Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Betyg,vad är bra

Svara
18/12 -12 16:03 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Hej.

Jag undrar vad som är bra för någon som går i åttan.

Jag har fått (än så länge) 2 B , ett A och 5 D =(.

Är det okej/bra tycker ni?(mina föräldrar verkar nästan besvikna på mig,därför undrar jag).

En annan sak jag inte förstår är att jag kan nästan flytande engelska och jag får ett D,jag kan nästan ingen Tyska och får ett D.
Jag rita en bild på en lektion och fick ett D,Jag skrev 14 sidor och jobba väldigt hårt hela perioden på svenskan och fick ett D....

Är det rätt?.

Skriv gärna (  om ni vill  ) vad ni fick,och vad ni tycker är bra / okej.

Tack.


Senast redigerat 18/12 -12 16:05
18/12 -12 16:13 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Det spelar ingen roll hur mycket du gör utan hur bra du gör det själv har jag 5st A 4 st B sen kanske 5st C sen på alla ämnen som slöjd bild hemkunskap har jag nog mellan E och C har ett E också i svenska

Sen är ju inte D så mycket bättre än E så kanske därför de inte är så nöjda prata med lärarna vad du behöver förbättra för att få högre betyg.

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

18/12 -12 16:36 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

gosseN skrev:
Det spelar ingen roll hur mycket du gör utan hur bra du gör det själv har jag 5st A 4 st B sen kanske 5st C sen på alla ämnen som slöjd bild hemkunskap har jag nog mellan E och C har ett E också i svenska

Sen är ju inte D så mycket bättre än E så kanske därför de inte är så nöjda prata med lärarna vad du behöver förbättra för att få högre betyg.

Vad har dom sagt till dig för att höja dom tre E,och dom andra C?.

Till mig säger dom bara "Det kommer bli högre nästa år..",jag förstår inte vad det ska hjälpa.
Dock tror jag dom menar grupparbeterna som man inte kan komma högt i "Sammarbete" eftersom inte många jobbar seriöst.


Senast redigerat 18/12 -12 16:56
18/12 -12 16:39 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Vaffan då är det bra? F är dåligt A är bra, vad annat går att säga?

Det är en självklarhet att kraven på engelska är högre än de på tyska. Och antagligen är du inte så bra som du tror. Om ditt inlägg är något att döma efter så sitter ett D i svenska ganska rätt.

18/12 -12 16:43 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Till mig säger dom att dom inte vill att man ska sänka sitt betyg och därför får man ofta ett ganska lågt. Fast jag går ju bara i sjuan...

Att du inte har ett så bra betyg i engelskan kanske jag förstår av att läsa dina beskrivningar till dina YouTube-videos.

Edit: Upptäckte nu att det var mest förr du skrev fult på YouTube...


Senast redigerat 18/12 -12 16:49
18/12 -12 16:49 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Pudkip skrev:
Till mig säger dom att dom inte vill att man ska sänka sitt betyg och därför får man ofta ett ganska lågt. Fast jag går ju bara i sjuan...

Att du inte har ett så bra betyg i engelskan kanske jag förstår av att läsa dina beskrivningar till dina YouTube-videos.

Rätta till det då.

Hey.

This is my first Halo montage,after been playing Halo in over 4 years.
I will keep uploading Piano videos,this is just a special video ( for all feedback on my Halo clips ).

The song is a Original Composition,and its played by me.

Thanks for watching!

Piano/instrumental arrangements from games and movies.

Pls request a song and i will cover it if i like it.


I am 14 years old and have been playing piano for 4 years.


Send me a message or write a coment in one of my videos for song requests(or if you just have a question).

Thanks for vissit my channel.


Johannes__________________

Hey.
This is mine and Jafetator`s Arrangement of 117.


Suggestions of new Halo songs is really appreciated.

Jefator has done a really good job helping me with this arrangement.
And if you want to see his original arrangement of this song,can you go to his channel here (or if you just want to check out his channel).
http://www.youtube.com/user/Jafetator

It was fun playing this song and I hope me and Jafetator can do more Halo 4 arrangements in the future.

Thanks for watching.

Make shure to rate,coment and subscribe if you enjoyed it!.

Thanks.


Eddit:Jag Upptäckte nu att du skrev att det var mer förr jag skrev dåligt,så du kan ignorera detta...


Senast redigerat 18/12 -12 16:55
18/12 -12 17:00 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

LegoLasse skrev:
Rätta till det då

Visst...



Hey.

This is my first Halo montage,after been playing Halo in over 4 years.
I will keep uploading Piano videos, this is just a special video ( for all feedback on my Halo clips ).

The song is a Original Composition,and its played by me.

Thanks for watching!

Piano/instrumental arrangements from games and movies.

Pls request a song and i will cover it if i like it.


I am 14 years old and have been playing piano for 4 years.


Send me a message or write a comment in one of my videos for song requests(or if you just have a question).

Thanks for visit my channel.


Johannes__________________

Hey.
This is mine and Jafetator`s Arrangement of 117.


Suggestions of new Halo songs is really appreciated.

Jefator has done a really good job helping me with this arrangement.
And if you want to see his original arrangement of this song,can you go to his channel here (or if you just want to check out his channel).
http://www.youtube.com/user/Jafetator

It was fun playing this song and I hope me and Jafetator can do more Halo 4 arrangements in the future.

Thanks for watching.

Make sure to rate, comment and subscribe if you enjoyed it!


Done! Inte så mycket fel dock.


Senast redigerat 18/12 -12 17:00
18/12 -12 17:10 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Vaffan då är det bra? F är dåligt A är bra, vad annat går att säga?

Det är en självklarhet att kraven på engelska är högre än de på tyska. Och antagligen är du inte så bra som du tror. Om ditt inlägg är något att döma efter så sitter ett D i svenska ganska rätt.

Lätt för någon vid 16 års åldern att säga.

Samt har jag inte sagt någott om att jag är smart,det jag undrar är om det är väldigt dåligt,och det undrar jag för jag tror inte vissa på min skola får samma betyg som på andra skolor.


Senast redigerat 18/12 -12 17:11
18/12 -12 17:14 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

mygeneration skrev:
LegoLasse skrev:
Rätta till det då

Visst...



Hey.

This is my first Halo montage,after been playing Halo in over 4 years.
I will keep uploading Piano videos, this is just a special video ( for all feedback on my Halo clips ).

The song is a Original Composition,and its played by me.

Thanks for watching!

Piano/instrumental arrangements from games and movies.

Pls request a song and i will cover it if i like it.


I am 14 years old and have been playing piano for 4 years.


Send me a message or write a comment in one of my videos for song requests(or if you just have a question).

Thanks for visit my channel.


Johannes__________________

Hey.
This is mine and Jafetator`s Arrangement of 117.


Suggestions of new Halo songs is really appreciated.

Jefator has done a really good job helping me with this arrangement.
And if you want to see his original arrangement of this song,can you go to his channel here (or if you just want to check out his channel).
http://www.youtube.com/user/Jafetator

It was fun playing this song and I hope me and Jafetator can do more Halo 4 arrangements in the future.

Thanks for watching.

Make sure to rate, comment and subscribe if you enjoyed it!


Done! Inte så mycket fel dock.

Tack.

18/12 -12 17:21 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

LegoLasse skrev:


Åldern spelar ingen roll här. Många tror att de är bättre på engelska än vad de egentligen är sörru.

18/12 -12 18:25 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

LegoLasse skrev:
gosseN skrev:
Det spelar ingen roll hur mycket du gör utan hur bra du gör det själv har jag 5st A 4 st B sen kanske 5st C sen på alla ämnen som slöjd bild hemkunskap har jag nog mellan E och C har ett E också i svenska

Sen är ju inte D så mycket bättre än E så kanske därför de inte är så nöjda prata med lärarna vad du behöver förbättra för att få högre betyg.

Vad har dom sagt till dig för att höja dom tre E,och dom andra C?.

Till mig säger dom bara "Det kommer bli högre nästa år..",jag förstår inte vad det ska hjälpa.
Dock tror jag dom menar grupparbeterna som man inte kan komma högt i "Sammarbete" eftersom inte många jobbar seriöst.
De sa till
Mig vad jag behövde förbättra för att nå högre betyg jag skulle iaf ställa mig själv mer varför frågor.

T.ex om jag skrev att svampar växte i skogen skulle jag förklara varför de gjorde det och sånt

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

18/12 -12 18:34 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

gosseN skrev:
T.ex om jag skrev att svampar växte i skogen skulle jag förklara varför de gjorde det och sånt


Se till att göra det då. Kom ihåg att göra färdigt skrivuppgifter tidigt lämna in och fråga "Om jag lämnade in den här, vad för betyg skulle jag få då?" Det fungerar på en del lärare, men inte alla.

18/12 -12 19:09 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

LegoLasse skrev:
Hej.

Jag undrar vad som är bra för någon som går i åttan.

Jag har fått (än så länge) 2 B , ett A och 5 D =(.

Är det okej/bra tycker ni?(mina föräldrar verkar nästan besvikna på mig,därför undrar jag).

En annan sak jag inte förstår är att jag kan nästan flytande engelska och jag får ett D,jag kan nästan ingen Tyska och får ett D.
Jag rita en bild på en lektion och fick ett D,Jag skrev 14 sidor och jobba väldigt hårt hela perioden på svenskan och fick ett D....

Är det rätt?.

Skriv gärna (  om ni vill  ) vad ni fick,och vad ni tycker är bra / okej.

Tack.

Inga av dina betyg i åttan betyder något förutom att läraren vet vart du ligger i diverse ämnen. Dina betyg spelar bara roll i nian och framåt.

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

19/12 -12 09:21 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Betyg innebär en kartläggning över vilka ämnen du klarar bättre och vilka som du behöver jobba mer på. Tyvärr så har ordet "betyg" en hemsk förmåga att omvandlas till en sorts framtidsmani hos yngre människor. Under mina år på högstadiet så fick jag höra massa skitsnack om att man slutade upp som gatusopare om man hade G(som nu är E) i alla ämnen och om man hade minst 2 MVGn(som nu är A) så skulle man plötsligt bli väldigt framgångsrik.

Du kommer visa ditt betyg ett fåtal gånger i livet och i de flesta fallen så räcker det bara med att övertyga personalchefen om att dina förmågor är vad hans affärskedja behöver.

Jag menar självklart inte att man kan hoppa av skolan och sen bli USA's president men det jag menar är att betyg ofta görs till en mycket större grej än vad det i verkligheten är.

What can i say i´m a bad man.

19/12 -12 21:00 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Det är okej.. Du har klart godkänt i alla ämnen och mycket starka betyg i andra. D är ungefär som ett G+ eller VG- Medan C är som VG och B som mvg- och A är som mvg.

Wii U PS4 XBone PC

19/12 -12 21:15 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

MartinMilk skrev:
Det är okej.. Du har klart godkänt i alla ämnen och mycket starka betyg i andra. D är ungefär som ett G+ eller VG- Medan C är som VG och B som mvg- och A är som mvg.

Detta är faktiskt en bättre betygsöverföring:

G -> E
VG -> D
MVG -> B

I det gamla systemet behövde du bara uppnå vissa krav för betyg X för att få det (undantaget G), med det nya systemet måste du uppnå ALLA krav för betyg C/A för att få C eller A, annars blir det D eller B.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar