Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Varför ''Dog'' Fuska.nu?

Svara
02/02 -12 23:58 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Som vi alla säkert redan vet så har fuska.nu sätt bättre dagar.

Jag blev medlem tidigt 2006 men även då hade man ''tur'' ifall det var ca 30 medlemmar online. Nu mera är det kanske ca 12 medlemmar inne samtidigt då det var som mest förut.

Men 12 eller 30 spelar egentligen ingen roll. Att ha ca 70 tusen medlemmar registrerade på hemsidan och knappt 50 aktiva användare är ganska sorgligt..

Men min fråga då är varför är det så få som fastnar på sidan? Kanske fuska.nu borde utvecklas mer och ge mer anledning till att nya användare bestämmer sig för att vara kvar?

Kanske vore en bra idé att istället för att vara fast vid att detta är en fusk sida och ingenting annat så kanske man borde ändra inställning till att det är en spel sida.

Nya funktioner..?
Nyhets artiklar om nya spel på första sidan?
Medlemmarna kan ha en egen blogg?
Ha ett eget bild galleri?
En chatt som fungerar ungefär likadant som på facebook?

Uppdateringar
Ett mindre förirrande forum?
Presentationen - Varför inte låta oss använda vanliga html koder istället för dom förvirrande ''Linjer'' och boxar som vi har nu och har haft sedan runt 2005?



Wii U PS4 XBone PC

03/02 -12 00:09 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Spel nyheter fanns tydligen förut
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Wii U PS4 XBone PC

03/02 -12 07:02 PS3GAMER

PS3GAMER

1569 XP 441 inlägg

Detta är sorgligt

Ride The Lightning

03/02 -12 07:22 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

För dålig framåtblickning skulle jag vilja påstå är enda anledningen. Hade man haft lite spelnyheter och sett till att få inte lite helt nya saker så tror jag sidan hade sett bra mycket bättre ut. Som exempel nämnde du spelnyheter och blogg. Båda dessa exempel har varit uppe tidigare, det har däremot inte införts ännu.

Sedan hade det förstås inte skadat om man hängt med i utvecklingen och gjort lite reklam för sidan... en person som kan representera Fuska.nu (det vill säga någon från Fuska.nus administration eller FL-Net) borde kunna skapa en Facebook-sida och en Google+-sida för Fuska.nu. Det är bland den bästa reklamen man kan få i dagsläget; och det kostar absolut ingenting.

På grund av framförallt dessa två orsaker så tror jag att Fuska.nu har "dött".

03/02 -12 14:14 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Techno_

Fuska.nu dog när ViceAdmin stack.

03/02 -12 14:28 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Vet faktiskt inte när fuska.nu "dog". Kan inte heller direkt säga att fuska.nu dött mer bara att sidan har fått färre användare. Dock är vi ändå uppe i ganska många inloggade per dag.

Tror dock att FIQ "fiqsar" (see what I did thar!) väldigt mycket och håller på med nya idéer för att få sidan mer aktiv och även slänga in lite extra funktioner.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

03/02 -12 14:53 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Fuska.nu har relativt lika många besökare nu som tidigare. Det enda vi förlorat på är medlemsaktiviteten och antalet sidvisningar (som hör ihop med just medlemsaktiviteten till viss grad). Därför vill jag påpeka att Fuska.nu inte har "dött", det är bara en tolkning av den minskade medlemsaktiviteten från er sida.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

03/02 -12 16:00 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Forsa skrev:
Fuska.nu har relativt lika många besökare nu som tidigare. Det enda vi förlorat på är medlemsaktiviteten och antalet sidvisningar (som hör ihop med just medlemsaktiviteten till viss grad). Därför vill jag påpeka att Fuska.nu inte har "dött", det är bara en tolkning av den minskade medlemsaktiviteten från er sida.

Men som jag skrev 12 medlemmar eller 30 medlemmar är egentligen ingen skillnad. Att ha ca 70 tusen användare som aldrig loggar in kan man väl inte tolka något annat än att sidan är död?

Wii U PS4 XBone PC

03/02 -12 16:01 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Techno_ skrev:
Fuska.nu dog när ViceAdmin stack.

Kan ligga något i det du säger.

Wii U PS4 XBone PC

03/02 -12 16:04 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Fuska.nus aktivitet kulminerade vid 2005-2006-strecket - då var det inte ovanligt med 100 inloggade, sen har aktiviteten bara gått neråt. Med V5 så gick det kraftigt neråt vid övergång, men sen har aktiviteten stannat, kanske tillochmed stigit.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

03/02 -12 17:39 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Personligen föredrar jag en midre sida. Om den ska bli större så kommer packet oundvikligen in. Titta bara på andra stora forum som Reddit eller Gamefaqs.

03/02 -12 21:11 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

MartinMilk skrev:
En chatt som fungerar ungefär likadant som på facebook?

Tror det är rätt så onödigt då #fuska.nu redan finns. Vill man chatta med fuska.nu:are är det bara att joina.

.

03/02 -12 21:50 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Anyo13 skrev:
MartinMilk skrev:
En chatt som fungerar ungefär likadant som på facebook?

Tror det är rätt så onödigt då #fuska.nu redan finns. Vill man chatta med fuska.nu:are är det bara att joina.

Jo men en chatt som finns med en hela tiden istället för att byta fönster hela tiden skulle få sidan att kännas mycket mer modern. Knappt någon ny användare vet ens om att det där finns.

Wii U PS4 XBone PC

03/02 -12 22:41 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Länge sedan denna kommentar kom sist... men denna gång är det berättigat.

En chatt skulle "ta på servern" som vi brukar uttrycka det på denhär sidan av någon anledning, d.v.s. den skulle göra Fuska.nus server instabil.

EDIT: Sen ser jag inte direkt det svåra i ctrl+tab

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

03/02 -12 23:19 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

FIQ skrev:
Länge sedan denna kommentar kom sist... men denna gång är det berättigat.

En chatt skulle "ta på servern" som vi brukar uttrycka det på denhär sidan av någon anledning, d.v.s. den skulle göra Fuska.nus server instabil.

EDIT: Sen ser jag inte direkt det svåra i ctrl+tab

Att det tar på servern är väl ingen ursäkt egentligen? Hur kommer det sig att vi har ett fungerande forum och sidan inte är instabil? Fuska.nu är inte direkt full proppad med funktioner som skulle göra den mindre stabil än någon annan.

Wii U PS4 XBone PC

03/02 -12 23:33 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

MartinMilk skrev:
FIQ skrev:
Länge sedan denna kommentar kom sist... men denna gång är det berättigat.

En chatt skulle "ta på servern" som vi brukar uttrycka det på denhär sidan av någon anledning, d.v.s. den skulle göra Fuska.nus server instabil.

EDIT: Sen ser jag inte direkt det svåra i ctrl+tab

Att det tar på servern är väl ingen ursäkt egentligen? Hur kommer det sig att vi har ett fungerande forum och sidan inte är instabil? Fuska.nu är inte direkt full proppad med funktioner som skulle göra den mindre stabil än någon annan.

Facebook har en större server och har en större "publik" och de har mer plats för sådant. Sedan vore det väl bättre om sidan fick sitt eget än att ta en funktion från en annan sida?

"En chatt som fungerar ungefär likadant som på facebook?" en fungerande chatt räcker gott och väl.

Jag är säker på att FIQ och andra ställer sig positiva till "bra" förslag och nya förslag på funktioner så sidan kan utvecklas.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar