Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur många här tror på Gud?

13/01 -09 12:23 Koongo

Koongo

6197 XP 266 inlägg

Och för extra efekt använder du en avatar på random stormtrooper.. rikitigt låg att konvertera unga Star Wars-nördar.

Läs Fuskabloggen och bidra gärna med artiklar!
---> http://fuskanu.blogg.se/
http://namninsamlingemotfnumoderatorer.webb.se/

13/01 -09 13:33 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Jag tror på gud. Men jag tror inte på allt som står i bibeln. beror också på hur man tolkar bibeln.

Wii U PS4 XBone PC

13/01 -09 19:14 dennismolin

dennismolin

1795 XP 77 inlägg

cybertronx skrev:
Att tro på gud är inget tvång. Det är ett val. Gud har gett oss gåvan att välja the ligthness eller the darkness. Många har valt den mörka vägen, men de får de göra om de vill.

Fear is a path to the dark side.


HELVETE! Ahopp, nu hannar jag i helvetet antar jag? Men du som (koongo sa) kommer hanna i paradiset för att konverterat massa Star-Wars nördar i guess?

Då var man bannad ,_,

13/01 -09 21:11 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

"Hellre brinna i helvete än å sitte däröppe å bekänne va en ha gjort".

Citat hämtat ur random Värmländsk bok vi hade hemma x'3

Have I ever told you the definition of insanity?

13/01 -09 21:30 dennismolin

dennismolin

1795 XP 77 inlägg

Danne_00 skrev:
"Hellre brinna i helvete än å sitte däröppe å bekänne va en ha gjort".

Citat hämtat ur random Värmländsk bok vi hade hemma x'3


Wörd

Då var man bannad ,_,

14/01 -09 11:39 cybertronx

cybertronx

6966 XP 662 inlägg

dennismolin skrev:
cybertronx skrev:
Att tro på gud är inget tvång. Det är ett val. Gud har gett oss gåvan att välja the ligthness eller the darkness. Många har valt den mörka vägen, men de får de göra om de vill.

Fear is a path to the dark side.


HELVETE! Ahopp, nu hannar jag i helvetet antar jag? Men du som (koongo sa) kommer hanna i paradiset för att konverterat massa Star-Wars nördar i guess?


Fear is a path to the dark side är ett av de bästa citaten som finns. Det stämmer mycket väl. Folk som är rädda för gud börjar bli arga på honom. Sedan så börjar de hata honom och lider så småningom. De lider när de får höra på guds ord och lider till döden.

cybertronx, en ung vis man.

cybertronx!

14/01 -09 19:00 dennismolin

dennismolin

1795 XP 77 inlägg

cybertronx skrev:
dennismolin skrev:
cybertronx skrev:
Att tro på gud är inget tvång. Det är ett val. Gud har gett oss gåvan att välja the ligthness eller the darkness. Många har valt den mörka vägen, men de får de göra om de vill.

Fear is a path to the dark side.


HELVETE! Ahopp, nu hannar jag i helvetet antar jag? Men du som (koongo sa) kommer hanna i paradiset för att konverterat massa Star-Wars nördar i guess?


Fear is a path to the dark side är ett av de bästa citaten som finns. Det stämmer mycket väl. Folk som är rädda för gud börjar bli arga på honom. Sedan så börjar de hata honom och lider så småningom. De lider när de får höra på guds ord och lider till döden.

cybertronx, en ung vis man.


Jaså, man lider för att man är rädd för någon som inte finns. Då är det förmodligen dags att ta in på ett mental sjukhus eller liknande.

"en ung vis man", du är 14 och tittar förmodligen på Star Wars 24/7, ao, vis MAN självklart.

Då var man bannad ,_,

16/01 -09 15:52 cybertronx

cybertronx

6966 XP 662 inlägg

Snagglefluff, jag tror nog att många blir arga på min tjatiga tro.

cybertronx!

17/01 -09 00:23 aedam

aedam

2583 XP 42 inlägg

Jobbar med kristendom i skolan och läste bibeln lite. En himla massa bulshit det måste jag säga.

Det ä ju Väldigt många som skrev den. Några saker är intresanta, andra inte.

If, by some incredible space-time paradox,
Chuck Norris would ever fight himself,
Chuck Norris would win.PERIOD!

19/01 -09 11:35 cybertronx

cybertronx

6966 XP 662 inlägg

Jimbow93 skrev:
Man skall tro på sig själv
Det är den bästa religonen



Jag tror på mig själv.  :D

cybertronx!

17/02 -09 21:07 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

Har också jobbat med bibeln i skolan...om gud finns (vilket han med viss säkerhet inte gör) så är han mycket, eller helt, mänsklig. Människan är ju en avbild av honom, det är nog en förklaring varför vi är så messed up. Gud förintar de som hatar honom, blir avundsjuk och blundar för orättvisor.
Fast det var människan som skapade honom, så som ett bevis på våran bristande fantasi, blev han mänsklig.

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

18/02 -09 15:27 OdenRaz

OdenRaz

4344 XP 196 inlägg

jag tror inte på gud och jag hatar folk som gör det.
tack vare gud och kristendomen så försvan den riktiga tron på dom riktiga gudarna nämligen dom ståtliga asagudarna som jag tror på.

Må de krisnas blod pryda min grav
Må demoner ta de Falska
Sänd dem till HEL

18/02 -09 17:03 Shoryuken

Shoryuken

3115 XP 2750 inlägg

smutsigare skrev:
jag tror inte på gud och jag hatar folk som gör det.
tack vare gud och kristendomen så försvan den riktiga tron på dom riktiga gudarna nämligen dom ståtliga asagudarna som jag tror på.


Det finns ett ord för det. Det heter hyckleri.

~ A winner is you!

18/02 -09 20:58 dennismolin

dennismolin

1795 XP 77 inlägg

Shoryuken skrev:
smutsigare skrev:
jag tror inte på gud och jag hatar folk som gör det.
tack vare gud och kristendomen så försvan den riktiga tron på dom riktiga gudarna nämligen dom ståtliga asagudarna som jag tror på.


Det finns ett ord för det. Det heter nazism.

Då var man bannad ,_,

18/02 -09 21:46 Shoryuken

Shoryuken

3115 XP 2750 inlägg

dennismolin skrev:
Shoryuken skrev:
smutsigare skrev:
jag tror inte på gud och jag hatar folk som gör det.
tack vare gud och kristendomen så försvan den riktiga tron på dom riktiga gudarna nämligen dom ståtliga asagudarna som jag tror på.


Det finns ett ord för det. Det heter nazism.




Tja, det kan man ju också kalla det.

~ A winner is you!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar