Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokémon Generation 5 på G

29/03 -11 20:11 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

SuperJOCKE skrev:
ShinyLucario skrev:
mariobros1 skrev:
Wiiih!
Igår fångade jag en Shiny Tyrogue! ^^
Det var Swarm, och jag tänkte fånga tre Tyrogues för att få alla tre utvecklingarna, och då min tredje Tyrogue dök upp var det en Shiny. ^^

Tredje gången gilt? Jag och min kompis kör igenom spelen (från Platinum och framåt) så man tycker ju att nån borde möta minst en shiny nångång. Däremot så har Sissel mött en shiny unown( L ) som han döpte till Lucky.

Vad menar du med det? Det 1 på 8192 Pokémon att man möter EN Shiny. Det handlar om tur och inget annat.

Förstår du inte? "Tredje gången gilt", brukar man säga ibland när nån har tur på, tredje försöket. I det här fallet så hade han ju tur på just, tredje gången han mötte den han ville ha. Tror du jag är helt borta i en helt anan dimension eller(?), jag vet att det är en minimal chans att möta en shiny. Angående Sissel fanns det en orsak till varför han döper den till just Lucky, för det var ju TUR att han mötte en shiny Unown-L(ucky). EDIT:Plus att det var hans första shiny någonsin.| Totalt har jag och han kört över 500 timmar. Om inte det förklarar varför jag och Sissel tycker att vi borde möta en shiny nångång så vettef*n.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

29/03 -11 20:34 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Weeeiii :D

Färdig med att EV träna min Kibago nu! Ska börja på nästa nu med en gång! :D

~ Aye!

29/03 -11 21:31 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

emma_dockan skrev:
mariobros1 skrev:
Wiiih!
Igår fångade jag en Shiny Tyrogue! ^^
Det var Swarm, och jag tänkte fånga tre Tyrogues för att få alla tre utvecklingarna, och då min tredje Tyrogue dök upp var det en Shiny. ^^

Grattis! :D
(Hoppas jag hittar någon Shiny snart D:)


Thanks! ^^
Leta på! Har du tur får du en Gen V Shiny, det skulle jag vilja ha... :C

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

30/03 -11 08:56 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

ShinyLucario skrev:
SuperJOCKE skrev:
ShinyLucario skrev:
mariobros1 skrev:
Wiiih!
Igår fångade jag en Shiny Tyrogue! ^^
Det var Swarm, och jag tänkte fånga tre Tyrogues för att få alla tre utvecklingarna, och då min tredje Tyrogue dök upp var det en Shiny. ^^

Tredje gången gilt? Jag och min kompis kör igenom spelen (från Platinum och framåt) så man tycker ju att nån borde möta minst en shiny nångång. Däremot så har Sissel mött en shiny unown( L ) som han döpte till Lucky.

Vad menar du med det? Det 1 på 8192 Pokémon att man möter EN Shiny. Det handlar om tur och inget annat.

Förstår du inte? "Tredje gången gilt", brukar man säga ibland när nån har tur på, tredje försöket. I det här fallet så hade han ju tur på just, tredje gången han mötte den han ville ha. Tror du jag är helt borta i en helt anan dimension eller(?), jag vet att det är en minimal chans att möta en shiny. Angående Sissel fanns det en orsak till varför han döper den till just Lucky, för det var ju TUR att han mötte en shiny Unown-L(ucky). Totalt har jag och han kört över 500 timmar. Om inte det förklarar varför jag och Sissel tycker att vi borde möta en shiny nångång så vettef*n

Haha, bra försök där du! xD Skrattar ihjäl mig.

Men iaf, det var inte det du sa ens en gång. Det du sa lät som att det var hur lätt helst att hitta en Shiny. Inget mer.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

30/03 -11 18:01 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

SuperJOCKE skrev:
ShinyLucario skrev:
SuperJOCKE skrev:
ShinyLucario skrev:
mariobros1 skrev:
Wiiih!
Igår fångade jag en Shiny Tyrogue! ^^
Det var Swarm, och jag tänkte fånga tre Tyrogues för att få alla tre utvecklingarna, och då min tredje Tyrogue dök upp var det en Shiny. ^^

Tredje gången gilt? Jag och min kompis kör igenom spelen (från Platinum och framåt) så man tycker ju att nån borde möta minst en shiny nångång. Däremot så har Sissel mött en shiny unown( L ) som han döpte till Lucky.

Vad menar du med det? Det 1 på 8192 Pokémon att man möter EN Shiny. Det handlar om tur och inget annat.

Förstår du inte? "Tredje gången gilt", brukar man säga ibland när nån har tur på, tredje försöket. I det här fallet så hade han ju tur på just, tredje gången han mötte den han ville ha. Tror du jag är helt borta i en helt anan dimension eller(?), jag vet att det är en minimal chans att möta en shiny. Angående Sissel fanns det en orsak till varför han döper den till just Lucky, för det var ju TUR att han mötte en shiny Unown-L(ucky). Totalt har jag och han kört över 500 timmar. Om inte det förklarar varför jag och Sissel tycker att vi borde möta en shiny nångång så vettef*n

Haha, bra försök där du! xD Skrattar ihjäl mig.

Men iaf, det var inte det du sa ens en gång. Det du sa lät som att det var hur lätt helst att hitta en Shiny. Inget mer.

Notera "?" efter "Tredje Gången gilt".

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

31/03 -11 16:46 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

ShinyLucario skrev:
SuperJOCKE skrev:
ShinyLucario skrev:
SuperJOCKE skrev:
ShinyLucario skrev:
mariobros1 skrev:
Wiiih!
Igår fångade jag en Shiny Tyrogue! ^^
Det var Swarm, och jag tänkte fånga tre Tyrogues för att få alla tre utvecklingarna, och då min tredje Tyrogue dök upp var det en Shiny. ^^

Tredje gången gilt? Jag och min kompis kör igenom spelen (från Platinum och framåt) så man tycker ju att nån borde möta minst en shiny nångång. Däremot så har Sissel mött en shiny unown( L ) som han döpte till Lucky.

Vad menar du med det? Det 1 på 8192 Pokémon att man möter EN Shiny. Det handlar om tur och inget annat.

Förstår du inte? "Tredje gången gilt", brukar man säga ibland när nån har tur på, tredje försöket. I det här fallet så hade han ju tur på just, tredje gången han mötte den han ville ha. Tror du jag är helt borta i en helt anan dimension eller(?), jag vet att det är en minimal chans att möta en shiny. Angående Sissel fanns det en orsak till varför han döper den till just Lucky, för det var ju TUR att han mötte en shiny Unown-L(ucky). Totalt har jag och han kört över 500 timmar. Om inte det förklarar varför jag och Sissel tycker att vi borde möta en shiny nångång så vettef*n

Haha, bra försök där du! xD Skrattar ihjäl mig.

Men iaf, det var inte det du sa ens en gång. Det du sa lät som att det var hur lätt helst att hitta en Shiny. Inget mer.

Notera "?" efter "Tredje Gången gilt".

Ja, det är precis det som gör så att man fattar fel.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

31/03 -11 23:30 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Om mindre än en timme drar vintern in över Unova, ser fram emot det. Äntligen kan jag börja leta efter Cubchoo/Beartic, för att så småningom skaffa en Mamoswine med Icicle Crash. ^_^

PS. Jag vet att man kan hitta Cubchoo året runt, men det är mycket lättare på vintern, och jag har bättre saker för mig än att leta.

01/04 -11 08:31 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Om mindre än en timme drar vintern in över Unova, ser fram emot det. Äntligen kan jag börja leta efter Cubchoo/Tsunbear, för att så småningom skaffa en Mamoswine med Icicle Crash. ^_^

PS. Jag vet att man kan hitta Cubchoo året runt, men det är mycket lättare på vintern, och jag har bättre saker för mig än att leta.

Jag tycker det är lätt på hösten och våren med. 10% är ganska bra för att hitta en Pokémon.

Men iaf, nu när det är vinter så nu har jag äntligen alla TMs. Och den var sista är Substitute som man bara kan få på vintern. Och sen kommer Spheal fram så man kan utöka dexen ytterligare.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

01/04 -11 22:56 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Då har vi alltså olika uppfattningar om vad som är bra chanser för en Pokémon att dyka upp.

Dessutom märkte jag nu att jag skrev Tsunbear istället för Beartic! 0_0 Skäms på mig, jag som använt de internationella namnen sedan de kom ut!

Har tre Pokémon på level 80 nu, men två av de är tränade från ca Lv. 40 och den tredje från Lv. 70. (Volcarona)
Sen har jag flera andra vältränade Pokémon, men annars är jag ganska seg på att träna Pokémon, vilket ändå inte stör mig alls. ^_^

02/04 -11 09:16 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Då har vi alltså olika uppfattningar om vad som är bra chanser för en Pokémon att dyka upp.

Dessutom märkte jag nu att jag skrev Tsunbear istället för Beartic! 0_0 Skäms på mig, jag som använt de internationella namnen sedan de kom ut!

Har tre Pokémon på level 80 nu, men två av de är tränade från ca Lv. 40 och den tredje från Lv. 70. (Volcarona)
Sen har jag flera andra vältränade Pokémon, men annars är jag ganska seg på att träna Pokémon, vilket ändå inte stör mig alls. ^_^

Hur många % ska det vara för att det ska vara bra då enligt dig?

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

02/04 -11 13:26 thomas_cool

thomas_cool

1575 XP 147 inlägg

Ojojoj.. Jag skulle fånga Kyurem igår, och jag skadade den så den hade lite rött kvar. Så jag kastade en ultra ball av misstag, när jag skulle kasta en dusk ball.. Gissa vad? Fångade den direkt. Jag är sjukt impad på mig själv HAHA!

...
???
!!!

03/04 -11 00:11 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

SuperJOCKE skrev:
DevilDoom3 skrev:
Då har vi alltså olika uppfattningar om vad som är bra chanser för en Pokémon att dyka upp.

Dessutom märkte jag nu att jag skrev Tsunbear istället för Beartic! 0_0 Skäms på mig, jag som använt de internationella namnen sedan de kom ut!

Har tre Pokémon på level 80 nu, men två av de är tränade från ca Lv. 40 och den tredje från Lv. 70. (Volcarona)
Sen har jag flera andra vältränade Pokémon, men annars är jag ganska seg på att träna Pokémon, vilket ändå inte stör mig alls. ^_^

Hur många % ska det vara för att det ska vara bra då enligt dig?


Oj...vet inte riktigt...minst 20-25% kanske? Jag har inte tänkt på det så mycket, bara att 10% är ganska lågt!

04/04 -11 08:53 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

DevilDoom3 skrev:
SuperJOCKE skrev:
DevilDoom3 skrev:
Då har vi alltså olika uppfattningar om vad som är bra chanser för en Pokémon att dyka upp.

Dessutom märkte jag nu att jag skrev Tsunbear istället för Beartic! 0_0 Skäms på mig, jag som använt de internationella namnen sedan de kom ut!

Har tre Pokémon på level 80 nu, men två av de är tränade från ca Lv. 40 och den tredje från Lv. 70. (Volcarona)
Sen har jag flera andra vältränade Pokémon, men annars är jag ganska seg på att träna Pokémon, vilket ändå inte stör mig alls. ^_^

Hur många % ska det vara för att det ska vara bra då enligt dig?


Oj...vet inte riktigt...minst 20-25% kanske? Jag har inte tänkt på det så mycket, bara att 10% är ganska lågt!

Ok. Jag skulle vara överlycklig om vissa Pokémon hade 10%. T.ex. Misdreavus som har 5%.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

05/04 -11 21:55 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

För första gången någonsin EV-tränar jag en Pokémon via en annan Pokémon. (Jag har ju inte EV-tränat så mycket överhuvudtaget...) Hydra (Hydreigon) Surf-ar över Heatmors vid Victory Road för att Victini ska få hög Sp. Attack. ^_^

Förutom det försöker jag kläcka en Swinub med 31 Attack IV's. Eftersom mamma Piloswine har det och dessutom Power Bracer handlar det bara om att få en med bra Nature och andra IV's. Den måste ha Snow Cloak som Ability.
Ska försöka få över pappa Beartics Jolly Nature också, men jag har ingen Everstone än.

Det här kan ta ett tag... -.-

07/04 -11 11:58 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

DevilDoom3 skrev:
För första gången någonsin EV-tränar jag en Pokémon via en annan Pokémon. (Jag har ju inte EV-tränat så mycket överhuvudtaget...) Hydra (Hydreigon) Surf-ar över Heatmors vid Victory Road för att Victini ska få hög Sp. Attack. ^_^

Förutom det försöker jag kläcka en Swinub med 31 Attack IV's. Eftersom mamma Piloswine har det och dessutom Power Bracer handlar det bara om att få en med bra Nature och andra IV's. Den måste ha Snow Cloak som Ability.
Ska försöka få över pappa Beartics Jolly Nature också, men jag har ingen Everstone än.

Det här kan ta ett tag... -.-

Everstone funkar bara på honor. Så du gör fel.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar