Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Skola förbjuder utländska språk

26/08 -08 11:32 cybertronx

cybertronx

6966 XP 662 inlägg

Riktigt dåligt gjort. Så man får inte tala andra språk än svenska i den skolan?

Tack gode gud att jag är svensk.

cybertronx!

26/08 -08 19:44 reddragon

reddragon

1084 XP 27 inlägg

Bra typ och lite dålig får tänk om nån familj kommer från england och kan bara prata engelska (utländskt språk) och rätt många förstår engelska. Så om man förbjuder utländska språk så kan han inte kommunicera med andra om han nu inte går på sån lektion så man lär sig svenska.

The strategist of Wu is here :D
Beware of the red dragon!
Liverpool FC will win it 19t time and CL the 6th

26/08 -08 20:05 zvensksoldat

zvensksoldat

10119 XP 141 inlägg

reddragon skrev:
Bra typ och lite dålig får tänk om nån familj kommer från england och kan bara prata engelska (utländskt språk) och rätt många förstår engelska. Så om man förbjuder utländska språk så kan han inte kommunicera med andra om han nu inte går på sån lektion så man lär sig svenska.


Visst det är ju sant, men sen tror jag att han kan bryta lite och så, men om du kommer från England till Sverige så får du antagligen gå någon förberedandeklass först, eller så får du byta ut engelskan mot svenska. =)

My mom gave me a dollar and dropped me of at town!
xD

29/08 -08 23:36 Triskelon

Triskelon

504 XP 13 inlägg

Om invandrare kommer hit så ska de lära sig språket. SFI.

30/08 -08 07:23 Falcon_power

Falcon_power

4663 XP 44 inlägg

Man måste ju få förtsätta lära sig språket för om man inte talar det så försvinner ju orden i det språket sen och resten i familjen kan det förtfarande.

30/08 -08 07:23 Falcon_power

Falcon_power

4663 XP 44 inlägg

Men på min skola finns det en sak som heter hemspråk.

30/08 -08 16:32 BrRrten

BrRrten

1336 XP 7 inlägg

så jävla rätt

SHOOP DAH WHOOOP
IMA FIRIN MAH LAZER!!!

30/08 -08 16:40 Harval

Harval

1232 XP 15 inlägg

Bra och dåligt. Jättebra för att då får nysvenskarna mycket bättre chans att lära sig språket.

Men hur blir det med engelska och tyska/franska/spanska? Det blir ju lite svårt att snacka sånt om man vill öva med varandra på läxor i dessa språk.

Och om nu det tolereras så ställs ju då andra språk under dessa, på sätt och vis. Svår sits. Och med tanke på hur mycket slang vi har i det svenska språket, hur långt kan det tolereras?

Jag håller mig neutral. Det råkar ju trots allt vara så att allting har en fram- och baksida.

Superbia, Invidia, Ira, Acedia, Avaritia,
Gula, Luxuria
Vilken passar in på dig?

10/09 -08 16:28 bionicle796

bionicle796

710 XP 12 inlägg

Billie_Joe_A skrev:
Tycker det är bra att det förbjuds, om alla pratar olika och får göra hur de vill kommer Sverige att bli som USA, ett getto.

YOU RACICST BASTARD !

GGC And MLG

11/09 -08 09:04 cybertronx

cybertronx

6966 XP 662 inlägg

Min dröm är att Sveriges invånare ska tala amerikansk engelska. Och vi ska använda dollar och klimatet ska vara mer likt USA. Skåne ska vara en blandning av Kalifornien och Florida, och Stockholm ska vara en annan New York.

cybertronx!

05/11 -08 21:06 CMD

CMD

53 XP 4 inlägg

Det är bra enligt mig.
Massa utlänningar som står och snackar skit om andra på sitt förbannade språk. Ursäkta om jag låter kränkande.

05/11 -08 21:42 volvo66

volvo66

4925 XP 77 inlägg

Sjukt...
Hade detta varit på min skola hade jag bara snackat ännu mer utländska bara för att retas...

Bara för att utlänningar står och snackar, betyder det väl inte att de snackar skit.

05/11 -08 21:46 CMD

CMD

53 XP 4 inlägg

Svenskarna ska ha rätt att förstå det som sägs på svenska skolor. Att inte förstå ett språk på en svensk skola kan vara  kränkande för svensken.

21/11 -08 09:15 cybertronx

cybertronx

6966 XP 662 inlägg

Men jag skulle förstå vad utlänningarna sa om dem var amerikaner. Men såna flyttar ju jättesällan till Sverige.

cybertronx!

23/11 -08 11:16 Sora_Zidane

Sora_Zidane

1147 XP 35 inlägg

Vi får ju prata vårat språk då borde ju dom få prata sitt.

Naruto 4 ever
Harvest moon så bra spel!
Mario kart wii äger!!!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar