Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Validering av fusk och tester tar för lång tid

24/11 -10 21:51 AoC

AoC

12851 XP 1566 inlägg

Jag håller med Ezlo till 100%. Varför sitter man kvar på sin post om man inte har tid? Det e det jag undrar . Ta in någon aktiv som kan denna sida.

Joina Games Har 1080 medlemmar. AKTIV KLUBB!!!!!!
Bli medlem!!!!Bli gärna medlem i Spel_Fan_Klubben!!! Det är helt gratis!!!

24/11 -10 21:56 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Det är viktigt att poängtera att vi (hjälp)moderatorer som förklarat oss "inaktiva" inte har lämnat sidan på något sätt, vi ger den inte bara så mycket tid just för tillfället.

Det har jag inte påstått.
Inte ge sidan så mycket tid = inaktiv = fusk i hög = illa.
Man byter regering när den inte kan hantera lågkonjunkturen. Och, du, ännu värre - när den prioriterar annat.



På helger har man mer tid, på lov har man mer tid.

Så vi ska ha hälften av moderatorerna på halvfart?
Eller snarare tredjedelsfart.


Nämnde jag ens att du uttryckte dig så? :/


Uppfattade det så.

-------

Nu vet jag i alla fall varför modereringen gått långsammare än vanligt senaste tiden.

7 år på fuska.nu

24/11 -10 22:42 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg


Så vi ska ha hälften av moderatorerna på halvfart?
Eller snarare tredjedelsfart.


Vi ska ha alla moderatorer på den fart som de själva känner att de har tid att hålla.

De eller dem?

25/11 -10 07:32 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Modsen gör la så gott dom kan. Nej, det där var inte fjäsk.

*

25/11 -10 09:17 bobba313

bobba313

1933 XP 32 inlägg

va fan dom som är moderatorer måste väl godkänna fusk!! det är ju därför dom är moderatorer (bland annat)
Vi vill ju att våra fusk ska bli godkända men inte att det ska ta en dag men inte heller att det ska ta flera veckor kanske til och med månader snart!  
Hoppas dom fixar det snart!"!!!! 8)    :D

better do die quick fighting on your feet
than live forever begging on your knees

25/11 -10 09:21 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

bobba313 skrev:
va fan dom som är moderatorer måste väl godkänna fusk!! det är ju därför dom är moderatorer (bland annat)
Vi vill ju att våra fusk ska bli godkända men inte att det ska ta en dag men inte heller att det ska ta flera veckor kanske til och med månader snart! :twisted: 
Hoppas dom fixar det snart!"!!!! 8)    :D

AAAAAA JAG VET!!!!!!!!        

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

25/11 -10 15:59 jek

jek

3756 XP 182 inlägg

Är sportalex kvar?

...isjgfiajigjaeighjiaehjiaehjiepjhpeiohjopejgweio

25/11 -10 16:03 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15424 XP 4988 inlägg

jek skrev:
Är sportalex kvar?


Ja.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

25/11 -10 16:19 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Har tagit mig tiden att skriva ihop ett inlägg med mina åsikter och tankar om modereringen.

Den går långsamt, ja. Kontrollerade igår med (hjälp)moderatorerna som påpekade att äldsta fusket i deras lista var från den fjärde november. Det är alldeles för långsamt.

Det är väldigt få personer som faktiskt klarar av arbetet som krävs utav en (hjälp)moderator. Genom åren har endast de som man faktiskt trott på till hundra procent. Däribland har funnits en hel del som senare visat sig inte klara av arbetet på ett eller annat sätt.

Samtidigt kan man fundera på en rad olika saker. Precis som Knewt säger så verkar det tydligen inte finnas någon klar anledning till att listorna har ökat så kraftigt det senaste. Moderatorerna arbetar tydligen på som vanligt och ingenting har ändrats. Aktiviteten hos medlemmar har inte heller haft någon större förändring.

Men istället för att bry sig om varför något har hänt, så tycker jag vi kan fokusera på vad man kan göra åt det. Är denna ökningen av väntetiden på fusk och speltester tillfällig, eller är den permanent? Det är även det en fråga som är mycket svår att besvara. Men det är vad moderatorerna måste ta ett beslut på...

Om de anser att väntetidens ökning bara är tillfällig, så kommer de inte tillsätta fler då de har insett att en förändring kommer ske inom det närmsta. Om de däremot tror att den är permanent så letar de förhoppningsvis efter nya (hjälp)moderatorer som kan hjälpa till att sköta arbetet. Detsamma gäller om moderatorerna ser att detta skulle kunna fortsätta under en lång tid eller liknande.

Jag har allt förtroende för att moderatorerna gjort en bra bedömning, och att de vet om den nuvarande väntetiden är permanent eller inte. Kom ihåg, det är de som sitter med all fakta, inte vi.

jek: Ja, han är kvar. Du kan hitta samtliga nuvarande (hjälp)moderatorer här.

25/11 -10 16:24 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

The_new_cake skrev:

Men istället för att bry sig om varför något har hänt, så tycker jag vi kan fokusera på vad man kan göra åt det. Är denna ökningen av väntetiden på fusk och speltester tillfällig, eller är den permanent? Det är även det en fråga som är mycket svår att besvara. Men det är vad moderatorerna måste ta ett beslut på...


Vad tycker du om mitt förslag? Lägga till fler eller köra ett snabbt test med frågor som man ska svara på så drar man ihop 4-10 personer som kan vara hjälpmoderatorer under en stund men sedan avsättas när jobbet väl börjat flyta på igen.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

25/11 -10 16:37 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

frisko skrev:

Så vi ska ha hälften av moderatorerna på halvfart?
Eller snarare tredjedelsfart.


Vi ska ha alla moderatorer på den fart som de själva känner att de har tid att hålla.

Ska man verkligen vara moderator om man inte har tid?



Så det du menar är alltså att modsen ska vara tvungna att jobba i ett högt tempo? GLHF med att hitta kandidater som stannar längre än en månad.

Något tempokrav måste man trots allt ha.


Ni ska vara glada över att dom inte är som jag var (:

Det vet nog de flesta som var medlemmar då.


Vad tycker du om mitt förslag? Lägga till fler eller köra ett snabbt test med frågor som man ska svara på så drar man ihop 4-10 personer som kan vara hjälpmoderatorer under en stund men sedan avsättas när jobbet väl börjat flyta på igen.

Byt istället ut de som gått i förtidspension så slipper vi halvmesyrer.

7 år på fuska.nu

25/11 -10 17:46 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Jag är medveten om att det kan tyckas konstigt att folk som inte gör något fortfarande sitter kvar på positionen.

Jag kan inte svara för oss alla, men personligen sa jag till moderatorerna när jag blev tillfrågad om jag ville hjälpa med v5, att jag inte skulle godkänna något alls förräns v5 var relativt färdigt, och att de själva fick bestämma om jag skulle bort eller stanna.

Uppenbarligen valde de det sistnämnda.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

25/11 -10 18:18 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Jag kan inte svara för oss alla, men personligen sa jag till moderatorerna när jag blev tillfrågad om jag ville hjälpa med v5, att jag inte skulle godkänna något alls förräns v5 var relativt färdigt, och att de själva fick bestämma om jag skulle bort eller stanna.

Uppenbarligen valde de det sistnämnda.

Du gör ju fuska.nu en tjänst på annat håll så det är helt klart en annan femma.


Vet du vad ja syftar på då?

Nej, jag skojade bara.

7 år på fuska.nu

25/11 -10 21:12 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg


Ska man verkligen vara moderator om man inte har tid?


Så länge man känner att man tillför någonting så ja, absolut!

De eller dem?

25/11 -10 22:12 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


De som validerar gör väl också Fuska.nu en tjänst? =/

Har jag sagt något annat?



Så länge man känner att man tillför någonting så ja, absolut!

Värdelöst argument. Tror 50% sajten skulle klara av att vara moderatorer om det räckte med att bidra med "någonting".
Man måste faktiskt sköta alla uppgifter - inte säga "aaa, men jag kan inte", för då kan man ju inte vara kvar helt enkelt.
Om du är chef för ett företag kan man inte säga "Aa, jag jobbar för ett annat företag och har inte tid, men kan jag få behålla mitt jobb ändå", eller hur?

Har man inte tid får man lämna över till någon som har det. Annars är man riktigt egocentrisk.

7 år på fuska.nu


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar