Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Skola förbjuder utländska språk

14/06 -08 15:43 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen pom

Folk kan se det som rasistiskt, om folk inte får prata t'ex Turkiska. Men tyska eller något annat västeuropeisktspråk kan man väl unna sig att förbjuda.

10/07 -08 01:07 aedam

aedam

2583 XP 42 inlägg

(Kunde inte hitta sidan)

If, by some incredible space-time paradox,
Chuck Norris would ever fight himself,
Chuck Norris would win.PERIOD!

10/07 -08 10:17 zvensksoldat

zvensksoldat

10119 XP 141 inlägg

Jag tycker det är en bra idé, alltså sverige har ju inget officielt språk, men jag tycker att invandrare ska prata svenska i skolan, även då de pratar med varandra.

Jag bryr mig inte vilket språk de använder hemma, men i skolan så är det för mig svenska som gäller.

Sen så skulle jag bli lite orolig om det är så att eleverna pratar utländska med varandra, man kan ju undra vad de pratar om, om man pratar på sitt egna språk verkar det väldigt hemligt...

My mom gave me a dollar and dropped me of at town!
xD

10/07 -08 12:49 Twiggi

Twiggi

723 XP 26 inlägg

Det är vell ngenkligen bar dumt att förbjuda något annat språk men jag tycker också att man bara ska prata svenska på sina vanliga lektioner (på språk lektionerna är det lite svårt tihi).
//Twiggi

<3      <3
  ( )  () <3    <3
( o .o)    <3

21/07 -08 11:16 Orochimaru

Orochimaru

986 XP 26 inlägg

fel 

jOinA miTt fOruM. snÄlLa D:

www.grodorna.forum24.se

21/07 -08 11:17 little_man

little_man

8522 XP 857 inlägg

Soft.

Detta är en liten hälsning

26/07 -08 10:34 cybertronx

cybertronx

6966 XP 662 inlägg

Fy vad korkat.

cybertronx!

26/07 -08 12:09 AoC

AoC

12851 XP 1566 inlägg

det är väldigt korkat och dumt

Joina Games Har 1080 medlemmar. AKTIV KLUBB!!!!!!
Bli medlem!!!!Bli gärna medlem i Spel_Fan_Klubben!!! Det är helt gratis!!!

26/07 -08 16:47 Mak_Elite

Mak_Elite

12361 XP 489 inlägg

Mycket bra..

Since 2005
MASTER SERGEANT SHOOTER SERGEANT IMPORTANT PERSON OF SEGREANTS EXTREME!

26/07 -08 17:34 zvensksoldat

zvensksoldat

10119 XP 141 inlägg

Vad är det som är så korkat?

Tror ni att eleverna lär sig svenska bättre för att de pratar sitt egna språk eller?

Många utlänningar har nog själva föräldrar som inte kan svenska, föräldrarna kanske t.om analfabeter, då ligger det också rätt så mycket ansvar på barnen att lära sig svenska?

Min mamma jobbar på IV, och på lektionerna så brukar man alltid säga till så fort några pratar utländska med varandra.

My mom gave me a dollar and dropped me of at town!
xD

29/07 -08 14:22 Maximus424_2

Maximus424_2

33 XP 1 inlägg


Vad är det som är så korkat?

Tror ni att eleverna lär sig svenska bättre för att de pratar sitt egna språk eller?

Många utlänningar har nog själva föräldrar som inte kan svenska, föräldrarna kanske t.om analfabeter, då ligger det också rätt så mycket ansvar på barnen att lära sig svenska?

Min mamma jobbar på IV, och på lektionerna så brukar man alltid säga till så fort några pratar arabiska med varandra.


Smart sagt !

Fast det är inte föränn idag efter att jag läst allas inlägg jag inser vilka idioter det finns på den här sidan. Dea skrev "hatar folk som pratar sitt eget språk" Då är du alltså kapabel att döda någon  :-?  Visst det är en bra lag om man tittar på det som Zvensksoldat gör. Men som flera andra skrev så är det en bra lag. Bara för att man ska förstå vad de säger så att det inte snackar skit bakom din rygg. Löjligt. Och vad gör det ifall dom snackar skit om er ? Är ni så naiva att ni inte tror att era självaste kompisar snackar skit om er ? Och det är på svenska. Det är faktiskt lagligt att säga vad man vill om folk. Vi har något som kallas yttradsrättighet(eller hur det nu stavas).

Nån idiot hackade min användare !
Hur som helst, det är jag MAXIMUS_424
bara så ni vet.

01/08 -08 09:35 Shoryuken

Shoryuken

3115 XP 2750 inlägg

Varför tar de bort en av grundämnena, kan man ju fråga sig. Aja, tur att det inte är min skola i alla fall.

~ A winner is you!

01/08 -08 20:32 AngelZ

AngelZ

1323 XP 42 inlägg

Helt sjukt, en persons kultur ska inte ändras bara för en jävla regel. :S
Den regeln ska jag inte följa (bortsätt från vilken lektion man har)!

ajfån

22/08 -08 19:42 Gamrdude

Gamrdude

486 XP 13 inlägg

Dålig bestämmelse..

..................................................
Jag kom på en sak! Men jag vet inte vad...
..................................................

23/08 -08 10:16 zvensksoldat

zvensksoldat

10119 XP 141 inlägg

AngelZ skrev:
Helt sjukt, en persons kultur ska inte ändras bara för en jävla regel. :S
Den regeln ska jag inte följa (bortsätt från vilken lektion man har)!


Personens kultur kommer inte ändras, han kan nog prata sutländska med sin familj, men i skolan så ska han prata svenska. Hade du flyttat till ett annat land och gått i skolan i det landet, då hade du väl försökt att pratat deras språk i skolan?


Sen så har ju inte sverige något officielt språk.

My mom gave me a dollar and dropped me of at town!
xD


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar