djur. som den där vita fågeln som liknar en duva kommer inte ihåg namnet. den är ju lite bättre i bibeln och så. nog för att den är ljust vit.
så nu har jag sakt vad jag tycker. sej nu vad du tycker om detta.

EDIT
sä att alla vet så är jag kristen(protestant)
och är döpt i kristen kyrka. och allt sånt.
jag är nog officielt kristen också. men jag börjar tveka lite som det står ovanför.
Så jag kan nog kalla mig själv ateist.



GUD SKAPADE INTE KRIG! DET VAR VI MÄNNISKOR! GUD SKAPADE OSS FÖR ATT VÄNDA SIG TILL DET GODA! MEN VI IDIOTISKA MÄNNSIKOR VALDE ATT TA LIVET AV VARANDRA ISTÄLLET!
Så bäst är jag asså =)
Sa bara nåt, vad som helst :P[b]


Okej.... normalt?

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

20/09 -09 11:50 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen pom

Påven erkände inte först än på 60-talet att jorden är rund, och det finns fortfarande kristna som tror att den är fyrkantig.

'Nuff said.

20/09 -09 12:06 andiders

andiders

2407 XP 220 inlägg


Ser inget fel i det om han tror så! Alla har rätt att få sinn åsikt hörd. Inget är rätt eller fel!


jo de finns rätt och fel... men i vissa frågor finns inget bevis på vad som e vad... så som gud... då gäller enbart tron... men rätt och fel finns... rent faktamässigt men åsiktsmässigt e de individuellt vad som e vad

AntiModerator
AntiAntiModerator
dubbelmoralisk, optimistisk pessimist

20/09 -09 12:40 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

andiders skrev:

Ser inget fel i det om han tror så! Alla har rätt att få sinn åsikt hörd. Inget är rätt eller fel!


jo de finns rätt och fel... men i vissa frågor finns inget bevis på vad som e vad... så som gud... då gäller enbart tron... men rätt och fel finns... rent faktamässigt men åsiktsmässigt e de individuellt vad som e vad


Nej, men det finns moral. Sedan är det snarare sant eller falskt du menar, eller har jag helt fel?

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

20/09 -09 13:48 andiders

andiders

2407 XP 220 inlägg

antonfusk skrev:
andiders skrev:

Ser inget fel i det om han tror så! Alla har rätt att få sinn åsikt hörd. Inget är rätt eller fel!


jo de finns rätt och fel... men i vissa frågor finns inget bevis på vad som e vad... så som gud... då gäller enbart tron... men rätt och fel finns... rent faktamässigt men åsiktsmässigt e de individuellt vad som e vad


Nej, men det finns moral. Sedan är det snarare sant eller falskt du menar, eller har jag helt fel?

sant å falskt menar jag... men tror man nåt som e falskt tror man fel... tror man nåt som e sant tror man rätt... som på ett test i plugget... men svarar inte sant å falskt... man svarar rätt å fel

AntiModerator
AntiAntiModerator
dubbelmoralisk, optimistisk pessimist


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar