Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Invandrare

26/09 -10 18:13 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

UnlimitedDri skrev:
GoldenMew skrev:
UnlimitedDri skrev:
GoldenMew skrev:
UnlimitedDri skrev:
GoldenMew skrev:
UnlimitedDri skrev:
GoldenMew skrev:
Evil_Joke skrev:
GoldenMew skrev:
Normal???
Du är en rikemansunge, det där är långt över normalt.
900.000kr för ett hus är väll inte långt över normalt.. Möjligtvis ifall man bor ute i norrländska skogar är det väldigt mkt mer än snittet, men ser man till större delar av Sverige där folk faktiskt bor är det inte långt över normalt...

Bättre än normal familjeekonomisk situation, vill säga.
Har man råd att ha ett hus för 900kkr i ett annat land som man reser till, så har man en ekonomisk situation som är långt över medel.


Det kommer ni alla ha råd med senare i livet. Då menar jag i den åldern som era föräldrar är idag. Runt 40-50. För då har dom väl ändå kvar lite i banken. Då köper man kanske en ny bil eller renoverar/stylar om huset osv.


Nej, morsan min har vad jag vet antagligen ingenting i banken då jag vet om att hon haft det svårt att få ihop till månadskostnaderna (och inte heller har hon "hus" eller för den delen bil).
"Alla" har inte råd med saker senare i livet, vissa har inte råd med speciellt mycket alls.



Sa du din mamma? Nu är jag 100% på att dina föräldrar är skilda, om det är sant. Läs mitt förra inlägg så får du se. Jag vet vad som händer då, tro mig.


Ptja, hon blev inte ensamstående förrän för ett år sedan.


Jo, det är trist. Men när det väl händer sjunker pengarna också. Typ allt går till mat, kläder, hyra.
Nyckeln till övernormalsummapengar är att paret delar sina inkomster med varandra. Det är det som är viktigt. Då har man en chans att bygga upp sina pengar.

Men du fattar ju helt enkelt inte: trots att min mor och far båda två jobbat konstant sedan de var 19-20 år gamla, inte tagit lån eller dragit på sig skulder, och varit ihop fram tills förra året då de var sisådär 43 år gamla, så har vi fortfarande inte någonsin haft råd med något annat än en sketen hyresrätt i en av Göteborgs sämre förorter, och inte fan hade de några jättemängder att spendera på några hus eller dylikt heller.
Alla är inte rika bara för att dina föräldrar är det - vissa kan helt enkelt inte få ihop sådana pengamängder på sina arbeten.


Okej okej, om ni inte har egna pengar till det ni vill köpa som vissa andra, då menar jag vissa.. så kan ni faktist ta lån. Det är det mest normala.


För att ta lån måste du ha en fast och stadig ekonomi, inget du kan göra bara sådär.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

26/09 -10 19:06 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

niwn skrev:
UnlimitedDri skrev:
GoldenMew skrev:
UnlimitedDri skrev:
GoldenMew skrev:
UnlimitedDri skrev:
GoldenMew skrev:
UnlimitedDri skrev:
GoldenMew skrev:
Evil_Joke skrev:
GoldenMew skrev:
Normal???
Du är en rikemansunge, det där är långt över normalt.
900.000kr för ett hus är väll inte långt över normalt.. Möjligtvis ifall man bor ute i norrländska skogar är det väldigt mkt mer än snittet, men ser man till större delar av Sverige där folk faktiskt bor är det inte långt över normalt...

Bättre än normal familjeekonomisk situation, vill säga.
Har man råd att ha ett hus för 900kkr i ett annat land som man reser till, så har man en ekonomisk situation som är långt över medel.


Det kommer ni alla ha råd med senare i livet. Då menar jag i den åldern som era föräldrar är idag. Runt 40-50. För då har dom väl ändå kvar lite i banken. Då köper man kanske en ny bil eller renoverar/stylar om huset osv.


Nej, morsan min har vad jag vet antagligen ingenting i banken då jag vet om att hon haft det svårt att få ihop till månadskostnaderna (och inte heller har hon "hus" eller för den delen bil).
"Alla" har inte råd med saker senare i livet, vissa har inte råd med speciellt mycket alls.



Sa du din mamma? Nu är jag 100% på att dina föräldrar är skilda, om det är sant. Läs mitt förra inlägg så får du se. Jag vet vad som händer då, tro mig.


Ptja, hon blev inte ensamstående förrän för ett år sedan.


Jo, det är trist. Men när det väl händer sjunker pengarna också. Typ allt går till mat, kläder, hyra.
Nyckeln till övernormalsummapengar är att paret delar sina inkomster med varandra. Det är det som är viktigt. Då har man en chans att bygga upp sina pengar.

Men du fattar ju helt enkelt inte: trots att min mor och far båda två jobbat konstant sedan de var 19-20 år gamla, inte tagit lån eller dragit på sig skulder, och varit ihop fram tills förra året då de var sisådär 43 år gamla, så har vi fortfarande inte någonsin haft råd med något annat än en sketen hyresrätt i en av Göteborgs sämre förorter, och inte fan hade de några jättemängder att spendera på några hus eller dylikt heller.
Alla är inte rika bara för att dina föräldrar är det - vissa kan helt enkelt inte få ihop sådana pengamängder på sina arbeten.


Okej okej, om ni inte har egna pengar till det ni vill köpa som vissa andra, då menar jag vissa.. så kan ni faktist ta lån. Det är det mest normala.


För att ta lån måste du ha en fast och stadig ekonomi, inget du kan göra bara sådär.


Jo, tänkte faktist lägga till det där.

Men det första man borde ha för att ens ha en chans till något är bra inkomst. Har du inte grunden så har du ingenting i stort sätt.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

26/09 -10 21:10 Evil_Joke

Evil_Joke

5032 XP 321 inlägg

Fix_d skrev:
UnlimitedDri skrev:
GoldenMew skrev:
Evil_Joke skrev:
GoldenMew skrev:
Normal???
Du är en rikemansunge, det där är långt över normalt.
900.000kr för ett hus är väll inte långt över normalt.. Möjligtvis ifall man bor ute i norrländska skogar är det väldigt mkt mer än snittet, men ser man till större delar av Sverige där folk faktiskt bor är det inte långt över normalt...

Bättre än normal familjeekonomisk situation, vill säga.
Har man råd att ha ett hus för 900kkr i ett annat land som man reser till, så har man en ekonomisk situation som är långt över medel.


Det kommer ni alla ha råd med senare i livet. Då menar jag i den åldern som era föräldrar är idag. Runt 40-50. För då har dom väl ändå kvar lite i banken. Då köper man kanske en ny bil eller renoverar/stylar om huset osv.


900 000?! Det är ju nästan en miljon för ett hus som ni åker ner till någon gång om året. Det är inte särskilt normalt, mina föräldrar är ca 45 år och skulle aldrig ha råd med det. Nästan ingen jag känner skulle ha råd med det utan att ta ett lån på några hundra tusen.

Vi talar inte sommarhus... eller?

Interventionism är ekonomiskt heroin
Problem lindras inte med nya
Välfärdsstaten är ditt rättsliga självmord

26/09 -10 21:11 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Evil_Joke skrev:
Fix_d skrev:
UnlimitedDri skrev:
GoldenMew skrev:
Evil_Joke skrev:
GoldenMew skrev:
Normal???
Du är en rikemansunge, det där är långt över normalt.
900.000kr för ett hus är väll inte långt över normalt.. Möjligtvis ifall man bor ute i norrländska skogar är det väldigt mkt mer än snittet, men ser man till större delar av Sverige där folk faktiskt bor är det inte långt över normalt...

Bättre än normal familjeekonomisk situation, vill säga.
Har man råd att ha ett hus för 900kkr i ett annat land som man reser till, så har man en ekonomisk situation som är långt över medel.


Det kommer ni alla ha råd med senare i livet. Då menar jag i den åldern som era föräldrar är idag. Runt 40-50. För då har dom väl ändå kvar lite i banken. Då köper man kanske en ny bil eller renoverar/stylar om huset osv.


900 000?! Det är ju nästan en miljon för ett hus som ni åker ner till någon gång om året. Det är inte särskilt normalt, mina föräldrar är ca 45 år och skulle aldrig ha råd med det. Nästan ingen jag känner skulle ha råd med det utan att ta ett lån på några hundra tusen.

Vi talar inte sommarhus... eller?

Jo, det gör vi.
Sommarhus i ett annat land förövrigt.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

26/09 -10 23:08 Evil_Joke

Evil_Joke

5032 XP 321 inlägg

GoldenMew skrev:
Evil_Joke skrev:
Fix_d skrev:
UnlimitedDri skrev:
GoldenMew skrev:
Evil_Joke skrev:
GoldenMew skrev:
Normal???
Du är en rikemansunge, det där är långt över normalt.
900.000kr för ett hus är väll inte långt över normalt.. Möjligtvis ifall man bor ute i norrländska skogar är det väldigt mkt mer än snittet, men ser man till större delar av Sverige där folk faktiskt bor är det inte långt över normalt...

Bättre än normal familjeekonomisk situation, vill säga.
Har man råd att ha ett hus för 900kkr i ett annat land som man reser till, så har man en ekonomisk situation som är långt över medel.


Det kommer ni alla ha råd med senare i livet. Då menar jag i den åldern som era föräldrar är idag. Runt 40-50. För då har dom väl ändå kvar lite i banken. Då köper man kanske en ny bil eller renoverar/stylar om huset osv.


900 000?! Det är ju nästan en miljon för ett hus som ni åker ner till någon gång om året. Det är inte särskilt normalt, mina föräldrar är ca 45 år och skulle aldrig ha råd med det. Nästan ingen jag känner skulle ha råd med det utan att ta ett lån på några hundra tusen.

Vi talar inte sommarhus... eller?

Jo, det gör vi.
Sommarhus i ett annat land förövrigt.
Jahaja.. Då tar jag tillbaka allt jag sagt.. Trodde att vi diskuterade villor i sverige... Skiten man får för att inte läsa ursprungskonversationen ;O.

Interventionism är ekonomiskt heroin
Problem lindras inte med nya
Välfärdsstaten är ditt rättsliga självmord

28/09 -10 07:18 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Vart var vi någonstans?

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

28/09 -10 08:55 Markuz97

Markuz97

35993 XP 4201 inlägg

ta in alla invandrare!!

Medlem sedan version 4.

28/09 -10 15:19 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

''Ta in alla invandrare'' låter fel. Man är ingen ''invandrare'' förrens du invandrat.

Liksom 1+1 är inte 2 förrens du räknat ut det. Annars är det bara två ettor.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

28/09 -10 15:24 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

UnlimitedDri skrev:
Liksom 1+1 är inte 2 förrens du räknat ut det. Annars är det bara två ettor.

Klart det är, liksom sex tredjedelar är två.

Tycker väl kanske att det fanns bättre saker att komma med som svar på hans inlägg.

Have I ever told you the definition of insanity?

28/09 -10 19:59 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Jaja, okej. Men jag försökte.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

29/09 -10 17:49 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

UnlimitedDri skrev:
''Ta in alla invandrare'' låter fel. Man är ingen ''invandrare'' förrens du invandrat.

Liksom 1+1 är inte 2 förrens du räknat ut det. Annars är det bara två ettor.


Fast det där går nog att diskutera...

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

29/09 -10 20:56 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

antonfusk skrev:
UnlimitedDri skrev:
''Ta in alla invandrare'' låter fel. Man är ingen ''invandrare'' förrens du invandrat.

Liksom 1+1 är inte 2 förrens du räknat ut det. Annars är det bara två ettor.


Fast det där går nog att diskutera...


Huh?

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

29/09 -10 23:20 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

UnlimitedDri skrev:
antonfusk skrev:
UnlimitedDri skrev:
''Ta in alla invandrare'' låter fel. Man är ingen ''invandrare'' förrens du invandrat.

Liksom 1+1 är inte 2 förrens du räknat ut det. Annars är det bara två ettor.


Fast det där går nog att diskutera...


Huh?


1+1 är 2, det är bara ett annat sätt att skriva det, 1+1 ÄR 2

på samma sätt som (ab)^2 = a^2 b^2

Så tänker jag. Därför tyckte jag att det går att diskutera.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

30/09 -10 19:46 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

antonfusk skrev:
UnlimitedDri skrev:
antonfusk skrev:
UnlimitedDri skrev:
''Ta in alla invandrare'' låter fel. Man är ingen ''invandrare'' förrens du invandrat.

Liksom 1+1 är inte 2 förrens du räknat ut det. Annars är det bara två ettor.


Fast det där går nog att diskutera...


Huh?


1+1 är 2, det är bara ett annat sätt att skriva det, 1+1 ÄR 2

på samma sätt som (ab)^2 = a^2 b^2

Så tänker jag. Därför tyckte jag att det går att diskutera.

Mao, var så även jag tänkte på förra sidan (:

Have I ever told you the definition of insanity?

01/10 -10 11:24 OOIZ

OOIZ

127 XP 21 inlägg

henjan skrev:
icke-europeer (o zigenare) borde kastas bort från Norra europa.
det blir bara mer våld knark o tjuvar när man släpper in dom(säger inte att alla är det men många är det).


Får du bestämma så hade Europa och Sverige blivit bankrutt.

Folk här i Sverige bör tänka på att största andelen av invandrare som kommer hit är svenskar som kommit tillbaka, människor från våra grannländer som främst Finland.

Sen pratar folk om att invandrare skapar problem, kolla bara på Hells Angels gruppbilder, vad ser det ut som?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar