Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Invandrare

03/10 -10 21:34 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

antonfusk skrev:
GoldenMew skrev:
OOIZ skrev:
Klart alla människor är brottsbenägna, det är lätt för dig att säga så beroende på hur din uppväxt har varit med familj och nätverk i det sociala.

Nej, alla människor är bevisligen inte brottsbenägna då det finns många som aldrig i sitt liv skulle kunna tänka sig att bryta mot lagen, om du tror att alla är det så vet du inte vad "brottsbenägen" betyder.
Och förövrigt, vad vet du om min uppväxt?


Så att om du körde bil och helt plötsligt kom galna gangsters bakom dig och börjar skjuta mot dig, skulle du då inte köra mot rött ljus? Det beror ju helt på vilket situation du är i, ena stunden är du inte brottsbenägen och ena kan du vara det.


Brottsbalken kapitel 24, paragraf 3.

En gärning som någon, i annat fall än som nämnts tidigare i detta kapitel, begår i nöd utgör brott endast om den med hänsyn till farans beskaffenhet, den skada som åsamkas annan och omständigheterna i övrigt är oförsvarlig.

Nöd föreligger när fara hotar liv, hälsa, egendom eller något annat viktigt av rättsordningen skyddat intresse.


Du gör således inget brott.

De eller dem?

04/10 -10 01:33 OOIZ

OOIZ

127 XP 21 inlägg

Jag har blivit påhoppad av svenskar.. en del som är fulla, en del som är höga, en del med i huliganfirmor (där svenskar är främst överrepresenterade med inspiration ifrån britterna)..

Och som sagt, en stor del av invandringen räknar med människor som svenskar som invandrat efter utvandringen, samt människor från våra grannländer (Finland främst). Antalet människor som kommer ifrån Irak och Turkiet t.ex har minskat väldigt mycket.

04/10 -10 14:00 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

OOIZ skrev:
...samt människor från våra grannländer (Finland främst). Antalet människor som kommer ifrån Irak och Turkiet t.ex har minskat väldigt mycket.


Av alla som invandrade 2009 var Irak det näst vanligaste medborgarskapslandet. Finland låg på tionde plats.

Källa: http://www.scb.se/Pages/TableAndChart..., SCB.

De eller dem?

05/10 -10 03:30 OOIZ

OOIZ

127 XP 21 inlägg

Innan du visar såna siffror så bör du kolla på vad SCB har att säga och inte bara vad dem skrivit. Invandringen ifrån Irak mellan 2008-2009 har minskat med 29 %, medans svenska invandrare ökat med 4%.. Om man kollar i utsträckning också har det kommit in mer finnar än irakier, då det endast kom hit irakier under mellanösterns värsta ockupation av USA och andra NATO nationer.

05/10 -10 14:33 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=SOmmu-b-ItA


Smartaste bruden ever... Ni kan strunta i SD bullshit't och lyssna på vad damen säger. Hon har en poäng!

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

05/10 -10 20:30 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

OOIZ skrev:
Innan du visar såna siffror så bör du kolla på vad SCB har att säga och inte bara vad dem skrivit. Invandringen ifrån Irak mellan 2008-2009 har minskat med 29 %, medans svenska invandrare ökat med 4%.. Om man kollar i utsträckning också har det kommit in mer finnar än irakier, då det endast kom hit irakier under mellanösterns värsta ockupation av USA och andra NATO nationer.


Jag håller alltid med dig, du säger sånt som jag vill säga. Shit, om allt typ!

- Ja, och vill bara säga att man inte ska skylla på invandrarna om dom gör fel i Sverige för deras länder är det inte okej i, liksom inget krig, ingen invandring.

Men sen tycker jag för fan att dom borde utvisas om dom inte sköter sig. Liksom dom ska ju följa svenska lagar.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

06/10 -10 05:40 OOIZ

OOIZ

127 XP 21 inlägg

Det har gått att utvisa brottslingar som inte är svenska medborgare även innan 2006. På min gamla skola blev vaktmästarens pappa som är 76 år utvisad för att hans uppehållstillstånd upphörde när han hade jobbat i Sverige innan. Han hade problem med hjärtat och behövde vården, hans son som är vaktmästare gjorde allt för att försörja honom men migrationsverket utvisade han tror med protester ifrån många samt TV4.

Han utvisades till Chile och den utvisningen var bland de mest omänskliga jag sett här i Sverige, USA 2 liksom.

06/10 -10 07:13 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

OOIZ skrev:
Det har gått att utvisa brottslingar som inte är svenska medborgare även innan 2006. På min gamla skola blev vaktmästarens pappa som är 76 år utvisad för att hans uppehållstillstånd upphörde när han hade jobbat i Sverige innan. Han hade problem med hjärtat och behövde vården, hans son som är vaktmästare gjorde allt för att försörja honom men migrationsverket utvisade han tror med protester ifrån många samt TV4.

Han utvisades till Chile och den utvisningen var bland de mest omänskliga jag sett här i Sverige, USA 2 liksom.


Fyfan asså. Det blir säkert värre ifall SD hade fått styra!

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

07/10 -10 00:33 Hysteria

Hysteria

746 XP 25 inlägg

Ut med packet, låt de sköna stanna och sälja weed, pizza och städa min skola.
Nu är - och andra sidan - bönder så jävla mycket värre än invandrare, men det är väl en helt annan historia. (Ja, syftar på er bönder som kör på "BEVARA SVERIGE SVENSKT!!1!11!" och röstar på SD utan att ha någon som helst bakgrundsinformation.)

everyday I wake up to stagnant bullshit
as soon as I escape theres more stagnant bullshit
this endless propaganda corporate agenda

07/10 -10 20:40 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Hysteria skrev:
Ut med packet, låt de sköna stanna och sälja weed, pizza och städa min skola.
Nu är - och andra sidan - bönder så jävla mycket värre än invandrare, men det är väl en helt annan historia. (Ja, syftar på er bönder som kör på "BEVARA SVERIGE SVENSKT!!1!11!" och röstar på SD utan att ha någon som helst bakgrundsinformation.)


Nu förtiden är det mer svenskar som säljer ''stuff'' - invandrarna bara ''tar'' grejerna.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

08/10 -10 00:11 OOIZ

OOIZ

127 XP 21 inlägg

Hysteria skrev:
Ut med packet, låt de sköna stanna och sälja weed, pizza och städa min skola.
Nu är - och andra sidan - bönder så jävla mycket värre än invandrare, men det är väl en helt annan historia. (Ja, syftar på er bönder som kör på "BEVARA SVERIGE SVENSKT!!1!11!" och röstar på SD utan att ha någon som helst bakgrundsinformation.)
Pizza, en stor del av matkonsumtionen som sker utanför hemmet för svenskar idag :) Väldigt bra för ekonomin tror jag då det finns massor av pizzerior.
Sen handlar väldigt många svenskar cannabis, mer än vad du tror, och ger människor anledning att fortsätta med sin verksamhet, båda svenskar och invandrare.

Ja skånebönderna, när dem i själva verket är danskar och dem flesta svenskarna i Sverige härstammar från Holland, Tyskland och Estland.

08/10 -10 13:53 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

UnlimitedDri skrev:
Hysteria skrev:
Ut med packet, låt de sköna stanna och sälja weed, pizza och städa min skola.
Nu är - och andra sidan - bönder så jävla mycket värre än invandrare, men det är väl en helt annan historia. (Ja, syftar på er bönder som kör på "BEVARA SVERIGE SVENSKT!!1!11!" och röstar på SD utan att ha någon som helst bakgrundsinformation.)


Nu förtiden är det mer svenskar som säljer ''stuff'' - invandrarna bara ''tar'' grejerna.


Jag har inte märkt att det förändrats, vad baserar du det på?


dem flesta svenskarna i Sverige härstammar från Holland, Tyskland och Estland.


Que?
Källa på det.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

08/10 -10 15:55 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

OOIZ skrev:
Hysteria skrev:
Ut med packet, låt de sköna stanna och sälja weed, pizza och städa min skola.
Nu är - och andra sidan - bönder så jävla mycket värre än invandrare, men det är väl en helt annan historia. (Ja, syftar på er bönder som kör på "BEVARA SVERIGE SVENSKT!!1!11!" och röstar på SD utan att ha någon som helst bakgrundsinformation.)
Pizza, en stor del av matkonsumtionen som sker utanför hemmet för svenskar idag :) Väldigt bra för ekonomin tror jag då det finns massor av pizzerior.
Sen handlar väldigt många svenskar cannabis, mer än vad du tror, och ger människor anledning att fortsätta med sin verksamhet, båda svenskar och invandrare.

Ja skånebönderna, när dem i själva verket är danskar och dem flesta svenskarna i Sverige härstammar från Holland, Tyskland och Estland.



och alla människor härstammar från africa... det har väl ingenting med saken att göra vad folk kom ifrån och kom till sverige för 3000 år sedan

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

08/10 -10 20:34 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

GoldenMew skrev:
UnlimitedDri skrev:
Hysteria skrev:
Ut med packet, låt de sköna stanna och sälja weed, pizza och städa min skola.
Nu är - och andra sidan - bönder så jävla mycket värre än invandrare, men det är väl en helt annan historia. (Ja, syftar på er bönder som kör på "BEVARA SVERIGE SVENSKT!!1!11!" och röstar på SD utan att ha någon som helst bakgrundsinformation.)


Nu förtiden är det mer svenskar som säljer ''stuff'' - invandrarna bara ''tar'' grejerna.


Jag har inte märkt att det förändrats, vad baserar du det på?


dem flesta svenskarna i Sverige härstammar från Holland, Tyskland och Estland.


Que?
Källa på det.


Ehm .. ska du ens kunna lägga märke till någon förändring i den kriminella världen? Eller narkotiavärlden? Tror inte du är den typen.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

08/10 -10 22:58 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

UnlimitedDri skrev:
[
Ehm .. ska du ens kunna lägga märke till någon förändring i den kriminella världen? Eller narkotiavärlden? Tror inte du är den typen.

Hur har du märkt att det är mer svenskar som säljer "stuff" än tidigare?

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar