Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokémon Generation 5 på G

08/04 -11 15:38 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Jag är medveten om att det är så, fram till HG/SS i alla fall, men någon skrev till mig att det ändrades i Black och White och att Everstone kan användas på båda föräldrarna.

Nu, eftersom ni båda är "bara två i mängden" litar jag inte på någon av er. Jag tänker pröva själv i stället. Jag har inte skaffat någon Everstone än, jag tog en paus från uppfödningen för att träna Virizion och Victini istället, men nu har jag heöa helgen på mig.

08/04 -11 17:30 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

..Ska vi satsa på 1000 forumsinlägg?

08/04 -11 23:04 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

squtile44 skrev:
..Ska vi satsa på 1000 forumsinlägg?

Och riskera att tråden blir en icke seriös XP-tråd?

~ Aye!

09/04 -11 10:50 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

emma_dockan skrev:
squtile44 skrev:
..Ska vi satsa på 1000 forumsinlägg?

Och riskera att tråden blir en icke seriös XP-tråd?


Njae...Kanske bara diskutera spelet...

Vilka team har ni?

09/04 -11 11:15 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

squtile44 skrev:
emma_dockan skrev:
squtile44 skrev:
..Ska vi satsa på 1000 forumsinlägg?

Och riskera att tråden blir en icke seriös XP-tråd?


Njae...Kanske bara diskutera spelet...

Vilka team har ni?

Finns redan en sån tråd. Ta det lugnt den här tråden når 1000 inlägg enklare än att säga Russian Soilder Shoulder Holster (säg högt).

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

09/04 -11 13:28 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Alla som vill ha Victini bör ladda ner Liberty Pass så fort som möjligt, i morgon är sista dagen! Nämner bara detta för jag höll på att glömma själv. :)

Min Victini i Black är nästan fullt EV-tränad, men jag tog reda på att dess IV's i Defense och Sp. Defense är...riktigt, RIKTIGT dåliga...typ 0 och 2. Det är synd, faktiskt...men det är en fullt offensiv Victini, som tur är.

Ska köra på defensiv Victini i White sen...

POKÉMON! :D

09/04 -11 19:59 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Alla som vill ha Victini bör ladda ner Liberty Pass så fort som möjligt, i morgon är sista dagen! Nämner bara detta för jag höll på att glömma själv. :)

Min Victini i Black är nästan fullt EV-tränad, men jag tog reda på att dess IV's i Defense och Sp. Defense är...riktigt, RIKTIGT dåliga...typ 0 och 2. Det är synd, faktiskt...men det är en fullt offensiv Victini, som tur är.

Ska köra på defensiv Victini i White sen...

POKÉMON! :D

Det är för Amerikanarna det tar slut för imorgon. EU & Australien har fortfarande fram tills 24:de eller något om jag inte minns fel. Någonstans runt 20:de iallafall.

~ Aye!

10/04 -11 02:28 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Upptäckte det precis, så jag skyndade mig hit för att skriva: FÖRLÅT för att jag lurar er! Det håller på till den 22:a!


Hum-di-dum...att fela är mänskligt... ;)

10/04 -11 09:24 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Upptäckte det precis, så jag skyndade mig hit för att skriva: FÖRLÅT för att jag lurar er! Det håller på till den 22:a!


Hum-di-dum...att fela är mänskligt... ;)

Enligt serebii så har vi till den 27.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

10/04 -11 11:28 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

ShinyLucario skrev:
squtile44 skrev:
emma_dockan skrev:
squtile44 skrev:
..Ska vi satsa på 1000 forumsinlägg?

Och riskera att tråden blir en icke seriös XP-tråd?


Njae...Kanske bara diskutera spelet...

Vilka team har ni?

Finns redan en sån tråd. Ta det lugnt den här tråden når 1000 inlägg enklare än att säga Russian Soilder Shoulder Holster (säg högt).


Får öva på att säga det ;p Det kommer ju funka någon gång iallafall

10/04 -11 13:14 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

27:e blir det, det är verkligen sista datumet för Liberty Pass.

^_^

10/04 -11 20:35 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Jag har fångat Victini på Black utan att bry mig om Nature. För jag vet inte vad för Nature jag vill ha än :P
Så när jag kommer på det går jag och fångar den på White.

~ Aye!

10/04 -11 23:31 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Smogon (som vi alla älskar och tror på, eller hur?) bekräftade just att Everstone kan användas i B/W för att en baby-Pokémon ska få föräldrarnas Nature, oavsett vilken av föräldrarna som har den! (Till skillnad från tidigare generationer)

Nu ska jag bara få tag på en Everstone för att få en Jolly Swinub med 31 i Attack IV's!

Uppdatering: Fick en som jag är nöjd med, 31 IV's i Attack och HP, 25 i Def, 14 i Speed och 15 i de övriga. :D

11/04 -11 16:59 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Smogon (som vi alla älskar och tror på, eller hur?) bekräftade just att Everstone kan användas i B/W för att en baby-Pokémon ska få föräldrarnas Nature, oavsett vilken av föräldrarna som har den! (Till skillnad från tidigare generationer)

Nu ska jag bara få tag på en Everstone för att få en Jolly Swinub med 31 i Attack IV's!

Bullshit. Vart i h*lvete står det? Och jag har bra kolla på vad som finns i B/W forumet där. Dom har ju inte ens en avdelning för B/W än och det skulle stå på serebii med i såna fall.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

18/04 -11 14:41 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

SuperJOCKE skrev:
DevilDoom3 skrev:
Smogon (som vi alla älskar och tror på, eller hur?) bekräftade just att Everstone kan användas i B/W för att en baby-Pokémon ska få föräldrarnas Nature, oavsett vilken av föräldrarna som har den! (Till skillnad från tidigare generationer)

Nu ska jag bara få tag på en Everstone för att få en Jolly Swinub med 31 i Attack IV's!

Bullshit. Vart i h*lvete står det? Och jag har bra kolla på vad som finns i B/W forumet där. Dom har ju inte ens en avdelning för B/W än och det skulle stå på serebii med i såna fall.


Som nämnt tidigare satte jag ihop Jolly Beartic med Everstone (och, ja, det är en hane) och Piloswine. Jag fick totalt 9 Swinub-ägg i exakt den här ordningen:

1: Jolly, 2: Docile, 3: Jolly, 4: Sassy, 5: Jolly, 6: Jolly, 7: Jolly, 8: Bashful, 9: Mild.

Nu, äntligen kan jag länka till http://www.smogon.com/forums/showthre.... 5th gen Breeding Guide på Smogon. Hoppas att det är övertygande nog. ^_^


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar