Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Ett bra argument för att köpa ps3

26/09 -09 17:17 i_like_games

i_like_games

40 XP 10 inlägg

antonfusk skrev:
i_like_games skrev:
antonfusk skrev:
i_like_games skrev:
antonfusk skrev:
ps3_forever skrev:
och + att ps3 går alldrig sönder som dåliga xbox så varför ska man oroa sig det är bara kassbox som går sönder.


Det är faktiskt så att 10procent av alla ps3:or som går sönder och 11 procent av alla xbox 360, nu för tillfället alltså, så du har fel.
faktiskt så har han rätt ps3 går alldrig sönder kanske bara överhettas men den kan alldrig gå sönder. bara gamla ps3 60gb modelen så jag tror du har fel.



Och du antar bara, jag har rätt, jag går efter fakta, du går efter dina impulser. att försvara ps3. Vilket är löjligt, att ha "360 går sönder" som ett argument för att inte köpa 360 är ett uselt argument.
vet du vad. för det 1a du har ingen ps3 för det andra du har alldrig provat den och för den 3dje den äger xbox. så hur kan du säga att den går sönder lika ofta när du har alldrig provat den. jag har haft min ps3 i typ 2 år och den har alldrig gått sönder.


Jag har visst provat ps3, hur annars skulle jag kunna påstå att kontrollen är sämst den här generationen och för liten för att passa för folk över 15 år i västvärlden.

Så du säger att ps3 aldrig går sönder för att just din aldrig gjort det? Vad jag vet så är 13 åringar inte så här ologiska.
ok du har kanske testat ett ps3 men hur vet du att den går sönder ofta? för att den gör alldrig det aså snälla nån du vet ju ens ingenting om ps3. förut visste du inte ens att man kunde ladda ps3ans kontrol utan slösa på batterier som på xbox. så tyvär du vet inget. jag har haft i 2 år mitt ps3 har alldrig haft nåt problem med den. men xbox kan inte ens hålla sig i 1 år.

26/09 -09 17:30 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

Det verkar emr som om du har bott under en sten i över ett år, 360 går sönder lika mycket som ps3, 10-11 procent går sönder av båda.

  -Man kan visst ladda 360 kontrollerna utan att slösa på deras batteri.

10-11 procent av 360 och ps3 går sönder, vilket gör det felaktigt att påstå att 360 går sönder medan ps3 inte gör det.

360 gick sönder kraftigt för några år sedan, men inte nu, så att ange det som ett argument är lika dumt som att säga att ps3 inte har vibration på sina kontroller, eftersom det löstes senare och även problemet med 360.

Ditt  så kallade argument hade funkat för några år sedan men inte nu. Och du grundar fortfarande din fakta på bara dig, medan 10-11 procenten som jag pratar om är en mätning som är gjord på flera tusen personer. Vad säger du om det? låter det mest logiskt att bara du har rätt eller de flera tusen?

ps3 kontrollerna har inbyggt batteri vilket gör att man inte kan använda kontrollerna efter nåt år. Eftersom man bara kan ladda kontrollerna ett visst antal gånger, medan 360 har obegränsat med laddningar.

Jag påstår inte att ps3 går sönder ofta, jag påstår att den går sönder lika mycket som 360. Du tycker att 360 går sönder mycket, då måste du även tycka att ps3 går sönder mycket eftersom de går sönder lika mycket, och där misslyckas du med att försvara ps3 som den konsol som går sönder minst, och sedan är det faktiskt så att wii är den konsol som går sönder minst, med 2-4 %.

Stavfel får du tåla.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

26/09 -09 17:40 i_like_games

i_like_games

40 XP 10 inlägg

antonfusk skrev:
Det verkar emr som om du har bott under en sten i över ett år, 360 går sönder lika mycket som ps3, 10-11 procent går sönder av båda.

  -Man kan visst ladda 360 kontrollerna utan att slösa på deras batteri.

10-11 procent av 360 och ps3 går sönder, vilket gör det felaktigt att påstå att 360 går sönder medan ps3 inte gör det.

360 gick sönder kraftigt för några år sedan, men inte nu, så att ange det som ett argument är lika dumt som att säga att ps3 inte har vibration på sina kontroller, eftersom det löstes senare och även problemet med 360.

Ditt  så kallade argument hade funkat för några år sedan men inte nu. Och du grundar fortfarande din fakta på bara dig, medan 10-11 procenten som jag pratar om är en mätning som är gjord på flera tusen personer. Vad säger du om det? låter det mest logiskt att bara du har rätt eller de flera tusen?

ps3 kontrollerna har inbyggt batteri vilket gör att man inte kan använda kontrollerna efter nåt år. Eftersom man bara kan ladda kontrollerna ett visst antal gånger, medan 360 har obegränsat med laddningar.

Jag påstår inte att ps3 går sönder ofta, jag påstår att den går sönder lika mycket som 360. Du tycker att 360 går sönder mycket, då måste du även tycka att ps3 går sönder mycket eftersom de går sönder lika mycket, och där misslyckas du med att försvara ps3 som den konsol som går sönder minst, och sedan är det faktiskt så att wii är den konsol som går sönder minst, med 2-4 %.

Stavfel får du tåla.

hur dum är du? ps3 går alldrig sönder kan du inte fatta det? den kan gå sönder om typ 6 eller 3år hitta lite fakta om den innan säga nåt. och kontrollen kan man använda hur mycket man vill jag svär du är en liten dum xbox fanboy. har du ens bevis att den går sönder ofta? säkert inte. och säg ingenting om den när du har inte ens en ps3. du är fattig har inte råd med ett ps3 därför köper du xbox och sen gnäller du på ps3 hur mycket den suger jag kan ochså gnälla på xbox så de så. och nästa gång visa en sida med bevis som säger att ps3 går lika ofta sönder som xbox.

26/09 -09 20:40 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg


hur dum är du?


Smartare än dig, du visade det i ditt extremt korkade inlägg.


ps3 går alldrig sönder kan du inte fatta det?


Jasså? Har en kompis vars ps3 gått sönder, men han räknas inte, eller hur? definiera "aldrig"


den kan gå sönder om typ 6 eller 3år hitta lite fakta om den innan säga nåt


Vad jag vet har inte ps3 varit ute i 6 år, så den som kommer utan fakta är väl du.


och kontrollen kan man använda hur mycket man vill jag svär du är en liten dum xbox fanboy.


Kontrollen slutar fungera efter ett tag, uppladdningsbara batterier har en viss begränsning, och man kan inte byta batterierna själv till ps3. Ta reda på lite fakta om uppladdningsbara batterier innan du skriver nästa inlägg tack. Och jag är äldre än dig, så att kalla mig liten får ju dig att framstå som en idiot.






har du ens bevis att den går sönder ofta?


Läste du mitt förra inlägg? skrev att den inte går sönder ofta, men att den går sönder. Det var du som skrev att ps3 och 360 gick sönder ofta, antingen håller du med mig eller så gör du inte, bestäm dig. Kom själv med bevis att 360 går sönder mer än ps3. och att ps3 inte går sönder.




och säg ingenting om den när du har inte ens en ps3


Du får ingen större ledning i debatten om du har ett ps3, då det är procentenheterna av alla ps3 ägare vi utgår ifrån och inte just dig.


du är fattig har inte råd med ett ps3 därför köper du xbox och sen gnäller du på ps3 hur mycket den suger jag kan ochså gnälla på xbox så de så.


Köpte xbox 360 för att man får mest för pengarna och att den har bäst spel, är det så svårt för dig att förstå det?

Och hur mycket får du i månadspeng då? 500 max antar jag, jag får 1050, så kalla inte mig fattig. Jag har till och med råd att köpa kläder, har du det, med den månadspengen.

Trevligt att du klagar på xbox 360, men du gör det på fel sätt och kommer med löjliga argument som inte har någon logisk förklaring.



och nästa gång visa en sida med bevis som säger att ps3 går lika ofta sönder som xbox.



http://www.gamereactor.se/nyheter/19246/S%E5...

I nyheten så skriver de hur många procent av konsolen som har gått sönder och hur många som går sönder. Kom nu med din källa som visar att fler procentenheter av 360 går sönder än av ps3.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

27/09 -09 01:02 Malia

Malia

10258 XP 970 inlägg

Förlåt att jag inte orkar svara på allt, tar det första jag såg:


och man kan inte byta batterierna själv till ps3


Det kan man visst.

ps3 går alldrig sönder kan du inte fatta det?

den kan gå sönder om typ 6 eller 3år hitta lite fakta om den innan säga nåt

Dubbelmoral?

Kabala
Kabala                     
                                                  

27/09 -09 01:15 dabbe

dabbe

2661 XP 52 inlägg

Antonfusk läs igenom ditt inlägg igen. Kanske tio % av de första ps3:orna pajade men den procenten har gått ned med 40 och 80 gig modellen. Slim e ju lite svårt att veta. Det e konstigt att du tar fel procenten av xboxar som säljs nu och ps3:or som såldes för några/något år sedan

Jag är en snäll person...

27/09 -09 05:36 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg


Det kan man visst.


Jasså? har hört att endast sony kan byta batterierna. Man måste säker vara en super haxxor för att byta så sony gör det ändå överdrivet jobbigt, varför inte bara göra det som det är till 360, fast mindre batterier.

Dabbe: Testet undersöker hur många som går sönder för tillfället, förstår inte hur du kan tolka det som att ps3 är gamla nyheter och 360 nya.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

27/09 -09 10:28 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Försök att lugna ner er några celsius, så får tråden vara upplåst.

Btw: Tråd flyttad.

27/09 -09 10:43 Malia

Malia

10258 XP 970 inlägg


Jasså? har hört att endast sony kan byta batterierna. Man måste säker vara en super haxxor för att byta så sony gör det ändå överdrivet jobbigt, varför inte bara göra det som det är till 360, fast mindre batterier.


Om man nu är en "haxxor" genom att skruva bort lite skruvar, visst.

Kabala
Kabala                     
                                                  

27/09 -09 11:03 i_like_games

i_like_games

40 XP 10 inlägg

och xbox har dåliga exclusiva spel. typ som gears of war dom har stulit stilen från uncharted 1. och halo har stulit från killzone 1 så alla xbox spel failade hårt!. och en sak till halo säljer bra vet ni varför? för att det är bara småbarn 13åringar som köper halo därför säljer den mycket.

27/09 -09 14:46 Malia

Malia

10258 XP 970 inlägg


typ som gears of war dom har stulit stilen från uncharted 1

Gears of War lanserades 17 november 2006, Uncharted 7 december 2007. Alltså ganska svårt att Gears of War skulle ha kopierat Uncharted.


halo har stulit från killzone 1

Samma sak här, Halo släpptes 2001. Killzone 2005.

Kabala
Kabala                     
                                                  

27/09 -09 15:36 i_like_games

i_like_games

40 XP 10 inlägg

malia skrev:

typ som gears of war dom har stulit stilen från uncharted 1

Gears of War lanserades 17 november 2006, Uncharted 7 december 2007. Alltså ganska svårt att Gears of War skulle ha kopierat Uncharted.


halo har stulit från killzone 1

Samma sak här, Halo släpptes 2001. Killzone 2005.
säkert att halo släpptes 2001 då fanns inte ens xbox 360. och jag menade gears of war 2.

27/09 -09 17:03 Malia

Malia

10258 XP 970 inlägg

Halo släpptes till Xbox, och portades senare till PC. Xbox var Microsofts tidigare konsol om du inte visste det.

Du menar då att Gears of War 2 är en helt spin-off från serien då? Spelen brukar ju efterträda föregångaren, alltså spelet som släpptes 17 november 2006.

Kabala
Kabala                     
                                                  

27/09 -09 17:12 i_like_games

i_like_games

40 XP 10 inlägg

malia skrev:
Halo släpptes till Xbox, och portades senare till PC. Xbox var Microsofts tidigare konsol om du inte visste det.

Du menar då att Gears of War 2 är en helt spin-off från serien då? Spelen brukar ju efterträda föregångaren, alltså spelet som släpptes 17 november 2006.
gears of war 2 släpptes 2008

27/09 -09 17:20 Malia

Malia

10258 XP 970 inlägg

Nazar96, jag har aldrig sagt något annat, så vad vill du säga med det? Gears of War (1(ett)) släpptes 17 november 2006.

Kabala
Kabala                     
                                                  


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar