Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Läxhjälp

Svara
27/08 -12 21:44 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Hej nu när skolan börjat tänkte jag göra en tråd där man kan få hjälp med läxor. Skriv vad läxorna handlar om så ska vi andra försöka hjälpa dig med din läxa. Att hjälpa någon med läxan är inte att skriva svaret man ska förklara tydligt hur just du ska göra för att lösa uppgiften genom att ge tips.



Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

27/08 -12 21:48 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Jag har inga direkta läxor, men jag har börjat på italienska. Vet någon om några bra italienska filmer? Vill se så att jag får ett fast grepp om språket.

27/08 -12 22:41 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Jag har inga direkta läxor, men jag har börjat på italienska. Vet någon om några bra italienska filmer? Vill se så att jag får ett fast grepp om språket.

La vita è bella är fin. Sedan säger de typ tre italienska ord i den underbara filmen Inglourious Basterds. c:

Coucou

27/08 -12 23:03 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Tvivlar starkt på att någon kommer kunna hjälpa mig med universitetsmatte och Fysik på ingenjörsnivå.

Dock kan jag erbjuda mig själv att hjälpa andra under dessa ämnen samt. alla naturvetenskapliga ämnen.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

29/08 -12 23:11 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Läs 15 sidor i min juridik bok och skicka sammanfattningen till mig. Tack.

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

29/08 -12 23:49 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Förstå skillnaden i att hjälpa till med något och att göra hela arbetet, tack. Tycker tråden har ett bra syfte, ta vara på det.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

30/08 -12 14:28 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Behöver ju inte bara vara läxor heller. Kan ju vara något du inte förstår inom ditt ämne, bara för att bredda tråden lite ^^

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

07/09 -12 09:10 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Jag ska redovisa en produktions kedja jag har valt att arbeta om bomull->kläder finns det något stort företag eller svenskt företag som finns inom bomulls eller klädbranchen måste skriva om produktionen så om man kan hitta information om den. Så jag skulle uppskatta om ni visste något företag man kan läsa om.

White Cotton är ett varumärke för certifierad ekologisk bomull. Sedan 1986 odlas White Cotton av självägande jordbrukare i Canetedalen och Chinchadalen i södra Peru. Det svenska textilföretaget Verner Frang AB administrerar dessa odlingar och säljer därefter White Cotton över hela världen. Varje år odlas över 1 000 ton White Cotton. Mer information finns under adressen: www.ecocotton.com Jag ska skriva om det här med egna ord vad ska jag skriva istället för "Verner Frang AB administrerar dessa odlingar"?

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

07/09 -12 13:17 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

gosseN skrev:
vad ska jag skriva istället för "Verner Frang AB administrerar dessa odlingar"?



http://synonymer.se/


... förvaltar bomullsodlingarna ....
... sköter om plantagen....
... underhåller produktionen...

^ Experimentera!

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

10/09 -12 22:45 swedespartan

swedespartan

2160 XP 350 inlägg

Översättning av nedanstående text kan behövas, om du inte svarar inom

6 timmar kan det kvitta.

Would make English the official language of the US and "turn off the magnets like tuition breaks or other breaks that draw people into this country illegally"

11/09 -12 00:00 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

^

Skulle göra Engelska det officiella språket av USA och "förhindra att undervisningslov eller andra lov fortsätter att locka in olagliga invandrare i landet"

Vet inte i vilket sammanhang du har i texten så du kan nog inte lita på mig till 110%, men så skulle jag säga.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

11/09 -12 23:00 swedespartan

swedespartan

2160 XP 350 inlägg

Mal_ganis skrev:

^

Skulle göra Engelska det officiella språket av USA och "förhindra att undervisningslov eller andra lov fortsätter att locka in olagliga invandrare i landet"

Vet inte i vilket sammanhang du har i texten så du kan nog inte lita på mig till 110%, men så skulle jag säga.

Mitt Rommey pratar om invandringen.

Har även själv problem att översätta det här...

16/09 -12 10:18 swedespartan

swedespartan

2160 XP 350 inlägg

Behöver hjälp med översättning av franska:

ämne

slutar

Kan någon hjälpa med följande personer?

ils - De, både killar och tjejer?

nous n'?

mes frères?

je n'?

16/09 -12 10:53 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

ils används som dem till en grupp där det är minst en kille.

nous är vi, jag tvivlar på att n' hör till det ordet.

mes fréres är mina bröder.

je är jag, jag tvivlar på att n' hör till det ordet.


Överlag så går det bara att googla ord man inte förstår.

16/09 -12 11:18 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

swedespartan skrev:
Behöver hjälp med översättning av franska:

ämne

slutar

Kan någon hjälpa med följande personer?

ils - De, både killar och tjejer?

nous n'?

mes frères?

je n'?


ämne = sujet
slutar = finir eller terminer beroende på sammanhanget

Sedan så har Daxter rätt om de övriga. Fast det "n'" du har skrivit efter kan vara logiskt. T.ex. Je n'aime pas = Jag gillar inte. Men det gäller bara om ordet efter börjar med vokalljud. Annars är det "ne" (eller vilket ord det nu ska vara där). T.ex. Je ne sais pas = Jag vet inte.

Coucou

08/10 -12 18:44 swedespartan

swedespartan

2160 XP 350 inlägg

Behöver hjälp med lite frågor (prov i morgon).


1.Hur gammal är jorden(4,6), hur vet man det?

2.Vad innebär plattektonik?

3.Var är den vanligaste orsaken till vulkanutbrott?

4.Vad är den vanligaste konsekvensen när två kontinentalplattor kolliderar?

5.Det finns 2 andra kollisionzoner, vilka då?

6.Vilka blir de två vanligaste följderna?

7.Jordbävningar mäter man i ritcherskalan, vad mäter man och vad innebär graderingen på skalan?

8.När jordskorpan spricker kan berggrunder röra sig på olika sätt, berätta om 2 st.

9.Nämn 2 teorier till att det en gång funnits ett pangea?

10.Vilka är de geologiska erorna och samt ge ett exempel på vad som bildats under varje era?

Svar uppskattas starkt!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar