Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Invandrare

12/04 -10 19:31 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Att säga att vi borde ta hand om våra hemlösa istället för att ta emot invandrare är inget bra argument då hemlöshet generellt är ett ganska litet problem i Sverige jämfört med i resten av världen.
Vi skulle kunna köpa en villa åt varenda hemlös person i Sverige och fortfarande inte ens komma i närheten av vad invandrarintroduktionen kostar.
Invandringen är så enorm och hemlösheten så liten att det bara blir absurt att jämföra de, det är definitivt ingen bra jämförelse.

Vi bör inte strunta i någon av parterna.
Oavsett vilken som är minoritet eller inte, båda är människor av kött och blod.

7 år på fuska.nu

13/04 -10 00:31 Malak

Malak

7016 XP 391 inlägg

Apower skrev:

Att säga att vi borde ta hand om våra hemlösa istället för att ta emot invandrare är inget bra argument då hemlöshet generellt är ett ganska litet problem i Sverige jämfört med i resten av världen.
Vi skulle kunna köpa en villa åt varenda hemlös person i Sverige och fortfarande inte ens komma i närheten av vad invandrarintroduktionen kostar.
Invandringen är så enorm och hemlösheten så liten att det bara blir absurt att jämföra de, det är definitivt ingen bra jämförelse.

Vi bör inte strunta i någon av parterna.
Oavsett vilken som är minoritet eller inte, båda är människor av kött och blod.

Du är smartare än vad jag trodde.

I brist på något bättre:
Gå och ställ dig i ett hörn!
http://www.myspace.com/domnickeehn

13/04 -10 16:53 Dreey

Dreey

137 XP 3 inlägg

Dom ska bort.  (Jag är själv invandrare. Så att säga.)  8)

Hur funkar egentligen din livssituation -
När ingenting du gör idag blir riktigt kanon?

16/04 -10 18:34 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Apower skrev:

Att säga att vi borde ta hand om våra hemlösa istället för att ta emot invandrare är inget bra argument då hemlöshet generellt är ett ganska litet problem i Sverige jämfört med i resten av världen.
Vi skulle kunna köpa en villa åt varenda hemlös person i Sverige och fortfarande inte ens komma i närheten av vad invandrarintroduktionen kostar.
Invandringen är så enorm och hemlösheten så liten att det bara blir absurt att jämföra de, det är definitivt ingen bra jämförelse.

Vi bör inte strunta i någon av parterna.
Oavsett vilken som är minoritet eller inte, båda är människor av kött och blod.

Har jag någonsin sagt något annat?
Jag tror du har gravt missförstått syftet med mina inlägg.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

24/04 -10 22:15 Majora

Majora

13931 XP 517 inlägg

henjan skrev:
mtx skrev:
Nej det är fel att sverige tar in invandrare enligt mig! Dom är bara fett dryga.. Eller nej inte alla invandrare! De enda invandrare som stör mig är av någon mystisk anledning araber.. Konsigt! De är de enda grannarna som klottrar ner hissen och spelar fett hög musik och sabbar larm knappen på hissen. + Segar ner mitt internet!

håller med, araber är väldigt ofta dryga, störande o krävande.
medans svarta oftast är trevliga o så.
tycker inte nån icke europeisk invandrare borde tas in men stör mej speciellt på araber också.



En sak måste folk verkligen fatta: Idiotin ser ingen skillnad på hudfärg och etnicitet!

Man kan inte generalisera på det viset och säga att "alla araber är dumma i huvudet!" om man då inte har träffat varenda arab i världen och dessutom tyckt att varenda en är dum i huvudet!
Uruselt argument som bara får dig att framstå som korkad, och det tror jag inte att du är!

M a j o r a |
Ich Bin Mir Absolut Klar
Ich Trag Den Namen Monster

25/04 -10 00:25 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

Sverige ska ta emot invandrare, det är etiskt fel att säga nej till folk som är i behov av hjälp.
De borde ha total frihet i det här landet och behandlas på exakt samma sätt som svenskar, och få hjälp att komma in i det svenska samhället.
Jag är stolt över att vara svensk, eftersom Sverige är ett så bra land att leva i. Jag ser gärna att fler blir svenskar och får leva under samma förhållanden som jag har.

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

25/04 -10 09:26 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

WaKnuckles skrev:
Sverige ska ta emot invandrare, det är etiskt fel att säga nej till folk som är i behov av hjälp.
De borde ha total frihet i det här landet och behandlas på exakt samma sätt som svenskar, och få hjälp att komma in i det svenska samhället.
Jag är stolt över att vara svensk, eftersom Sverige är ett så bra land att leva i. Jag ser gärna att fler blir svenskar och får leva under samma förhållanden som jag har.

Jag har heller ingenting emot dem, men vi kanske ska sluta ta in så många? Vi kan inte ta hand om alla på ett värdigt sätt.

7 år på fuska.nu

25/04 -10 14:03 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

Apower skrev:
WaKnuckles skrev:
Sverige ska ta emot invandrare, det är etiskt fel att säga nej till folk som är i behov av hjälp.
De borde ha total frihet i det här landet och behandlas på exakt samma sätt som svenskar, och få hjälp att komma in i det svenska samhället.
Jag är stolt över att vara svensk, eftersom Sverige är ett så bra land att leva i. Jag ser gärna att fler blir svenskar och får leva under samma förhållanden som jag har.

Jag har heller ingenting emot dem, men vi kanske ska sluta ta in så många? Vi kan inte ta hand om alla på ett värdigt sätt.


Då tycker jag att vi ska se till att vi kan hjälpa alla. På nåt sätt ska det gå, om alla drar sitt strå till stacken.
Och varför sända tillbaka ensamma barn av alla?

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

25/04 -10 14:05 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

WaKnuckles skrev:


Då tycker jag att vi ska se till att vi kan hjälpa alla. På nåt sätt ska det gå, om alla drar sitt strå till stacken.


Då får man höja skatterna, vilket jag tycker verkar helt absurt, de är redan skyhöga.

7 år på fuska.nu

25/04 -10 21:55 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

Apower skrev:
WaKnuckles skrev:


Då tycker jag att vi ska se till att vi kan hjälpa alla. På nåt sätt ska det gå, om alla drar sitt strå till stacken.


Då får man höja skatterna, vilket jag tycker verkar helt absurt, de är redan skyhöga.


Skatterna är inte alls skyhöga. Moderaterna har sänkt de alldeles för mycket. För att man ska kunna behålla ett välfärdssamhälle med en stor medelklass måste man betala skatt. Och genom skatt kan man hjälpa folk som behöver det, invandrare t.ex.

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

25/04 -10 23:05 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

WaKnuckles skrev:
Apower skrev:
WaKnuckles skrev:


Då tycker jag att vi ska se till att vi kan hjälpa alla. På nåt sätt ska det gå, om alla drar sitt strå till stacken.


Då får man höja skatterna, vilket jag tycker verkar helt absurt, de är redan skyhöga.


Skatterna är inte alls skyhöga. Moderaterna har sänkt de alldeles för mycket. För att man ska kunna behålla ett välfärdssamhälle med en stor medelklass måste man betala skatt. Och genom skatt kan man hjälpa folk som behöver det, invandrare t.ex.

Tycker du att 28-30% är lite!?

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

26/04 -10 07:28 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Nonzi skrev:
WaKnuckles skrev:
Apower skrev:
WaKnuckles skrev:


Då tycker jag att vi ska se till att vi kan hjälpa alla. På nåt sätt ska det gå, om alla drar sitt strå till stacken.


Då får man höja skatterna, vilket jag tycker verkar helt absurt, de är redan skyhöga.


Skatterna är inte alls skyhöga. Moderaterna har sänkt de alldeles för mycket. För att man ska kunna behålla ett välfärdssamhälle med en stor medelklass måste man betala skatt. Och genom skatt kan man hjälpa folk som behöver det, invandrare t.ex.

Tycker du att 28-30% är lite!?


Jag tycker det är alldeles lagom jag. ^^

Want some chocolate?

26/04 -10 15:29 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

WaKnuckles skrev:
Apower skrev:
WaKnuckles skrev:


Då tycker jag att vi ska se till att vi kan hjälpa alla. På nåt sätt ska det gå, om alla drar sitt strå till stacken.


Då får man höja skatterna, vilket jag tycker verkar helt absurt, de är redan skyhöga.


Skatterna är inte alls skyhöga. Moderaterna har sänkt de alldeles för mycket. För att man ska kunna behålla ett välfärdssamhälle med en stor medelklass måste man betala skatt. Och genom skatt kan man hjälpa folk som behöver det, invandrare t.ex.

Tyvärr används skatterna delvis till att ge socialbidrag till de som skolkade när de var små.

7 år på fuska.nu

26/04 -10 17:25 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

season skrev:
Nonzi skrev:
WaKnuckles skrev:
Apower skrev:
WaKnuckles skrev:


Då tycker jag att vi ska se till att vi kan hjälpa alla. På nåt sätt ska det gå, om alla drar sitt strå till stacken.


Då får man höja skatterna, vilket jag tycker verkar helt absurt, de är redan skyhöga.


Skatterna är inte alls skyhöga. Moderaterna har sänkt de alldeles för mycket. För att man ska kunna behålla ett välfärdssamhälle med en stor medelklass måste man betala skatt. Och genom skatt kan man hjälpa folk som behöver det, invandrare t.ex.

Tycker du att 28-30% är lite!?

Vissa bonusar man får när man jobbar kan man få betala runt 50% i skatt på, det är fanimej inte lite!

"-Här är din bunus, 100 000 kronor."
"-Oj, tack!"
"-Men eftersom det blir 50% i skatt så får du bara 50 000 kronor."

Kul när det blir så...


Bonusar är inget bra från början, om du hänger med i finansnyheterna. Det ruinerar banker så att folk förlorar pengar och jobb.
Och är det inte lite egoistiskt att tänka så? Tänk vilken nytta de där 50 000 skulle göra bland folket, medan du bara köper en ny bil. Samhället behöver pengar, och då får alla hjälpa till.


jag säger att dom flesta araber jag mött är dryga o störande. har mött många nog för att säga att dom flesta är det. medans dom flesta svarta o asiater jag mött e trevliga.
men medger att det säkert finns trevliga o sjysta araber nånstans men tyvärr har jag inte träffat nån.



Jag har mött jättesnälla och trevliga invandrare, men jag har också mött kompletta idioter. Precis som att jag har träffat jättesnälla  och trevliga svenskar, men alldeles för många idioter.
Det har inget med etnicitet att göra.

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

26/04 -10 17:57 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Japp, som WaKnuckles säger. De flesta i vår ålder är ju idioter (mer eller mindre), spelar ingen roll vilken bakgrund man har. :P

Want some chocolate?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar