Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Melodifestivalen 2011

05/02 -11 09:55 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Det är för många rockband inte är sellouts. S:

Hela tävlingen går inte ut på det bara för att folk i ren blindhet gärna vrider på det så.
Självklart har det på sista tiden blivit så att många bidrag varit "sellouts" som du kallar det men eftersom det inte uppskattats av svenska folket (rätt självklart, huh?) så gör ju tävlingen sitt bästa för att inte ta med allt för många sådana vilket märks på vilka bidrag som faktiskt är med i år genomfört med tidigare. Sen är det svårt att ta in någonting annat om inga andra kan tänka sig att skicka in.
Vill man göra tävlingen bättre hjälper det inte att sitta med tummen i röven och säga "Usel tävling" eller "Bort med EMD och Saade". Ska Björkman trolla fram någonting annat? Eller kanske ska de tidigare av mig uppräknade banden faktiskt våga chansa och skriva en låt och skicka in? Lordi vågade. Varför är vi svenskar då så fega, det finns egentligen inte så mycket som banden uppenbarligen tror att förlora. Gör de sin egen grej som t.ex Lordi gjorde (eller H.E.A.T för den delen) så har definitivt fansskaran i behåll, likaså hedern.


Själv gillar jag inte den i alls och har inte följt den på mååånga år. Jag gillar helt enkelt inte pop.

Då tror jag att du inte vet vad pop betyder. Pop betyder Populär. Om man syftar på musiken, populärmusik. Dit tillhör inte bara Lady Gaga och Jason Derulo vilket du verkar tror utan den mesta av dagens musik. Pop är alltså mer en samlingsgenre som är ofantligt stor. Genren har ursprung ur bl.a Rock N Roll och Folkmusik vilket säger en hel del. Den senaste tiden har termen pop ofta använts fel vilket lett till att många börjat exkludera t.ex rock och hårdrock från stilen vilket faktiskt är felaktigt. Rocken och hårdrocken är fortfarande väldigt stora och populära genres och många av dessas band kan alltså också kallas popband (populära band).

7 år på fuska.nu

05/02 -11 11:47 louie

louie

2020 XP 491 inlägg

Hoppas Melody Club har gjort en riktigt bra låt. Det är väl de enda intressanta deltagarna, inte för att jag vet alla andra men ändå

tjavagörs

05/02 -11 20:22 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Såg fem minuter, sen insåg jag att det är skadligt att se för mkt på sån skit. Tack och hej.

*

05/02 -11 23:55 brutus

brutus

4213 XP 446 inlägg

Fy fasen vad dåligt! Trodde inte man kunde "överträffa" de senaste åren, men det gjorde man. Det var verkligen ingenting som var bra ikväll!

Byt klimat nu!

06/02 -11 00:13 KloakWetterl

KloakWetterl

2727 XP 296 inlägg

Känns mer kommersiellt än någonsin tidigare.

Ne.

06/02 -11 09:57 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

För att inte tala om de pateetiska sketcherna. Han Parlamentet-killen som var med, fattar inte hur han kan sjunka så lågt, han är ju egentligen jätterolig.

*

06/02 -11 10:02 Kevinek

Kevinek

1584 XP 980 inlägg

brutus skrev:
Fy fasen vad dåligt! Trodde inte man kunde "överträffa" de senaste åren, men det gjorde man. Det var verkligen ingenting som var bra ikväll!

Your life is a hell!
My life is a hell!
All lifes is a hell!

PS. I´m back!

06/02 -11 11:11 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Jag är inte nöjd men definitivt inte lika besviken som överstående medlemmar.

Presentationen av bidragen med Per Andersson och "Häxan Surtant" var kvällens fullträff. Aldrig har en bidragspresentation varit så bra. Tidigare så presenterade de bara ålder och bakgrund på ett tråkigt sätt men detta var verkligen underhållande.
Sen kan jag förstå att folk med fördomar inte ens gav det en chans. Ni vet vilka ni är.

Om man nu ska övergå till själva musiken så var det nog kvällen flopp. Min personlig favorit var nog "Social Butterfly" trots att jag inte hade mycket till övers för den heller. "Om My God" var också en av mina tre favoriter, egentligen inte för låten eller sången men för att de körde stenhårt på sitt Englandsinspirerade koncept. Till sist ett av finalbidragen, "Me And My Drum". De flesta här känner mig nog som en raphatare och det bevisar nog att låtkvalitén inte var den bästa om den var en av mina favoriter. Och jag måste tillägga att låten hade klarat sig bra utan versen.

Programledarna då? Marie Särholt hade jag lust att knuffa av scenen. Det enda hon inte gjorde fel var att hon var glad hela kvällen men annars! Usch! Hon var inte rolig en sekund och hon såg ofta osäker ut och lyckades till och med läsa upp fel namn.
Rickard Olsson däremot var värdig sitt förtroende och axlade rollen som programledare för Sveriges största program på ett bra sätt.

Första deltävlingen hade alltså egentligen i sig ingenting att bjuda på men tävlingen kan dock bli spännande beroende på vad vi får se längre fram.

7 år på fuska.nu

11/02 -11 19:12 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Dubbelpost, men jag tycker den är acceptabel, tycker det vore synd att slå ihop det här inlägget med mitt ovanstående då de handlar om helt olika saker inom området och ligger olika i tiden.

------

Efter att ha smyglyssnat på morgondagens låtar inser jag att startfältet kanske inte blir bättre än det var förra tävlingen. Babsan med "Ge Mig En Spanjor" fick en att vika sig av garv. Tyvärr är det ingen skämtlåt. Det säger mycket om kvalitén på den. Startfältet är jämnare än förra tävlingen, jag tycket i princip alla är lika dåliga. Men, jag har bara hört 1 minut av alla låtar, jag kanske ångrar mig.

7 år på fuska.nu

11/02 -11 20:27 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Presentationerna var bara grymt patetiska och löjliga. Ett försök till att locka fler tittare till ett program som för lääänge sen förlorat sin värdighet och kvalitet.

*

11/02 -11 21:24 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Eric_ skrev:
Presentationerna var bara grymt patetiska och löjliga. Ett försök till att locka fler tittare till ett program som för lääänge sen förlorat sin värdighet och kvalitet.

Personligen tycker jag det var det bästa med programmet.

7 år på fuska.nu

19/02 -11 16:48 louie

louie

2020 XP 491 inlägg

Hur många avsnitt har det varit nu?

tjavagörs

19/02 -11 18:04 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

louie skrev:
Hur många avsnitt har det varit nu?

Två. Det tredje är idag.

Personligen tycker jag det inte är särskilt spännande om dagens första plats. Eric Saade är ohotad på tronen. Andra platsen däremot är en öppen historia. Förhoppningsvis blir det inte Shirley Clamp aka Shirley's Angels.

7 år på fuska.nu

19/02 -11 22:05 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Som jag trodde var Saade ohotad.

The Playtones hade en väldigt bra låt och jag är väldigt glad att de och inte Shirley's Angels gick vidare.

7 år på fuska.nu

19/02 -11 23:19 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Detta året har inte varit något bra Melodifestivalen år tycker jag. För mycket nya artister och de flesta låtarna är bara en plåga :/

~ Aye!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar