Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Varför ''Dog'' Fuska.nu?

03/02 -12 23:51 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

DarknessSky skrev:
MartinMilk skrev:
FIQ skrev:
Länge sedan denna kommentar kom sist... men denna gång är det berättigat.

En chatt skulle "ta på servern" som vi brukar uttrycka det på denhär sidan av någon anledning, d.v.s. den skulle göra Fuska.nus server instabil.

EDIT: Sen ser jag inte direkt det svåra i ctrl+tab

Att det tar på servern är väl ingen ursäkt egentligen? Hur kommer det sig att vi har ett fungerande forum och sidan inte är instabil? Fuska.nu är inte direkt full proppad med funktioner som skulle göra den mindre stabil än någon annan.

Facebook har en större server och har en större "publik" och de har mer plats för sådant. Sedan vore det väl bättre om sidan fick sitt eget än att ta en funktion från en annan sida?

"En chatt som fungerar ungefär likadant som på facebook?" en fungerande chatt räcker gott och väl.

Jag är säker på att FIQ och andra ställer sig positiva till "bra" förslag och nya förslag på funktioner så sidan kan utvecklas.

Varför inte ta bort ca 50 tusen inaktiva konton? Det lär nog lätta lite på servern ialf.

Och nya förslag skrev jag i första posten, Men blogg ville fiq inte fixa av anledningen att detta är en fusk sida inget annat. Men som jag skrev i inlägget så kanske man borde byta inställning. Fusk sida eller inte det finns ca 70 tusen inaktiva användare.

En uppdatering på chatten är en bra idé facebook liknande eller inte den behöver uppdateras! Och varför den känns så ''egen'' är nog kanske för att ingen hemsida använder sig av liknande chattar längre av en anledning.

Wii U PS4 XBone PC

04/02 -12 00:06 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

MartinMilk skrev:

Att det tar på servern är väl ingen ursäkt egentligen? Hur kommer det sig att vi har ett fungerande forum och sidan inte är instabil? Fuska.nu är inte direkt full proppad med funktioner som skulle göra den mindre stabil än någon annan.

Nu förstår du nog inte riktigt, en sådan chatt skulle ta mycket på servern. Det har ju ingen betydelse vad vi har nu, då det uppenbarligen inte tar för mycket på servern.

Coucou

04/02 -12 00:11 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

En chatt kräver mer och annorlunda "online"-kopplingar mellan medlemmar än ett forum kräver och kan alltså inte jämföras på det sättet. Nå mer inne på ämnet än så är jag inte så vill därför inte skriva något jag inte kan. Vill du veta något mer får FIQ stå för det.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

04/02 -12 02:11 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Forsa skrev:
En chatt kräver mer och annorlunda "online"-kopplingar mellan medlemmar än ett forum kräver och kan alltså inte jämföras på det sättet. Nå mer inne på ämnet än så är jag inte så vill därför inte skriva något jag inte kan. Vill du veta något mer får FIQ stå för det.

Jo, Men detta var bara ett förslag av många.

En blogg
En blogg skulle få både läsare och skrivare vilja stanna på sidan. En blogg topp med dom mest lästa bloggarna skulle också sitt fint.

Bild galleri
För dom som vill lägga upp bilder på sig själva eller spel samling eller vad somhelst

Html koder på presentationen
Om man vill ha musik eller bilder på sin presentation, Eller kanske ändra bakgrunds bild.

Wii U PS4 XBone PC

04/02 -12 08:31 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

MartinMilk: Det finns för tillfället 37 435 medlemmar på Fuska.nu. Man valde faktiskt att ta bort de som var inaktiva vid något tillfälle (förmodligen i samband med att V5 lanserades, men jag är inte helt säker).

De flesta av de sakerna du har nämnt har faktiskt diskuterat. En blogg var FIQ till en början negativ inställd till, men när han såg att intresset var stort så skulle han försöka kolla närmare på det. Att förenkla presentationskoderna har diskuterats tidigare, FIQ ansåg då också att det var konstigt och det var något som han ville ändra på.

DarknessSky: Det förutsätter givetvis att alla har Facebook och att alla har lagt till varandra som vänner. Då alla inte har Facebook och alla inte lagt till varandra som vänner så vore det kanske en idé att införa något liknande på Fuska.nu... då får man en fungerande chatt som fungerar för alla (inkluderat de som inte använder Facebook).

Som jag tidigare anmärkte så har FIQ ställt sig positivt till ett antal idéer som tagits upp. Den äldsta av dem för cirka nio månader sedan. Dessa har inte införts ännu. Det är faktiskt ytterst sällan som funktioner som föreslår av medlemmar i forumet blir verklighet, av någon konstig anledning.

04/02 -12 10:33 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

MartinMilk skrev:

Varför inte ta bort ca 50 tusen inaktiva konton? Det lär nog lätta lite på servern ialf.

Och nya förslag skrev jag i första posten, Men blogg ville fiq inte fixa av anledningen att detta är en fusk sida inget annat. Men som jag skrev i inlägget så kanske man borde byta inställning. Fusk sida eller inte det finns ca 70 tusen inaktiva användare.

En uppdatering på chatten är en bra idé facebook liknande eller inte den behöver uppdateras! Och varför den känns så ''egen'' är nog kanske för att ingen hemsida använder sig av liknande chattar längre av en anledning.

En användare ligger kanske på några få kb (rätta mig om jag har fel) och då kanske bara 3 mb försvinner från servern och det kan man inte göra så mycket mer med.

Tänkte mer på fler förslag och dylikt.
FIQ och andra säger inte nej till förslag utan att faktiskt ha en anledning till varför man inte vill ha det på sidan.

Det räcker med en fungerande chatt, bättre än ingen alls. Om man vill ställa in färger och dylikt får man ta och skaffa en IRC-klient.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

04/02 -12 11:32 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Tror det var onlinespelen som förstörde allt kommer ihåg när jag gick i 2an tror jag då man körde GTA så pratade alla kompisar om att det finns en sida där det finns massa fusk inte bara GTA utan många andra spel. Idag spelar alla cod och battlefield ingen som går in på fuska.nu för att kolla fusk sen inaktiviteten beror nog på att många roliga personer slutat på sidan pga att de tröttnat på sidan

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

04/02 -12 12:33 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Den minskade medlemsaktiviteten beror enligt mig på den negativa attityden bland medlemmarna.

Folk här är ofta väldigt otrevliga, stöddiga och allmänt ohjälpsamma. Äldre hackar gärna på yngre, och chockerande är att medarbetare spär på och gjorde tvärtom mot stoppade det. Pinsamt många konflikter uppstod och de som tog hand om sajten gjorde nada.

Detta har blivit bättre, mycket bättre. Detta beror dels på "medlemsbyte", dvs. många av de otrevliga har lämnat och istället här trevligare medlemmar dykt upp. Dessutom har nästan alla av medarbetarna som hanterade detta felaktigt försvunnit. Därför har jag gett sidan en chans till.

Jag vet att jag kommer få kritik för detta uttalande, troligtvis ifrån folk som "inte aaaaalllls" vill kännas vid detta. Jag är dock säker på min sak och tänker inte diskutera kring detta, då det bara baseras på personliga uppfattningar.

Puss.

EDIT: Stor eloge till FICK (:DDD), han har kung.

7 år på fuska.nu

04/02 -12 13:51 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

En chatt skulle, till skillnad från forumet, behöva göra åtskilliga requests från databasen för att fungera korrekt, flera gånger per sidväxling. Detta gör inte forumet.

Inaktiva kontons borttagning kan leda till en viss ökning av stabilitet, eftersom databasen inte behöver gå igenom en lika stor lista medlemmar varje gång en query görs till den. Men, p.g.a. hur MySQL fungerar och hur den optimerar queries i längden tror jag inte skillnaden skulle bli märkbar ändå. Då är det bättre att medlemmar får behålla sina konton utifall de skulle logga in någon gång.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

04/02 -12 13:55 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

The_new_cake skrev:
MartinMilk: Det finns för tillfället 37 435 medlemmar på Fuska.nu. Man valde faktiskt att ta bort de som var inaktiva vid något tillfälle (förmodligen i samband med att V5 lanserades, men jag är inte helt säker).

De flesta av de sakerna du har nämnt har faktiskt diskuterat. En blogg var FIQ till en början negativ inställd till, men när han såg att intresset var stort så skulle han försöka kolla närmare på det. Att förenkla presentationskoderna har diskuterats tidigare, FIQ ansåg då också att det var konstigt och det var något som han ville ändra på.

DarknessSky: Det förutsätter givetvis att alla har Facebook och att alla har lagt till varandra som vänner. Då alla inte har Facebook och alla inte lagt till varandra som vänner så vore det kanske en idé att införa något liknande på Fuska.nu... då får man en fungerande chatt som fungerar för alla (inkluderat de som inte använder Facebook).

Som jag tidigare anmärkte så har FIQ ställt sig positivt till ett antal idéer som tagits upp. Den äldsta av dem för cirka nio månader sedan. Dessa har inte införts ännu. Det är faktiskt ytterst sällan som funktioner som föreslår av medlemmar i forumet blir verklighet, av någon konstig anledning.

Ändrade presentationskoder är något jag tänkte fixa i samband med när min omskrivna version av en BBcode-parser fungerar fullt ut och är användbar (den nuvarande Fuska.nu har har diverse buggar som är i princip omöjliga att fixa med nuvarande struktur).

EDIT: Blogg har jag mycket riktigt kollat på, men ansett som lågprioriterat (då jag står fast vid att JAG tycker det är ganska onödigt - även om medlemmarna verkar gilla idén). Jag prioriterar just nu Fuska.nus design.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

04/02 -12 17:29 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Vi måste komma på något nytt. Just nu snackar vi om samma saker som vi gjort förrut(Chatt osv).
Vad finns det som gör att några stannar på Fuska.nu? Jag tycker alla som hänger på fuska- och har gjort det länge- ska få skriva varför dem stannar på sidan. Det kanske leder till något.

04/02 -12 19:25 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

FIQ skrev:
The_new_cake skrev:
MartinMilk: Det finns för tillfället 37 435 medlemmar på Fuska.nu. Man valde faktiskt att ta bort de som var inaktiva vid något tillfälle (förmodligen i samband med att V5 lanserades, men jag är inte helt säker).

De flesta av de sakerna du har nämnt har faktiskt diskuterat. En blogg var FIQ till en början negativ inställd till, men när han såg att intresset var stort så skulle han försöka kolla närmare på det. Att förenkla presentationskoderna har diskuterats tidigare, FIQ ansåg då också att det var konstigt och det var något som han ville ändra på.

DarknessSky: Det förutsätter givetvis att alla har Facebook och att alla har lagt till varandra som vänner. Då alla inte har Facebook och alla inte lagt till varandra som vänner så vore det kanske en idé att införa något liknande på Fuska.nu... då får man en fungerande chatt som fungerar för alla (inkluderat de som inte använder Facebook).

Som jag tidigare anmärkte så har FIQ ställt sig positivt till ett antal idéer som tagits upp. Den äldsta av dem för cirka nio månader sedan. Dessa har inte införts ännu. Det är faktiskt ytterst sällan som funktioner som föreslår av medlemmar i forumet blir verklighet, av någon konstig anledning.

Ändrade presentationskoder är något jag tänkte fixa i samband med när min omskrivna version av en BBcode-parser fungerar fullt ut och är användbar (den nuvarande Fuska.nu har har diverse buggar som är i princip omöjliga att fixa med nuvarande struktur).

EDIT: Blogg har jag mycket riktigt kollat på, men ansett som lågprioriterat (då jag står fast vid att JAG tycker det är ganska onödigt - även om medlemmarna verkar gilla idén). Jag prioriterar just nu Fuska.nus design.

Är det inte en ganska dålig prioritering? V5 har ganska precis kommit och om man inte gillar den så finns fuska+. Nya funktioner är det medlemmarna har bett om minst lika länge som en ny design.

Squirtle skrev:
Vi måste komma på något nytt. Just nu snackar vi om samma saker som vi gjort förrut(Chatt osv).
Vad finns det som gör att några stannar på Fuska.nu? Jag tycker alla som hänger på fuska- och har gjort det länge- ska få skriva varför dem stannar på sidan. Det kanske leder till något.

Själv så stannar jag för att jag anser att andra svenska spel sidor inte har trevliga medlemmar alls i överhuvudtaget. Många är väldigt fördomsfulla osv..

Sen har jag varit på fuska så pass länge så det är bara en vana att jag är här.

Wii U PS4 XBone PC

04/02 -12 20:15 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Jag kan ändra mina prioriteringar, men det är inget jag gör utan vidare...

Anser majoriteten av medlemmarna att jag ska fokusera på features istället?

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

04/02 -12 20:17 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Med tanke på att Knewt arbetar (tillsammans med dig) på designen så anser jag att du kan fokusera på funktioner istället, ja.

04/02 -12 20:20 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Nej, man ska ju bli klar med en sak innan man börjar med nästa. Om du ska börja med en massa saker samtidigt så kommer ju inget bli gjort. Designen och ÅS ska ligga högst på listan nu imo.

Coucou


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar