Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Nytt Pokémon spel på G

Svara
23/04 -11 08:05 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Ja, enligt den japanska tidningen Dengeki Nintendo Magazine så ska dom avslöja info om ett nytt Pokémon spel den 21/5. Vare sig det är ett spin-off eller ett maingame vet man inte. Vi får nog veta mer i nästa CoroCoro i mitten av nästa månad.



I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

23/04 -11 08:08 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

SuperJOCKE skrev:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Ja, enligt den japanska tidningen Dengeki Nintendo Magazine så ska dom avslöja info om ett nytt Pokémon spel den 21/5. Vare sig det är ett spin-off eller ett maingame vet man inte. Vi får nog veta mer i nästa CoroCoro i mitten av nästa månad.


Pokémon Gray? Nä, för tidigt... Kanske ett spin-off då...

23/04 -11 10:59 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Ska bli intressant! Men jag hoppas att det inte är med ny region, nya Pokémon, nya items osv. Det hade varit lite väl tidigt enligt mig.

23/04 -11 13:41 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Kanske något i stil med Battle Revolution, Stadium och sånt. Bara något jag gissar på. För det är väl inte bektäftat vilken konsol än väl? ;o

~ Aye!

23/04 -11 19:25 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

ToonLink skrev:
Ska bli intressant! Men jag hoppas att det inte är med ny region, nya Pokémon, nya items osv. Det hade varit lite väl tidigt enligt mig.


I doubt it. Det brukar vara ca 4års mellanrum mellan varje ny region.

Nä, en ny region är det verkligen inte. Men vad jag tror och hoppas på är att det är ett nytt Mystery Dungeon spel. Det kan det mycket väl vara.
Jag vet inte hur eftertraktat Mystery Dungeon spelen var, men jag tycker i alla fall att de var helt underbara! Och det skulle inte förvåna mig om det skulle komma två nya Mystery Dungeon spel nu med Gen V Pokémon.
Jag längtar verkligen tills vi får reda på vad det är för spel! ^-^

Om det inte blir några Mystery Dungeon spel hoppas jag på att det istället blir något spel liknande till XD: Gale of Darkness eller Colosseum, för de var också två spel som jag gillade skarpt.
Sure, Battle Revolution var också kul, men det är alltid mycket roligare med en story i det hela.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

28/04 -11 18:23 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Jocke- vad tror du det är för spel(du som skapade tråden)?

28/04 -11 20:09 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

Jag tror att det kan bli ett mystery dungeon spel, men hoppas på ett Colloseum/XD Gale Of Darkness liknande spel till antingen Wii eller 3DS (vet själv inte, båda skulle kunna bli bra).

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

29/04 -11 18:27 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Fick veta av Mew1995 att det släppts ett pokemon spel nyss i japan som hette "Pokemon typing" till DS, men det verkar inte så toppen- dessutom tror jag inte det är det här spelet som tråden handlar om.

29/04 -11 22:45 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Squirtle skrev:
Fick veta av Mew1995 att det släppts ett pokemon spel nyss i japan som hette "Pokemon typing" till DS, men det verkar inte så toppen- dessutom tror jag inte det är det här spelet som tråden handlar om.

Nope, det är inte det spelet det handlar om, men det stämmer att det nyligen kom ut i Japan.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

30/04 -11 08:21 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Squirtle skrev:
Jocke- vad tror du det är för spel(du som skapade tråden)?

Jag tror mer på ett tredje spel eller ett nytt 3D spel till Wii. Men man vet aldrig.

Squirtle skrev:
Fick veta av Mew1995 att det släppts ett pokemon spel nyss i japan som hette "Pokemon typing" till DS, men det verkar inte så toppen- dessutom tror jag inte det är det här spelet som tråden handlar om.

Som mariobros1 sa så är det inte det gäller.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

30/04 -11 08:55 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Skulle vara grymt om man fick köra i 3D på Wii i en helt vanlig region- Liksom en blandning mellan Pokemon colosseum och HG/SS exempel.

30/04 -11 09:03 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

Om man nu tänker släpppa ett nytt Pokémon-spel så hoppas jag att det är en spinn-off... annars tänker väl Gamefreak fortsätta "mjölka" tills man har över 1000 olika pokémons...

01/05 -11 09:00 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Spin-off är inte alls helt säkert. Det kan vara en tredje version.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

01/05 -11 11:26 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

SuperJOCKE skrev:
Spin-off är inte alls helt säkert. Det kan vara en tredje version.

Det har ju bara gått 2 månader så det är alldeles för tidigt med den 3:e versionen då jag och Sissel inte ens har kommit till Undella Town på vårat Black och White. Men enligt mig så borde den 3:e versionen få lite info runt kanske i Juni eller Juli. Anledningen är att folk fortfarande inte köpt B/W, så de som inte köpt B/W kommer inte köpa´t då om de vet att Grey kommer.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

01/05 -11 21:05 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Det är klart att pokemon grey kommer att finnas strax, men som ni sa så borde det inte bli förns i sommar

02/05 -11 12:55 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

ShinyLucario skrev:
Det har ju bara gått 2 månader så det är alldeles för tidigt med den 3:e versionen då jag och Sissel inte ens har kommit till Undella Town på vårat Black och White. Men enligt mig så borde den 3:e versionen få lite info runt kanske i Juni eller Juli. Anledningen är att folk fortfarande inte köpt B/W, så de som inte köpt B/W kommer inte köpa´t då om de vet att Grey kommer.

Umm, bara för att det har gått två månader här betyder det inte att det inte är den tredje versionen (och vad är detta tjat om Grey?). B/W kom ut i September 2010 i Japan och detta spelet gäller bara Japan just nu. Och att dom visar bilder och info om det nu betyder inte att det kommer snart överhuvudtaget.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar