Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

Nytt Pokémon spel på G

Svara
02/05 -11 17:51 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

SuperJOCKE skrev:
Umm, bara för att det har gått två månader här betyder det inte att det inte är den tredje versionen (och vad är detta tjat om Grey?). B/W kom ut i September 2010 i Japan och detta spelet gäller bara Japan just nu. Och att dom visar bilder och info om det nu betyder inte att det kommer snart överhuvudtaget.

EDIT: Dem har gått ut med att säga Grey eller som Britterna; Gray, som det kommer att heta.

Det du säger är att dem vill ge ut info om Grey tidigt efter B/W. För att färska upp minnet lite så sa Junichi Masuda att det kanske inte blir en 3:e version av B/W. Så troligt vis släpper de ut info om ett Spin-off spel före Grey.

1. Ah, the soul crushing continues. A Spanish website interviewed folks from GameFreak at a Pokémon Black and White event in London. They asked the team if there would be a Pokémon Gray coming to the Nintendo 3DS, to which GameFreak replied: “Not at all. We finished this comes with Black and White version.” That’s not a perfect translation obviously, but as you can see via Google Translate, it's quite apparent that this will be the first generation of the Pokémon series that won't receive further editing in the form of a game like Yellow, Crystal, Emerald, or Platinum. But perhaps that means the Pokémon game in development for the 3DS will be a “real” Pokémon game?

Update: Nekki has provided us with a better translation of the above quote, “With B&W, we have concluded this iteration.” We also have a similar translation from Luis: “We have finished this series with the Black and White version.”

2. Okay, maybe you peeps were right. The folks at GameFreak said that there would be no Pokémon Gray. And people pointed out that maybe they were lying to avoid destroying sales of Black and White. Fair enough, although the original quote did seem quite direct, but that may have been after it had passed through a couple of translations (from Japanese, to Spanish and then to English). Either way, Junichi Masuda of GameFreak provided a slightly more cryptic response that suggests we will see a Gray at some point. And I can already feel some of the more, uh, vocal readers readying their gloating glands. “You were wrong,” they will cry. “How dare you ever suspect that Gray would not exist!” Yes, your steadfastness is admirable, but now that we're on the same page feel free to leave the trolling off this page.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

03/05 -11 15:14 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

Gamefreak har väl registrerat namnet Gray/Grey?

I såfall så kommer väl Gray till 3DS nästa år...(?)

06/05 -11 18:43 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Om Nintendo nu skapar ett Pokémon Gray/Grey slår jag vad om att det inte kommer ut till Japan förrän 2012.
Ruby/Sapphire: 2002
Emerald: 2004

Diamond/Pearl: 2006
Platinum: 2008

Undantag för Crystal. Men det jag vill försöka säga är att det brukar bara dröja 2 år innan den tredje versionen av ''spelserien/generationen'' kommer ut. Så det känns alldeles för tidigt för ett Pokémon Gray/Grey.

Nä, jag håller fast vid Mystery Dungeon, det är det jag tror och hoppas på. Har alltid varit ett stort fan av de spelen. Och det skulle vara riktigt intressant att se hur Nintendo skulle försöka toppa Explorers of Time/Darkness/Sky spelen, som var alldeles briljanta!
Gällande Wii hoppas jag på ett spel liknande till Colosseum/XD: Gale of Darkness, men jag vill inte ha ett Battle Revolution 2....

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

08/05 -11 18:02 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

...Jocke har blivit bannad igen Z:

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar