Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Läxhjälp

Svara
09/10 -12 16:13 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Någon som har tips på hur man får bra/väl utvecklad "kvaliteè" på sin text?.

09/10 -12 16:31 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

LegoLasse skrev:
Någon som har tips på hur man får bra/väl utvecklad "kvaliteè" på sin text?.


För uppsatsskrivande, menar du? Kan du utveckla lite och ge sammanhang?

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

09/10 -12 18:17 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

LegoLasse skrev:
Någon som har tips på hur man får bra/väl utvecklad "kvaliteè" på sin text?.


Det finns inget enkelt sätt att göra det. Läs några saker som liknar din text, böcker eller tidningsartiklar eller liknande beroende på vad du skriver. Posta en pastebin så kan du få bättre råd och kritik från någon.

14/10 -12 13:13 swedespartan

swedespartan

2160 XP 350 inlägg

Behöver lite hjälp med franskan.

Först behöver jag ändra ändelsen på följande ord:

Dinde --> Deux ...

Cochon --> Quatre ...

Journal --> Trois ...

Veau --> Deux ...

Sedan lite glosor:
Ägg


Köra


Många djur?

Plockar


Äldre än jag


Jag hjälper



Varje dag?


Mvh

17/12 -12 01:56 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Åh vad perfekt!

Hade en känsla av att vi hade en tråd som denna, men kunde inte hitta på den. Har ett väldigt viktigt matteprov på onsdag och har vissa uppgifter som jag har fastnat på och som jag verkligen skulle behöva lite hjälp med. Är allt annat än vass på matte, så utförliga utredningar/förklaringar skulle uppskattas! :)

Här är den första;
''Undersök om man kan bestämma konstanterna a och b i funktionen f(x)=ax^3 + bx så att funktionen för x = 1 antar maximivärdet 6.''

Den andra;
''Derivatan till funktionen f är f'(x)=x(x-a)^2, där a är en positiv konstant. Beskriv hur grafen till funktionen f kan se ut.''
(Kan bli svår att förklara, men hoppas att det ska gå ändå)

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar