Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Vilken film såg du senast?

03/12 -09 19:02 storfuskare

storfuskare

3089 XP 233 inlägg

Brüno, vart djupt besviken över den. Överskattade filmen från början. :(

- You know that huge, emerald, diamond engagement
ring I promised to buy for you? - Oh.. Oh my god!
- That's right, I bought you a horse!

03/12 -09 19:31 Tekkennord

Tekkennord

1846 XP 72 inlägg

"Flickan som lekte med elden 2"

03/12 -09 20:12 mr_tul

mr_tul

2763 XP 258 inlägg

aladdin

Kingdom Hearts Rules

03/12 -09 22:18 Skulliz

Skulliz

3234 XP 172 inlägg

Spring Breakdown.

04/12 -09 18:31 nahojj

nahojj

6318 XP 251 inlägg

Jurassic Park 3  <3

Before you criticize someone, walk a         
mile in their shoes. That way you're a         
mile away, and you have their shoes too.

04/12 -09 19:31 pfc

pfc

1202 XP 19 inlägg

nahojj skrev:
Jurassic Park 3  <3

den är ju kass jämfört med ettan och tvåan.

såg själv senaste harry potter-filmen. riktigt kass, kändes som att den saknade handling. lika överskattat som bloggare.

04/12 -09 20:31 oscis

oscis

5701 XP 501 inlägg

Terminator 3.
Glömt bort vad den hette... :P

R.I.P. Osama Bin Laden

04/12 -09 21:46 pfc

pfc

1202 XP 19 inlägg

high fidelity

riktigt bra

04/12 -09 22:26 RyoBakura

RyoBakura

2252 XP 479 inlägg

pfc skrev:
om vi pratar hyllningar så är ju shaun of the dead en bättre hyllning. död snö har sjukt kass story och är inte kul. det är alltså inte en komedi, och inte en bra film tack vare storyn. finns en anledning till att död snö har 6.6 på imdb, och shaun of the dead 8.0. och nej, död snö kommer troligtvis inte att stiga, då nästan alla filmer sjunker efter realesen.


Jag tänker inte motsäga dig angående Shaun of the Dead, för det är en riktigt bra film. Men tillskillnad från den så är Död Snö inte en komedi, utan satir. Den kommenterar nästan alla klassiska element från skräckfilmer, och erbjuder ofta ett väldigt igenomtänkt svar. Det vida landskapet med snön är ett av dem, och karaktärerna lika så. Jag vet inte vad som du inte gillar med handligen, den är baserad på samma grund som många andra skräckfilmerna från 70- och 80-talet. Det inkluderar Evil Dead och Night of the Living Dead. Skillnaden är egentligen bara att filmen handskas med nazistzombies. Vilket helt enkelt bara är awesome.

Det finns en anledning till att filmen inte använder sig av George Romeros samhällskritik. Bland annat eftersom filmen redan kommenterar genren, och har gjort zombierna till huvudkaraktärer. Om det är den faktorn du saknar, då är det fel film för dig. Men som skräckdiggare är det svårt för mig att inte tycka om filmen. Angående ämnet, The Last Crusade.

Moderator? Om möjligt, ta bort detta konto.

06/12 -09 00:49 oscis

oscis

5701 XP 501 inlägg

Hajen.

R.I.P. Osama Bin Laden

06/12 -09 13:20 mr_tul

mr_tul

2763 XP 258 inlägg

One Misssed Call 1 - den japanske versionen
rekomenderas starkt till alla skräckälskare, us-versionen är inte äns i närheten av lika bra

Kingdom Hearts Rules

06/12 -09 13:25 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

The Shining

Riktigt bra. Den är ganska gamal dock men rekomenderar till alla skräck älskare^^

06/12 -09 16:09 RyoBakura

RyoBakura

2252 XP 479 inlägg

pfc skrev:
jag har läst på flera håll att den är en komedi, vilket då är fel? jag tycker ändå att det är en riktigt kass film. handlingen är i mitt tycke riktigt töntig, och var de tvungna att ha med nazister så hade de kunnat göra det på ett mer logiskt sätt. tycker inte heller att den håller speciellt hög kvalité i ett par scener. tex när localen som tältar blir dödad av en zombie. kom igen liksom,
det hörs när folk går i snön. när zombisarna ställer upp sig bakom officeret är också rätt ologiskt. jag menar, varför ställa upp som på ett skolfoto? även när de hänger ut över en klippkant och killen klättrar upp för en inälva. hur hal ska inte den vara liksom? tycker filmen var en riktigt lågkvalitétsrulle och förtjänar knappt 6.6 på imdb.

Om du sett filmen finns det väl ingen anledning till att läsa det? Det är satir, vilket innebär att den kan innehålla vissa komiska inslag i dess kommenterande form- något som filmen gör. Nästan varje detalj i filmen är en referens till olika B-skräckfilmer och 70-och 80-talets klassiker. Att handlingen plötsligt förklaras av en mystisk man som egentligen inte har något med filmen att göra- ja, vart har vi sett det förut? Inte konstigt att den liknar en B-film, vilket är del av dess charm.

Det är sant att inte alla uppskattar sådana ansträngningar, och att inte alla förstår det som egentligen pågår. Men är det en anledning att går till IMDb och anpassa sin åsikt efter dess betyg och kommentarer? Varför inte skapa din egna uppfattning? Så ja, självklart är det okej om du inte gillar filmen, men bara så länge det är du som tycker illa om den.

- Angående ämnet, Indiana Jones & the Crystal Skull. Blä.

Moderator? Om möjligt, ta bort detta konto.

06/12 -09 17:03 pfc

pfc

1202 XP 19 inlägg



Om du sett filmen finns det väl ingen anledning till att läsa det? Det är satir, vilket innebär att den kan innehålla vissa komiska inslag i dess kommenterande form- något som filmen gör. Nästan varje detalj i filmen är en referens till olika B-skräckfilmer och 70-och 80-talets klassiker. Att handlingen plötsligt förklaras av en mystisk man som egentligen inte har något med filmen att göra- ja, vart har vi sett det förut? Inte konstigt att den liknar en B-film, vilket är del av dess charm.

Det är sant att inte alla uppskattar sådana ansträngningar, och att inte alla förstår det som egentligen pågår. Men är det en anledning att går till IMDb och anpassa sin åsikt efter dess betyg och kommentarer? Varför inte skapa din egna uppfattning? Så ja, självklart är det okej om du inte gillar filmen, men bara så länge det är du som tycker illa om den.

jag pratade med en hund som hade mer slutledningsförmåga än dig. han förstod att man kunde läsa om filmer innan man ser dem. hur kan du inte göra den kopplingen?
och att handlingen berättas av en random snubbe har jag inga större problem med, vilket jag inte heller har anspelat på. jag skrev däremot om ett par grymt ologiska saker i filmen som jag personligen tyckte var katastrofala. och nej, det är jag som tycker att filmen är patetisk, inte imdb. den styrker bara vad jag säger, även då jag själv hade gett den något lägre än 6.6.

06/12 -09 17:04 pfc

pfc

1202 XP 19 inlägg


Indiana Jones & the Crystal Skull. Blä.

håller med, men den är helt ok innan den språrar.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar