Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Illuminati

16/01 -11 19:32 XtremeOgamer

XtremeOgamer

528 XP 47 inlägg

petterah skrev:
Ingen kan bevisa vare sig det ena eller det andra! Det är inte i många debatter som någon står som vinnare.


Man kan inte bevisa att han varken existerar eller inte, men man HAR motbevisat många saker som står i bibeln.

Sparkle Nvidia GeForce GTX460 768mb, Q9400 2,66GHz
Asus p5kpl, Corsair VX 550W 80+, 4 GB ram
Coolermaster Elite 330

16/01 -11 20:01 XtremeOgamer

XtremeOgamer

528 XP 47 inlägg

Nahkzul skrev:
XtremeOgamer skrev:
petterah skrev:
Ingen kan bevisa vare sig det ena eller det andra! Det är inte i många debatter som någon står som vinnare.


Man kan inte bevisa att han varken existerar eller inte, men man HAR motbevisat många saker som står i bibeln.

Öhm du är fullt medveten om att vi snackar om Illuminati och inte bibeln här?


Jag läste tyvärr:
Låter som en som tror på gud.
- Bevisa att Gud existerar.
- DU KAN INTE BEVISA ATT HAN INTE EXISTERAR SÅ JAG HAR RÄTT!!! - Och neråt, så jag tog bilden av att diskussionen hade gått över till religion, ursäkta.

Sparkle Nvidia GeForce GTX460 768mb, Q9400 2,66GHz
Asus p5kpl, Corsair VX 550W 80+, 4 GB ram
Coolermaster Elite 330

16/01 -11 23:32 petterah

petterah

1376 XP 25 inlägg

XtremeOgamer skrev:
Nahkzul skrev:
XtremeOgamer skrev:
petterah skrev:
Ingen kan bevisa vare sig det ena eller det andra! Det är inte i många debatter som någon står som vinnare.


Man kan inte bevisa att han varken existerar eller inte, men man HAR motbevisat många saker som står i bibeln.

Öhm du är fullt medveten om att vi snackar om Illuminati och inte bibeln här?


Jag läste tyvärr:
Låter som en som tror på gud.
- Bevisa att Gud existerar.
- DU KAN INTE BEVISA ATT HAN INTE EXISTERAR SÅ JAG HAR RÄTT!!! - Och neråt, så jag tog bilden av att diskussionen hade gått över till religion, ursäkta.




Det jag sa gäller generellt i debatter, oavsett ämne. Även fast man hittat massa motbevis finns det bevis som inte har motbevis och så vidare..Det är svårt att vinna en debatt då det är mycket tro, vilja och tyckande.

Men nog tjatat om det back to topic!

17/01 -11 00:23 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

gud finns inte förrens det finns bevis som tydligt visar att det är sant5, och nej bibeln är inget bevis, ungefär som om jag skulle skriva en bok där jag sa att aliens bor på månen. och det är ju sant då lr.............      

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

17/01 -11 20:03 Noizyy

Noizyy

596 XP 70 inlägg

Paulinho: Du kommer inte se mig på Fuska så ofta därför jag övergått till Gamereactor, men igår när jag kollade på Rush Hour 3 så gjorde jag ett ganska chockande Illuminati fynd (uppfattade jag personligen).

Jag försöker INTE bevisa någonting, okej? Jag vill bara höra din kommentar, för detta var rätt intressant.

Jackie Chan och Carter letade efter en tjej eller någonting som är med i Triaderna (något random) och hon heter typ Shy Shen. På hennes bakhuvud hade hon något tatuerat, iallafall .. Jackie Chan och Carter går med henne till en man, och Jackie Chan (Lee) säger till den mannen att detta är Shy Shen (tjejen alltså) ..

Och han säger typ; ''Vänd dig om, låt mig se om det är sant''.
Hon vänder sig om och den här mannen säger;

''Look! All the 13 names of (?). There is the evidence that the secret world exists.''

Har detta något med Illuminati att göra? Låt mig förklara:

1: Teorin säger att det är 13 familjer som styr i Illuminati (se familjerna nedan)

2: ''Secret World exists'' .. Kan han ha menat Illuminati?


Det kan vara helt fel, men jag uppfattade det så eftersom Illuminati vill sprida grejer genom musik och film, eftersom det är det människorna gör mest liksom.

Familjerna!


* Astor
* Bundy
* Collins
* DuPont
* Freeman
* Kennedy
* Li
* Onassis
* Reynolds
* Rockefeller
* Rothschild
* Russell
* Van Duyn

18/01 -11 14:58 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Noizyy skrev:
Paulinho: Du kommer inte se mig på Fuska så ofta därför jag övergått till Gamereactor, men igår när jag kollade på Rush Hour 3 så gjorde jag ett ganska chockande Illuminati fynd (uppfattade jag personligen).

Jag försöker INTE bevisa någonting, okej? Jag vill bara höra din kommentar, för detta var rätt intressant.

Jackie Chan och Carter letade efter en tjej eller någonting som är med i Triaderna (något random) och hon heter typ Shy Shen. På hennes bakhuvud hade hon något tatuerat, iallafall .. Jackie Chan och Carter går med henne till en man, och Jackie Chan (Lee) säger till den mannen att detta är Shy Shen (tjejen alltså) ..

Och han säger typ; ''Vänd dig om, låt mig se om det är sant''.
Hon vänder sig om och den här mannen säger;

''Look! All the 13 names of (?). There is the evidence that the secret world exists.''

Har detta något med Illuminati att göra? Låt mig förklara:

1: Teorin säger att det är 13 familjer som styr i Illuminati (se familjerna nedan)

2: ''Secret World exists'' .. Kan han ha menat Illuminati?


Det kan vara helt fel, men jag uppfattade det så eftersom Illuminati vill sprida grejer genom musik och film, eftersom det är det människorna gör mest liksom.

Familjerna!


* Astor
* Bundy
* Collins
* DuPont
* Freeman
* Kennedy
* Li
* Onassis
* Reynolds
* Rockefeller
* Rothschild
* Russell
* Van Duyn

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

18/01 -11 17:19 Noizyy

Noizyy

596 XP 70 inlägg

XtremeOgamer skrev:
petterah skrev:
Ingen kan bevisa vare sig det ena eller det andra! Det är inte i många debatter som någon står som vinnare.


Man kan inte bevisa att han varken existerar eller inte, men man HAR motbevisat många saker som står i bibeln.


Bibeln? Har du testat Koranen? Finns en bok som heter; ''Jesus i Islam''. Där tar författaren upp väldiiigtt många punkter i biblen som säger emot sig själv. Sånt hittar du inte i Koranen.

Ville bara säg att bara för att bibeln har fel, vilket alla fattar .. så betyder det inte att inte Gud existerar.

18/01 -11 17:56 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg


Jag försöker INTE bevisa någonting, okej? Jag vill bara höra din kommentar, för detta var rätt intressant.


Snacka om att gripa efter halmstrån.
Det är en prestation att lyckas producera sämre bevis än UFO-teoretiker, men du har lyckats.
Som bevis för att det finns en global konspiration som tydligen är så stor att den innefattar random musiker och filmskapare  har du en replik från en fiktionell film, som handlar om något helt annat, som du tror att är ett bevis, bara för att de säger siffran 13 (Hoppas du inte ser på Friday the 13th, det kan övertyga dig om att Illuminati kontrollerar all hockey i världen), och säger något om en hemlig värld (det finns ju aaaaldrig hemliga världar i filmer vetdu... eller tror du att det är en referens till illuminati varenda gång en film nämner något om en hemlig värld? Är Hogwarts Illuminatis högkvarter måhända?)


Bibeln? Har du testat Koranen? Finns en bok som heter; ''Jesus i Islam''. Där tar författaren upp väldiiigtt många punkter i biblen som säger emot sig själv. Sånt hittar du inte i Koranen.


Detta har egentligen inget med tråden att göra, man här får du en länk:
http://skepticsannotatedbible.com/qur...
En lista på 32 olika saker Koranen säger emot sig själv om, varsegod!

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

18/01 -11 19:19 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

/thread, anyone?

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

19/01 -11 12:10 Noizyy

Noizyy

596 XP 70 inlägg


En lista på 32 olika saker Koranen säger emot sig själv om, varsegod!


Koranen säger inte emot sig själv. Vi kan ta det via PM om du så önskar, ta upp en valfri punkt så ska du få se att den inte motsäger sig själv utan snarare människorna som uppfattar den fel och missförstår den.

Tar vi ex. ''One day for Allah'' ..

Tid hos Allah är ojämförlig med jordisk tid

Koranen säger i två verser (22:47 och 32:5), att en dag för Allah är lika med 1,000 år så som vi räknar. I en annan vers (70:4) sägs det att en dag för Allah är lika med 50,000 år enligt vår räkning. Dessa verser menar generellt sett att tid för Allah (Den Ärade, Den Upphöjde) inte går att jämföras med jordisk tid. Exemplena är givna av ett tusen år och femtiotusen år av jordisk tid. Med andra ord tusentals år eller en väldigt lång tid här på jorden är lika med en dag för Allah.

--

Glöm inte att jag sa att jag inte försöker bevisa något. Jag tog bara upp det som ett möjligt bevis. Det gäller att känna igen Illuminati teorin (nu) för att kunna förstå vad jag menar, och när jag säger; ''..att känna igen Illuminati teorin..'' menar jag att också tro att de fortfarande existerar.

Det finns ingen som kan motbevisa att dom inte finns, men det finns personer som kan bevisa att dom fortfarande existerar, men tyvärr ska ni inte fråga mig då jag inte vet hur jag ska leta för att få fram viktiga bevis. Önskar vi hade en riktig expert här.

19/01 -11 15:01 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Står tydligt att det tydligen finns 3 "första" muslimer: muslimerhttp://skepticsannotatedbible...

Gör ett bra argument som gäller mot detta daaa..!

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

19/01 -11 16:22 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg


Det finns ingen som kan motbevisa att dom inte finns, men det finns personer som kan bevisa att dom fortfarande existerar, men tyvärr ska ni inte fråga mig då jag inte vet hur jag ska leta för att få fram viktiga bevis. Önskar vi hade en riktig expert här.


Så de finns folk som kan beivsa att Illuminati finns, men du vet inte vilka de är, eller va? Hur vet du då att de finns folk som verkligen kan bevisa att dom finns...?



Och jag tänker fortfarande, om Illuminati ska föreställa en HEMLIG ordning som styr världen, varför ska dom då gå ut med allt i TV och i musik?
För att tvista balansen mellan dom som tror och inte tror på Illuminati? Om dom inte hade börjat gått ut med de överhuvudtaget hade dom inte funnits då ju....

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

19/01 -11 19:58 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

Apower skrev:
Man kan ju sammanfatta det som att ett antal personer bestämt sig för att skylla alla problem på högt uppsatta personer. Kanske av avundsjuka?
Och jag tror att anledningen till att symbolen fortfarande används är för att om de tog bort den och började dementera ryktena skulle ingen tro dem. I alla fall inte alla blåsta personer som tror på Illuminati.


Så du menar att alla höguppsatta personer gör allting för att gynna befolkningen? Tror du helt seriöst att Federal reserve finns för att gynna befolkningen? Det är bara höguppsatta personer som har haft makten att kunna göra något åt det, men skiter i det eftersom företaget gynnar dem.

illuminati kanske inte fiins, men folk som utnjyttjar sina poster, det finns. FED är ju ett ganska starkt bevis på det.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

21/01 -11 17:15 Noizyy

Noizyy

596 XP 70 inlägg

Fresh skrev:
Står tydligt att det tydligen finns 3 "första" muslimer: muslimerhttp://skepticsannotatedbible...

Gör ett bra argument som gäller mot detta daaa..!


Sidan går inte att öppna.

21/01 -11 17:22 Noizyy

Noizyy

596 XP 70 inlägg

GoldenMew skrev:

Jag försöker INTE bevisa någonting, okej? Jag vill bara höra din kommentar, för detta var rätt intressant.


Snacka om att gripa efter halmstrån.
Det är en prestation att lyckas producera sämre bevis än UFO-teoretiker, men du har lyckats.
Som bevis för att det finns en global konspiration som tydligen är så stor att den innefattar random musiker och filmskapare  har du en replik från en fiktionell film, som handlar om något helt annat, som du tror att är ett bevis, bara för att de säger siffran 13 (Hoppas du inte ser på Friday the 13th, det kan övertyga dig om att Illuminati kontrollerar all hockey i världen), och säger något om en hemlig värld (det finns ju aaaaldrig hemliga världar i filmer vetdu... eller tror du att det är en referens till illuminati varenda gång en film nämner något om en hemlig värld? Är Hogwarts Illuminatis högkvarter måhända?)


Bibeln? Har du testat Koranen? Finns en bok som heter; ''Jesus i Islam''. Där tar författaren upp väldiiigtt många punkter i biblen som säger emot sig själv. Sånt hittar du inte i Koranen.


Detta har egentligen inget med tråden att göra, man här får du en länk:
http://skepticsannotatedbible.com/qur...
En lista på 32 olika saker Koranen säger emot sig själv om, varsegod!


Den här sidan har väldigt många FEL och missförståelse, inget mer. Det är en anti-muslim som satt upp sidan och blåst sig själv helt enkelt.

Kan svara på vilken fråga du vill. Fortfarande har du inte kommit med något.

Iallafall, back to topic!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar