Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



För många pokémon? [Delad tråd]

Svara
23/04 -11 12:23 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Delad tråd.
Placerade den här, eftersom den får mest fokus här.
Citatberg är dessutom borttagna.
/Mod


Pokémon är Utbalanserat. Så grymt tråkigt. Hur många Pokemon finns det nu? Det sk vara det gamla klassiska. 150 Pokémon och inga fler. Det spårade ut efter Silver och Guld.

23/04 -11 15:54 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Viktore2 skrev:
Pokémon är Utbalanserat. Så grymt tråkigt. Hur många Pokemon finns det nu? Det sk vara det gamla klassiska. 150 Pokémon och inga fler. Det spårade ut efter Silver och Guld.

Men om det nu bara skulle finnas de 150/151 som var från början, vad skulle man då göra när man fångat alla de och även tillslut levlat alla till level 100? Ingenting.

Nu finns det väl över 650 pokémon(?) och det är enligt mig på tok för mycket, skulle gott och väl räcka med 300-350...

23/04 -11 16:57 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

ToonLink skrev:
Men om det nu bara skulle finnas de 150/151 som var från början, vad skulle man då göra när man fångat alla de och även tillslut levlat alla till level 100? Ingenting.

Nu finns det väl över 650 pokémon(?) och det är enligt mig på tok för mycket, skulle gott och väl räcka med 300-350...

Som sagt. Det har gått överstyr. Det är inte samma känsla som det var förr. Det är mer Digimon nu än Pokemon. Att öka antalet ja det kan man göra men inte för mycket vilket dem har gjort.

Som till Nintendo 3Ds så kommer det väll 4-5 Pokemon titlar. Och alla kommer kosta runt 400Kr. Snacka om att dra ut pengar från barn.

23/04 -11 17:03 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Viktore2 skrev:
Som sagt. Det har gått överstyr. Det är inte samma känsla som det var förr. Det är mer Digimon nu än Pokemon. Att öka antalet ja det kan man göra men inte för mycket vilket dem har gjort.

Som till Nintendo 3Ds så kommer det väll 4-5 Pokemon titlar. Och alla kommer kosta runt 400Kr. Snacka om att dra ut pengar från barn.

Kanske det gör, och du har delvis rätt! Men en sak som Nintendo tjänar mycket extrapengar på är att de gör två spel som egentligen är samma förutom några småändringar, och det gör de bara för att man måste köpa båda spelen, om man nu ska ha alla pokémon och inte har någon annan att byta med...

24/04 -11 09:23 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Viktore2 skrev:
Som sagt. Det har gått överstyr. Det är inte samma känsla som det var förr. Det är mer Digimon nu än Pokemon. Att öka antalet ja det kan man göra men inte för mycket vilket dem har gjort.

Som till Nintendo 3Ds så kommer det väll 4-5 Pokemon titlar. Och alla kommer kosta runt 400Kr. Snacka om att dra ut pengar från barn.

Du kan inte ha mer fel. Ni kan inte ha mer fel. Om det inte duger, spela inte. Dom måste göra nya för att hålla liv i serien. Om dom hade stannat med Gen 2 eller Gen 3 då hade inte mycket hänt. Och sen kanske ni ska tänka på tävlingssidan också. Får man inte nya Pokémon blir dom fast i samma metagame hela tiden. Man kan jämföra med Street Fighter eller Tekken. Inga nya karaktärer, inget nytt i turneringar.

Och ToonLink, 350? Det är alldeles för sent för det. Om du tyckte om R/SE/FR/LG så är du en ren hycklare för i dom spelen fanns det totalt 386 st. Och över 650? Snacka om noll koll. 649. Lär dig.

Jag säger, desto mer desto bättre.

Och sen det där med pengarna. WTF skadet betyda? Det hade varit annorlunda om dom hade tvingat folk att köpa det men nu är det inte så. Think before you act.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

24/04 -11 11:44 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink


Och ToonLink, 350? Det är alldeles för sent för det. Om du tyckte om R/SE/FR/LG så är du en ren hycklare för i dom spelen fanns det totalt 386 st. Och över 650? Snacka om noll koll. 649. Lär dig.

Oj, jag hade en fel. Jag visste faktiskt inte exakt hur många det är i nuläget. Men vad spelar det för roll?

Btw så tycker JAG att det räcker med ca 350. Sedan att gen 1, 2 och 3 har 386 sammanlagt visste jag. Men att de skulle kunna ta bort några där kanske?

Det ska såklart komma nya spel, men det blir ju bara mer och mer pokémon hela tiden, tycker Nintendo kan lugna sig lite.
Och om 3-4 år, är det över 1000 olika pokémon då menar du? Hur fan ska alla kunna få över alla de för att fylla dexen? Det lär ta år att fixa allt det.

Och om nu "barnen" vill ha alla pokémon och de inte har någon att byta med så blir de ju tvungna att köpa båda spelen för att då kunna få alla. Eller hur? Det är något jag inte gillar med Nintendo, i VARTENDA pokémon-spel med region gör de alltid två spel bara för att folk ska köpa båda (om de nu inte har någon att byta med) bara för att kära Nintendo ska tjäna mer pengar. Har du inte märk det än menar du?

24/04 -11 12:06 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

SuperJOCKE skrev:
Du kan inte ha mer fel. Ni kan inte ha mer fel. Om det inte duger, spela inte. Dom måste göra nya för att hålla liv i serien. Om dom hade stannat med Gen 2 eller Gen 3 då hade inte mycket hänt. Och sen kanske ni ska tänka på tävlingssidan också. Får man inte nya Pokémon blir dom fast i samma metagame hela tiden. Man kan jämföra med Street Fighter eller Tekken. Inga nya karaktärer, inget nytt i turneringar.

Och ToonLink, 350? Det är alldeles för sent för det. Om du tyckte om R/SE/FR/LG så är du en ren hycklare för i dom spelen fanns det totalt 386 st. Och över 650? Snacka om noll koll. 649. Lär dig.

Jag säger, desto mer desto bättre.

Och sen det där med pengarna. WTF skadet betyda? Det hade varit annorlunda om dom hade tvingat folk att köpa det men nu är det inte så. Think before you act.

Just i detta läget kan man inte ha fel då det handlar om tycken och hur man tänker så rätta till det är du snäll.

Ja det är sant dem måste göra nya. Men det exemplet so jag sa. Dem släpper 5 helt olika eller olika versioner av Pokemon sammtidigt till 3DS. Det är inte en liten skam. Dem ska göra allt i ett och sedan ha Exklusiva pack istället för att en förälder ska lägga ner 1000Kr bara för att få alla ''Pokemon''
Och nu är det ju så att alla vill ju ha alla pokemon och alla spel då dem antingen är samlare eller abara riktigt beroende.Och som sagt dom Tvingar i stort sätt om man ska ha allt till 100% (Om man inte har kompisar med det andra spelet om jag förstått rätt.) ja jag vet vad trådens syfte är och jag höll mig On-topic. Sådana som jag? Tål du inte sanningen?

Desto fler ju bättre? Oftast ja, Men i detta fallet nej.

24/04 -11 20:55 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

I DS spelen finns det ju t. o. m GTS så de pokemon du sett kan du ju få och om ni inte gillar spelen sluta spela då.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

26/04 -11 08:29 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

ShinyLucario skrev:
I DS spelen finns det ju t. o. m GTS så de pokemon du sett kan du ju få och om ni inte gillar spelen sluta spela då.

Precis det jag skulle säga.

Och som svar till er två där uppe:
Ni tänker ju bara på det ni vill. Toonlink, du vet inte så mycket om Pokémon som du tror. Visste du att en av idérna som skaparna av Pokémon hade var att man skulle kunna bytra Pokémon med varandra. Och för att det funktionen inte ska struntas i så gjorde dom så att det finns version exclusives i varje spel. Det är premissen med det. Och det är absolut inget Nintendo har med att göra. OCh att dom ska ta bort Pokémon i Gen 3 är det redan för sent med 8 år. Men ändå tycker dom spelen. Lika så sa du om B/W men nämde aldrig att du tyckte det var för många. Hyckleri på hög nivå.
Och lilla Viktore2, vad är det som gör att din åsikt är den rätta helt plötsligt om det nu är sanningen enligt dig? Är det inte hyckleri och säga så efter som att du sa att det du skrev var din åsikt? Och eftersom du säger att det är sanningen och att jag inte tål den så säger du emot dig själv eller hur?
Och med såna som du menar jag att du inte vet ett skit om Pokémon från första början.

Och jag säger det ingen. Ingen tvingar folk till att köpa spelen. Och det vet ni. Det är inte ett bra argumnet till att dom ska sluta göra Pokémon.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

26/04 -11 20:28 ingen

ingen

1623 XP 172 inlägg

SuperJOCKE skrev:
Precis det jag skulle säga.

Och som svar till er två där uppe:
Ni tänker ju bara på det ni vill. Toonlink, du vet inte så mycket om Pokémon som du tror. Visste du att en av idérna som skaparna av Pokémon hade var att man skulle kunna bytra Pokémon med varandra. Och för att det funktionen inte ska struntas i så gjorde dom så att det finns version exclusives i varje spel. Det är premissen med det. Och det är absolut inget Nintendo har med att göra. OCh att dom ska ta bort Pokémon i Gen 3 är det redan för sent med 8 år. Men ändå tycker dom spelen. Lika så sa du om B/W men nämde aldrig att du tyckte det var för många. Hyckleri på hög nivå.
Och lilla Viktore2, vad är det som gör att din åsikt är den rätta helt plötsligt om det nu är sanningen enligt dig? Är det inte hyckleri och säga så efter som att du sa att det du skrev var din åsikt? Och eftersom du säger att det är sanningen och att jag inte tål den så säger du emot dig själv eller hur?
Och med såna som du menar jag att du inte vet ett skit om Pokémon från första början.

Och jag säger det ingen. Ingen tvingar folk till att köpa spelen. Och det vet ni. Det är inte ett bra argumnet till att dom ska sluta göra Pokémon.

Nu börjar du igen...

Viktore och Toonlink säger sina egna åsikter! Man kan inte ha rätt eller fel då! Du ska bara tjafsa om fakta hela tiden! 649 eller 650, WHO THE FUCK CARES!?

Om jag får säga min åsikt så tycker jag också att det börjar bli för många pokemon, 650 (649)? Hur fan ska jag lyckas med det när det enda jag kan transfera från är SS?

The one, the only, the superlative (only good stuff), the master, the n00b, the C.Q.B:er, the sneaky bastard, the mayonnaise muncher, The artist...

26/04 -11 21:47 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

ingen skrev:
Nu börjar du igen...

Viktore och Toonlink säger sina egna åsikter! Man kan inte ha rätt eller fel då! Du ska bara tjafsa om fakta hela tiden! 649 eller 650, WHO THE FUCK CARES!?

Om jag får säga min åsikt så tycker jag också att det börjar bli för många pokemon, 650 (649)? Hur fan ska jag lyckas med det när det enda jag kan transfera från är SS?

Dem måste gör nya för att pokémon ska "leva" annars blir det ingen variation. Tänk så här; det finns folk som får sitt första pokémon spel nu, dem vill väl också se nya pokémon (bara ett snabbt exempel).

Du kan se i stort sett se alla pokémon nu så varför ska man skicka över alla pokémon. Det blir ingen utmaning att se och fånga alla då.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

27/04 -11 20:53 ingen

ingen

1623 XP 172 inlägg

ShinyLucario skrev:
Dem måste gör nya för att pokémon ska "leva" annars blir det ingen variation. Tänk så här; det finns folk som får sitt första pokémon spel nu, dem vill väl också se nya pokémon (bara ett snabbt exempel).

Du kan se i stort sett se alla pokémon nu så varför ska man skicka över alla pokémon. Det blir ingen utmaning att se och fånga alla då.

Du har rätt i det att de som precis börjar med pokemon nu vill se fler pokemon, vilket jag inte har något att säga om.

Jag transferar pokemon från SS till Black för att man helt enkelt inte kan fånga alla i Black (Jag har inte fångat alla i SS heller för den delen)

The one, the only, the superlative (only good stuff), the master, the n00b, the C.Q.B:er, the sneaky bastard, the mayonnaise muncher, The artist...

27/04 -11 21:54 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

ingen skrev:
Du har rätt i det att de som precis börjar med pokemon nu vill se fler pokemon, vilket jag inte har något att säga om.

Jag transferar pokemon från SS till Black för att man helt enkelt inte kan fånga alla i Black (Jag har inte fångat alla i SS heller för den delen)

Men vem har sagt att man måste fånga alla?
Det finns folk som faktiskt nöjer sig med klara ligan, det är väldigt många som faktiskt inte bryr sig om att fånga alla Pokémon. Och om det nu är ett så stort bekymmer kan man lika gärna låta bli med det istället för att klaga.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

28/04 -11 17:15 ingen

ingen

1623 XP 172 inlägg

mariobros1 skrev:
Men vem har sagt att man måste fånga alla?
Det finns folk som faktiskt nöjer sig med klara ligan, det är väldigt många som faktiskt inte bryr sig om att fånga alla Pokémon. Och om det nu är ett så stort bekymmer kan man lika gärna låta bli med det istället för att klaga.

Jag har aldrig sagt att man måste fånga alla! Jag har bara sagt att det är svårt!

The one, the only, the superlative (only good stuff), the master, the n00b, the C.Q.B:er, the sneaky bastard, the mayonnaise muncher, The artist...

01/06 -11 20:12 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Ultimat_Wolf

Om jag får lägga till min åsikt: Jovisst dem har gjort för många pokemon (Tycker jag iallafall) Men tänk även på dem som precis börjat spela pokemon. Tänk på framtiden då nya barn börjar spela pokemon dem vill säkert också se nya andra pokemon, men då finns det säkert över 800-1000 pokemon asså visst det dröjer säkert år att fylla pokédexen...

Och det blir även mer utmaning då, Ju fler desto bättre Men det kommer bara blir överdrivet ju mer dem gör nya pokemon. Men alla tycker olika på den här punkten. Men jag tror att dem kommer sluta göra nya pokemon efter ett tag...

08/06 -11 22:33 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

När Generation 5 avslöjades blev jag väldigt upprymd av tanken på att vi skulle få en mängd nya Pokémon att spela med. Trots att jag varit med från Generation 2 när de bara var 251 har jag alltid varit lika positiv över ett hundratal nya Pokémon fram till nu när de är 649.

En oro som dock finns där är att skaparna ska gå överstyr och skapa Pokémon som "inte är Pokémon." Jag tycker inte riktigt att det är så, men väldigt många fans över hela världen gör ju redan det. (Klagomålen började väl på allvar med Gen 3?)

Till sist hoppas jag att skaparna väntar några år innan de släpper flera Pokémon, om det finns sådana planer, för jag har ännu inte lyckats fånga dem alla i något Pokémon-spel än, trots att jag har alla spel och all kunskap som behövs. kanske den här sommaren nu när jag har både Black och White...


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar