Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur många här tror på Gud?

01/09 -09 17:07 Psycho95

Psycho95

1499 XP 459 inlägg

UnlimitedDri skrev:
henjan skrev:
jag vill inte låta som en paganist eller nån satanist eller så. men alla hur väl rätt att säga vad dom tycker i sverige? men jag tvivlar fakstiskt lite på gud. om gud nu är så bra varför gjorde han krig? och jag tycker det är fel att en man(gud) leder hela världen och kan göra vad han vill högre än alla andra.
om världen nu ska vara så rättvis som det står i bibeln att gud vill. och gud skapapade ju alla djur skrivs det ju i bibeln. och i bibeln så är det ju några djur som är onda(tex ormen) och goda.
ormar är snälla djur, bibeln är nog ett skäl att ormar hatas mycket. men sen finns det goda djur. som den där vita fågeln som liknar en duva kommer inte ihåg namnet. den är ju lite bättre i bibeln och så. nog för att den är ljust vit.
så nu har jag sakt vad jag tycker. sej nu vad du tycker om detta.

EDIT
sä att alla vet så är jag kristen(protestant)
och är döpt i kristen kyrka. och allt sånt.
jag är nog officielt kristen också. men jag börjar tveka lite som det står ovanför.
Så jag kan nog kalla mig själv ateist.



GUD SKAPADE INTE KRIG! DET VAR VI MÄNNISKOR! GUD SKAPADE OSS FÖR ATT VÄNDA SIG TILL DET GODA! MEN VI IDIOTISKA MÄNNSIKOR VALDE ATT TA LIVET AV VARANDRA ISTÄLLET![b]

Problemet är att gud skapade oss människor..

VVV is SWEAT <: \/
http://vvv.smackjeeves.com/comics/325169/page-35/
R.I.P Onkel Kånkel :[

01/09 -09 19:53 Devil_Jim

Devil_Jim

2565 XP 14 inlägg

Jag urinerar i dopfontänen. Religionen(specielt kristendomen) är världens värsta och mest internationella hjärntvätt. Det finns ingen gud som skapat denna världen och dess individer. Ingen skulle vara så dum att skapa en varelse som människan.

Hur kan man respektera kristendomen...? De publicerade böcker om hur man skulle tortera och avrätta påstodda häxor, anklagade judar för att ha haft ett förbund med djävulen, bara för att de tvättade sig och höll hygienen. Vad gjorde de mot oss skandinaver då? Invaderade våra länder och dödade oss, tvingade oss in i tron på Gud, torterade oss om vi gjorde motstånd. Vi förväntar oss en ursäkt.

01/09 -09 20:31 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

Vet inte, evolutionen låter trolig, men min mormor såg sin döda mor som spöke för cirka en vecka sedan, och hur kan det vara så? evolutionen har inget svar på det, själen borde inte finnas om evolutionen finns. Men kan finnas om Jesus fanns och allt om gud stämde, även om det låter löjligt.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

01/09 -09 20:55 Evil_Joke

Evil_Joke

5032 XP 321 inlägg


men min mormor såg sin döda mor som spöke för cirka en vecka sedan, och hur kan det vara så?
Hur gammal är din mormor  ?

Interventionism är ekonomiskt heroin
Problem lindras inte med nya
Välfärdsstaten är ditt rättsliga självmord

01/09 -09 21:53 Psycho95

Psycho95

1499 XP 459 inlägg

pfc skrev:
Psycho95 skrev:
UnlimitedDri skrev:
henjan skrev:
jag vill inte låta som en paganist eller nån satanist eller så. men alla hur väl rätt att säga vad dom tycker i sverige? men jag tvivlar fakstiskt lite på gud. om gud nu är så bra varför gjorde han krig? och jag tycker det är fel att en man(gud) leder hela världen och kan göra vad han vill högre än alla andra.
om världen nu ska vara så rättvis som det står i bibeln att gud vill. och gud skapapade ju alla djur skrivs det ju i bibeln. och i bibeln så är det ju några djur som är onda(tex ormen) och goda.
ormar är snälla djur, bibeln är nog ett skäl att ormar hatas mycket. men sen finns det goda djur. som den där vita fågeln som liknar en duva kommer inte ihåg namnet. den är ju lite bättre i bibeln och så. nog för att den är ljust vit.
så nu har jag sakt vad jag tycker. sej nu vad du tycker om detta.

EDIT
sä att alla vet så är jag kristen(protestant)
och är döpt i kristen kyrka. och allt sånt.
jag är nog officielt kristen också. men jag börjar tveka lite som det står ovanför.
Så jag kan nog kalla mig själv ateist.



GUD SKAPADE INTE KRIG! DET VAR VI MÄNNISKOR! GUD SKAPADE OSS FÖR ATT VÄNDA SIG TILL DET GODA! MEN VI IDIOTISKA MÄNNSIKOR VALDE ATT TA LIVET AV VARANDRA ISTÄLLET![b]

Problemet är att gud skapade oss människor..

fel. något som aldrig funnits kan inte ha slapat något.

Håller med dig där. Men jag säger som dom kristna borde tycka..

VVV is SWEAT <: \/
http://vvv.smackjeeves.com/comics/325169/page-35/
R.I.P Onkel Kånkel :[

01/09 -09 22:01 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

Evil_Joke skrev:

men min mormor såg sin döda mor som spöke för cirka en vecka sedan, och hur kan det vara så?
Hur gammal är din mormor  ?


vet inte. håller inte så bra koll.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

01/09 -09 22:35 Skear_LO

Skear_LO

3268 XP 77 inlägg

man ser det man vill se, och att en gammal människa inbillar sig saker är inte första gången.

kör mushrooms eller lustgas, då ser du antagligen en hel del

jail niggah you gay

02/09 -09 06:31 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen L1nuX

Jag tror inte på gud... För helt plötsligt om du kommer in i något annat land så kanske dom tror på någon annan...

02/09 -09 07:48 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

Skear_LO skrev:
man ser det man vill se, och att en gammal människa inbillar sig saker är inte första gången.

kör mushrooms eller lustgas, då ser du antagligen en hel del


lustgas gör inte så man hallucinerar tyvärr, och hon inbillade sig inte, vet nog mer än dig vad det gäller min mormors hälsa.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

02/09 -09 10:48 Skear_LO

Skear_LO

3268 XP 77 inlägg

skämtar du mannen? man ser saker som egentligen inte händer, snacka inte för ens du prövat.
vad ska jag säga, nej, mormors blåögda barnbarn har nog ganska bra grepp om vad som tolkas som verklighet och inte. my bad

jail niggah you gay

03/09 -09 18:14 TheViper

TheViper

1219 XP 5 inlägg

UnlimitedDri skrev:
GUD SKAPADE OSS FÖR ATT VÄNDA SIG TILL DET GODA!

Så gud skapade människan som ond per default?

Hellow Thar!
Asante sana, squash banana! Wewe nugu, mimi apana!

03/09 -09 19:47 oblivionluve

oblivionluve

3274 XP 440 inlägg

TheViper skrev:
UnlimitedDri skrev:
GUD SKAPADE OSS FÖR ATT VÄNDA SIG TILL DET GODA!

Så gud skapade människan som ond per default?


Det är ingen ide att fortsätta, Dom kristna får ånglok eftersom så mycket går emot dom... Vilken jag skulle säga Gud-finns-inte-gud-var-en-tröst-åt-det-fattiga-som-kom-i-början-av-1000talet-till-sverige.... PUNKT slut.!

Sparkle Nvidia GeForce GTX460 768mb, Q9400 2,66GHz
Asus p5kpl, Corsair VX 550W 80+, 4 GB ram
Coolermaster Elite 330 Case

03/09 -09 22:06 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

pfc skrev:
antonfusk skrev:
Skear_LO skrev:
man ser det man vill se, och att en gammal människa inbillar sig saker är inte första gången.

kör mushrooms eller lustgas, då ser du antagligen en hel del


lustgas gör inte så man hallucinerar tyvärr, och hon inbillade sig inte, vet nog mer än dig vad det gäller min mormors hälsa.


sa du att hon inte inbilalde sig?! jag tror dig. jag tror att hon driver med dig, och du köper skiten. kom igen liksom, hur är det fysiskt sett möjligt att se sin döda mor. det har inte hänt, kommer aldrig att hända. du kan ju inte tro på allt du hör.


Nej du hon luras inte. ;) Jag vet inte vilken teori jag ska tro på helt enkelt, eller snarare hypotes.

och lustgas har jag provat, mannen.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

04/09 -09 01:24 TheViper

TheViper

1219 XP 5 inlägg

oblivionluve skrev:
Det är ingen ide att fortsätta

Jag vet att att det är meningslöst. Jag är bara nyfiken på vad jag får för svar, om jag får något vill säga.

Hellow Thar!
Asante sana, squash banana! Wewe nugu, mimi apana!

04/09 -09 15:47 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Skear_LO skrev:
skämtar du mannen? man ser saker som egentligen inte händer, snacka inte för ens du prövat.
vad ska jag säga, nej, mormors blåögda barnbarn har nog ganska bra grepp om vad som tolkas som verklighet och inte. my bad

Inte på lustgas.
Däremot kan man hallucinera på t.ex. tändargas.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar