Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Tycker ni att "sagan om ringen"-filmerna är bra?

06/12 -10 21:52 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Absolut och då har jag ändå inte sett sista halvtimmen/timmen på någon av filmerna. D:

7 år på fuska.nu

06/12 -10 22:14 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Nahkzul skrev:
Bara måste lägga till också att Persbrandt kommer ha en roll i filmerna, vilken roll han har vet vi inte ännu (:

Såg det på msn.se att han troligen skulle vara en hob, lite fail då enligt mig.

Coucou

07/12 -10 22:05 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Nahkzul skrev:
Fix_d skrev:
Nahkzul skrev:
Bara måste lägga till också att Persbrandt kommer ha en roll i filmerna, vilken roll han har vet vi inte ännu (:

Såg det på msn.se att han troligen skulle vara en hob, lite fail då enligt mig.

De gissar bara, vi har inte ens fått någon kommentar från varken direktören eller Mikael själv om vilken roll han kommer få.

Jaså, jag orkade inte läsa om det så jag såg bara rubriken.

Coucou

08/12 -10 15:21 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Kollade på 6an för några dagar sen och då var det reklam för ´´ringar i rutan´´ då dom ska visa 3 sagan om ringen filmer. Men det var inte trilogin utan istället börjar dom med två tornen sen konungens återkomst och sist en film som heter course of the ring.

Kan nån förklara varför jag aldrig hört om den filmen? Skulle gärna vilja veta om det hör till trilogin eller om det bara en money-making film.

What can i say i´m a bad man.

08/12 -10 18:52 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Nahkzul skrev:
De gissar bara, vi har inte ens fått någon kommentar från varken direktören eller Mikael själv om vilken roll han kommer få.

Persbrandt ska spela Beorn.

Paulinho skrev:
Kigsz skrev:
De animerade filmerna är inte särskilt bra (förutom den första av Ralph Bakshi. Den är episk :D)


Har du ens sett den? Bakshi har tagit lite väl många friheter...

Jag äger den och har sett den säkert en 5-6 gånger inklusive gången när den visades på TV någon gång i början/mitten av 90-talet...

Paulinho skrev:
Boromir har en vikingahjälm på huvudet, Aragorn är en Indian, Lavskägge ser ut som en potatis med moröttsarmar, 50% av filmen utspelar sig i fylke, Grima är en ond liten dvärg som väser åt folk, Sam beter sig som ett efterblivet mongo etc. etc.

Glöm inte att några av orcherna är inklädda i toalettpapper, vakterna vid Helms klyfta bara låter sig dö av orchernas pilbågsskyttar, Ringvålnaderna kan teleportera sig och flera av skådespelarna är inklippta människor. Som sagt: episk!

Det roliga är att den ändå är tio gånger bättre än "uppföljaren" från 1980. Detta klipp summerar hela den filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=YdXQJS...

~ Kigsz ~

2002-2012

08/12 -10 20:03 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Kigsz skrev:
Nahkzul skrev:
De gissar bara, vi har inte ens fått någon kommentar från varken direktören eller Mikael själv om vilken roll han kommer få.

Persbrandt ska spela Beorn.

Paulinho skrev:
Kigsz skrev:
De animerade filmerna är inte särskilt bra (förutom den första av Ralph Bakshi. Den är episk :D)


Har du ens sett den? Bakshi har tagit lite väl många friheter...

Jag äger den och har sett den säkert en 5-6 gånger inklusive gången när den visades på TV någon gång i början/mitten av 90-talet...

Paulinho skrev:
Boromir har en vikingahjälm på huvudet, Aragorn är en Indian, Lavskägge ser ut som en potatis med moröttsarmar, 50% av filmen utspelar sig i fylke, Grima är en ond liten dvärg som väser åt folk, Sam beter sig som ett efterblivet mongo etc. etc.

Glöm inte att några av orcherna är inklädda i toalettpapper, vakterna vid Helms klyfta bara låter sig dö av orchernas pilbågsskyttar, Ringvålnaderna kan teleportera sig och flera av skådespelarna är inklippta människor. Som sagt: episk!

Det roliga är att den ändå är tio gånger bättre än "uppföljaren" från 1980. Detta klipp summerar hela den filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=YdXQJS...

Sedan så finns ju även att introt på filmen är det rött tyg framför, Gandalf blir dement när Pippin håller på med brunnen, Nazgulerna haltar, sedan den bästa fighten någonsin i tecknad version:

http://www.youtube.com/watch?v=U_KrLhKEcw8

Scene är överdubbad, men det var den enda jag kunde hitta med den scenen, notera  03:16...

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

09/12 -10 17:48 RazerGameMas

RazerGameMas

131 XP 63 inlägg

Ja dom är helt okej :)

xXxProGamerGuy
for gamers. by gamers.™

09/12 -10 17:53 henjan

henjan

6118 XP 806 inlägg

Tycker dom e bra men väldigt överskattade, böckerna är bättre dom går djupare in i storyn.

?

11/12 -10 19:15 AoC

AoC

12851 XP 1566 inlägg

Jag tycker att de är rätt bra men det är ju jag som tycker.

Joina Games Har 1080 medlemmar. AKTIV KLUBB!!!!!!
Bli medlem!!!!Bli gärna medlem i Spel_Fan_Klubben!!! Det är helt gratis!!!

11/12 -10 19:17 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15425 XP 4988 inlägg

En av de bästa trilogierna som finns.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

11/12 -10 19:28 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

.. Dom var det dom fem första gångerna man såg på dom.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

11/12 -10 23:52 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

.. Har sett dem minst sju - åtta gånger var, fortfarande awesome.

Coucou

22/12 -10 13:40 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Grym trilogi.
Sett alla, "extended version". Kanonfilmer.

7 år på fuska.nu

23/12 -10 12:20 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Böckerna är bäst, men peter jacksson gjorde den ändå bra. Liksom tombombadill är inte ens med, en absolut viktig person. Skönt att orlando blom fick rollen som legolas- en av mina favoriter(bland skådelspelarna). Viggo mortensen ser ut att  vara runt 40 men han är faktiskt 50.
Jag längtar tills bilbo kommer!Juste! Det är en svensk som ska spela beorn, skinbytare.

23/12 -10 13:02 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

squtile44 skrev:
Böckerna är bäst, men peter jacksson gjorde den ändå bra. Liksom tombombadill är inte ens med, en absolut viktig person. Skönt att orlando blom fick rollen som legolas- en av mina favoriter(bland skådelspelarna). Viggo mortensen ser ut att  vara runt 40 men han är faktiskt 50.
Jag längtar tills bilbo kommer!Juste! Det är en svensk som ska spela beorn, skinbytare.

Som någon skrev tidigare i tråden så är det Mikael Persbrandt.

Coucou


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar