Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Melodifestivalen 2011

Svara
03/02 -11 16:47 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Drar i gång på lördag. Såhär i förhand känns startfältet uselt pga alldeles för många slätstrukna veteraner, men framförallt alldeles för mycket okända artister. Visst har svenska folket tjatat på det men nu är det ju halva startfältet. Dock har jag ju inte hört låtarna än så det känns för tidigt att döma. Rocken verkar tyvärr återigen vara underrepresenterad. :/

Anyways, så tänkte jag att vi skulle diskutera kring tävlingen. Positivt och negativt är välkommet men jag tänkte att vi skulle försöka hålla det konstruktivt. Känns onödigt med en massa "Melodifestivalen suger" eller "Ofta du tittar på det, tönt" som det lätt kan bli kring just det här ämnet. Det blir bara tråkigt för alla som faktiskt vill diskutera och hålla det på en seriös och mogen nivå.



7 år på fuska.nu

03/02 -11 16:58 nahojj

nahojj

6318 XP 251 inlägg

Har inte följt det där på många år, tycker inte det är så intressant längre. Går bara åt pipan i Eurovision senare som alltid. Inget negativt menat -
är bara realistisk.

Before you criticize someone, walk a         
mile in their shoes. That way you're a         
mile away, and you have their shoes too.

03/02 -11 17:03 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

Vilka band/artister ska vara med?

03/02 -11 17:05 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

nahojj skrev:
Har inte följt det där på många år, tycker inte det är så intressant längre. Går bara åt pipan i Eurovision senare som alltid. Inget negativt menat -
är bara realistisk.

Negativa kommentarer var inte förbjudna så den garderingen var inte nödvändig. (;


Vilka band/artister ska vara med?

http://svt.se/2.148366/artisterna

7 år på fuska.nu

03/02 -11 17:13 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15425 XP 4987 inlägg

Tycker att det har blivit sämre för varje år, men tittar för musikens skull. Det finns en artist som är intressant och det är Daniel Karlsson. Melody Club har jag hört att de skall vara bra. Ja, jag är en allätare inom musik.

Inga tilltalande rockband som förra året (om nu Melody Club inte räknas som en).

Annars är det nästan i princip samma artister varje år och stil. Ingenting nytt...

Funderar på att bojkotta programmet om ännu ett dåligt bidrag vinner detta år.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

03/02 -11 17:22 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Ingenting nytt...

Startfältet i år är faktiskt överraskande nytt.

------

Vore nice om de kunde få med typ Mando Diao eller Royal Republic. De skulle rocka skiten (om man nu ska uttrycka sig så) ur svenska folket.

7 år på fuska.nu

03/02 -11 17:29 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15425 XP 4987 inlägg

Apower skrev:

Ingenting nytt...

Startfältet i år är faktiskt överraskande nytt.

------

Vore nice om de kunde få med typ Mando Diao eller Royal Republic. De skulle rocka skiten (om man nu ska uttrycka sig så) ur svenska folket.


Eller med The Hives.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

03/02 -11 17:32 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

Kanske ska kolla när Sebastian Karlsson är med.

03/02 -11 20:31 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Haha alltså, att säga att band som Royal Republic, Mando Diao, Kent eller Johnossi skulle rocka skiten ur svenska folket är väl ändå fail? Att dom skulle rocka skiten ur NÅN är vore ganska tufft.

Borde inte ens få räknas som rock, möjligtvis nån ny subgenre vid namn MESROCK.



Angående självaste melodifestivalen är det nog inget jag kommer följa, tror inte att svenska folket kommer komma med något som kommer någonstans den här gången heller. För del delen så är de knappt schlager musik kvar i den så.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

03/02 -11 20:59 louie

louie

2020 XP 491 inlägg

Skit i om vi vinner det är ju låtarna som man ska höra. Vad kommer egentligen hända om Sverige vinner? Jo vi får anordna Melodifestivalen här nästa år, inget mer

tjavagörs

04/02 -11 19:16 Yobbo

Yobbo

5149 XP 664 inlägg

Ska bli kul å se hur Nicke Borg från Backyard Babies presterar.

04/02 -11 21:06 shadowice

shadowice

738 XP 118 inlägg

Nahkzul skrev:
Lägg ner skiten

"!"

04/02 -11 21:21 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Varför lägga ner när majoriteten av sveriges befolkning kollar, det är ju bara dumt.
Kan inte säga att jag brukar kolla dock.

"Death is the beginning of immortality.."

04/02 -11 22:39 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

shadowice skrev:
Nahkzul skrev:
Lägg ner skiten



Måste jag påminna om att vi skulle hålla oss konstruktivt? Trodde aldrig jag skulle behöva hjälpa någon såhär men:
Utveckla, varför ska den läggas ned? Kom med argument och synpunkter.


Att dom skulle rocka skiten ur NÅN är vore ganska tufft.

Borde inte ens få räknas som rock, möjligtvis nån ny subgenre vid namn MESROCK.


Så du tycker då att vi ska skicka fetaste growlbandet som har någon grisslakt på scenen? Det jag menar är att om rockartister ska vara med krävs faktiskt att de kan attrahera en större skara. De jag föreslog är duktiga på just det, att anpassa sin musik efter en bredare publik, och personligen tycker jag att det är mycket rockigare än Sanna Nielsen men det kan man ju ha delade meningar om.

7 år på fuska.nu

04/02 -11 23:15 Abra

Abra

798 XP 82 inlägg

Apower skrev:
Rocken verkar tyvärr återigen vara underrepresenterad. :/

Det är för många rockband inte är sellouts. S:

Själv gillar jag inte den i alls och har inte följt den på mååånga år. Jag gillar helt enkelt inte pop.

men nej

04/02 -11 23:17 KloakWetterl

KloakWetterl

2727 XP 296 inlägg

Såg Lasse Stefanz och flög i taket av förtjusning.

Ne.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar