Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Invandrare

27/04 -10 18:03 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

Jag köper inte att alla arbetslösa och låginkomsttagare sket i skolan.
Ja, men och? Och att de förtjänar sina pengar? De kommer ju ändå ha mer än alla andra efter skatt. Om man är lite starkare får man släpa lite fler strån, så går det till i myrstacken.

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

27/04 -10 18:08 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Jag köper inte att alla arbetslösa och låginkomsttagare sket i skolan.

Det har du självklart rätt i.
Men så är det med många.


Om man är lite starkare får man släpa lite fler strån, så går det till i myrstacken.

Snarare: Är man mindre lat, så får man sota för det.

7 år på fuska.nu

27/04 -10 18:15 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

Apower skrev:

Jag köper inte att alla arbetslösa och låginkomsttagare sket i skolan.

Det har du självklart rätt i.
Men så är det med många.


Om man är lite starkare får man släpa lite fler strån, så går det till i myrstacken.

Snarare: Är man mindre lat, så får man sota för det.


Nej, snarare "Är man stor måste man vara snäll". Det är ju bara som man får lite mindre i lön. Och de klarar sig alldeles utmärkt på den lönen.

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

27/04 -10 18:21 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

WaKnuckles skrev:

Nej, snarare "Är man stor måste man vara snäll". Det är ju bara som man får lite mindre i lön. Och de klarar sig alldeles utmärkt på den lönen.

Man får inte lön, man förtjänar lön.

Det är synd om invandrarna, de har hamnat i kläm.
Men när jag blir stor tänker inte jag pröjsa 80% i skatt när jag jobbat hårt för att ha råd med något jag sparat till.

7 år på fuska.nu

27/04 -10 18:27 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Nixs skrev:
[qoute]Nej, snarare "Är man stor måste man vara snäll". Det är ju bara som man får lite mindre i lön. Och de klarar sig alldeles utmärkt på den lönen.[/qoute]

Alla har inte så god lön som du tror om det är det du försöker komma fram till!
Som säkert någon av er har sakt i ovanstående inläggen så tror jag extremt många i Sverige är trött på att betala skatt bara för att det kommer in invandrare som varken jobbar eller gör något för att få pengar. Tror en del är trötta på det. Eftersom tråden heter "Invandrare" så antar jag att det var detta du ville ha svar på?

Precis.

Du (WaKnuckles) får nästan alla alla som tjänar pengar att framstå som lata, snåla personer som inte förtjänar dem.
Vissa invandrare behöver hjälp, vissa inte.
Men den hjälpen de får i nuläget, är mer än tillräcklig.

7 år på fuska.nu

27/04 -10 18:30 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

Apower skrev:
WaKnuckles skrev:

Nej, snarare "Är man stor måste man vara snäll". Det är ju bara som man får lite mindre i lön. Och de klarar sig alldeles utmärkt på den lönen.

Man får inte lön, man förtjänar lön.

Det är synd om invandrarna, de har hamnat i kläm.
Men när jag blir stor tänker inte jag pröjsa 80% i skatt när jag jobbat hårt för att ha råd med något jag sparat till.


Spelar ingen roll om man "får" eller "förtjänar", och 80 % skatt är löjligt. MAX 35, kanske lite mer för de som tjänar mer. Och du får nog råd med vad vill du ha. Fast du kanske kan offra den dyraste bilen för att några fler människor som inte kan bo i sitt krigshärjade land kan få komma hit?


Alla har inte så god lön som du tror om det är det du försöker komma fram till!

Ursäkta, har jag sagt något annat? Jag pratar om höginkomsttagarna här.

Och jag tror att invandrare gärna vill jobba. De får inga jobb bara.

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

27/04 -10 18:39 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Fast du kanske kan offra den dyraste bilen för att några fler människor som inte kan bo i sitt krigshärjade land kan få komma hit?

Socialbidragen går inte bara till invandrare.
De går till väldigt mycket folk, som inte förtjänar det.
De enda som är värda socialbidrag, är de som jobbat och slitit utan att få en ordentlig chans.


Jag pratar om höginkomsttagarna här.

Hur ser du höginkomsttagarna? Bankcheferna? De är inte så många som du kan tro.

35% skatt? Det är nog mindre än vad vi har. :P

7 år på fuska.nu

27/04 -10 18:40 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Någon sa här tidigare att vi hade mindre... minns inte vad, men drygt 30% har jag för mig :P

Nixs skrev:

Ursäkta, har jag sagt något annat? Jag pratar om höginkomsttagarna här.

Jag frågade om det var det du försökte komma fram till, inte att du försökte komma fram till det!
Och höginkomsttagarna, hur blir det med låginkomsttagarna då? Vare sig man är höginkomsttagare eller låginkomsttagare så har man ingen lust att jobba för att de ska få pengar till mat och hushåll med mera, menads de kan ligga där och klia sig i naveln året om.


Och jag tror att invandrare gärna vill jobba. De får inga jobb bara

Jo, visst! Och hur stor del är det tror du, när de i vilket fall som helst kan få tusenlapparna rakt i byxfickan ändå utan att lyfta fingret? =)


Det gäller att hitta en balans. Ger man för mycket bidrag blir det för slappt, ger man för lite så får folk svårt att överleva. Så båda ni två har rätt när det gäller den frågan.

Want some chocolate?

27/04 -10 18:46 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg



Det gäller att hitta en balans. Ger man för mycket bidrag blir det för slappt, ger man för lite så får folk svårt att överleva. Så båda ni två har rätt när det gäller den frågan.


Sen får man inte ge till personer som sket i skolan m.m. Tyvärr kan de säga att de har lika stor rätt till bidragen som de som inte fått en chans. Det lönar sig inte att arbeta, plugga m.m.

7 år på fuska.nu

27/04 -10 18:48 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

Okej, nu ska jag säga att skatter inte bara går till socialbidrag. Och jag tycker det låter som en dålig ursäkt att de flesta som utnyttjar bidragen är latmaskar som inte lämnar soffan på hela dagen. För att ens få något bidrag måste man först söka jobb.
Men du säger att de som arbetat hårt men ändå misslyckats är värda bidrag? Hur ska de få det utan skatt?
Och försök sätta er in i att vara arbetslös, oberoende om man är svensk eller har annan bakgrund. Jag tror inte att det är något man längtar efter. Folk VILL ha jobb.

Höginkomsttagare ser jag som folk som får över 35 000 i lön, netto. De ska betala mer eftersom de har mer.

Vi har väl ungefär 30 % i skatt. Jag ska inte säga att jag är säker, men moderaterna har sänkt alldeles för mycket på senaste tiden. Som effekt av det har många förlorat jobbet i den statliga sektorn. Mer arbetslösa att betala bidrag till...

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

27/04 -10 18:55 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Höginkomsttagare ser jag som folk som får över 35 000 i lön, netto. De ska betala mer eftersom de har mer.

Tänk om de har 9 barn att försörja? Då behöver de pengarna. Bara som ett exempel.


Hur ska de få det utan skatt?

De får det. Men Sverige kan inte ta mer ansvar. Pengarna räcker inte.
Det är dags att våra lata grannländer kliver fram.
Hur många tog Finland och Norge emot förra året, egentligen?


Vi har väl ungefär 30 % i skatt. Jag ska inte säga att jag är säker, men moderaterna har sänkt alldeles för mycket på senaste tiden. Som effekt av det har många förlorat jobbet i den statliga sektorn. Mer arbetslösa att betala bidrag till...


Fel. Att fler är arbetslösa idag beror på en finanskris som Sverige klarade bra, i jämförelse med resten av Europa.

Nixs skrev:
Är du så förolämpning borttagen så du tror att de som verkligen kämpar för att få stor lön och ska kunna göra roliga saker för det vill betala mer skatt?
Ursäkta för att jag säger detta, men förolämpning borttagen

+1

7 år på fuska.nu

27/04 -10 19:14 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

För det första ser jag er som inte riktigt klara i korken och lite egoistiska, om vi ska sjunka till den nivån.


Tänk om de har 9 barn att försörja? Då behöver de pengarna. Bara som ett exempel.

Tänk om en som bara har 20 000 i lön har 9 barn att försörja, hur ska de klara det?
Har du hört talas om barnbidrag?


De får det. Men Sverige kan inte ta mer ansvar. Pengarna räcker inte.
Det är dags att våra lata grannländer kliver fram.
Hur många tog Finland och Norge emot förra året, egentligen?

Jag håller med dig, alla borde ta in fler flyktingar, inklusive Sverige.



Fel. Att fler är arbetslösa idag beror på en finanskris som Sverige klarade bra, i jämförelse med resten av Europa.

Men jag sa väl aldrig att det var den enda anledningen? Det hjälper väl knappast i en finanskris att fler förlorar arbetet...

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

27/04 -10 19:17 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Har du hört talas om barnbidrag?

Ha, i det här fallet hjälper det väldigt lite.


inklusive Sverige.

Hahaha, vi tar redan in tillräckligt. Men snart måste vi minska invandringen. Nej, inte blåsa av den, utan minska.


Men jag sa väl aldrig att det var den enda anledningen? Det hjälper väl knappast i en finanskris att fler förlorar arbetet...

Hjälper?
Nej, men that's life. Shit happens. Inga länder kom undan finanskrisen helt.

7 år på fuska.nu

27/04 -10 19:19 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Håller med WaKnuckles, men när det gäller invandring (som faktiskt är trådens ämne) så kan vi inte ta in hur mycket som helst. Någonstans måste man dra en gräns.

Want some chocolate?

27/04 -10 19:24 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Nixs skrev:

så kan vi inte ta in hur mycket som helst. Någonstans måste man dra en gräns.

Bra, du har äntligen förstått!
Fattas bara att du ska hålla med om att vi rika inte ska betala mer och förlora pengar p.g.a invandringen!
De får gärna ta in hur mycket som helst för mig, men låt bli våra pengar.


Där håller jag inte med eftersom jag tycker man ska hjälpa varandra. ;)

Want some chocolate?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar