Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur många här tror på Gud?

06/03 -09 17:47 Shoryuken

Shoryuken

3115 XP 2750 inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o&a...

~ A winner is you!

08/03 -09 12:01 Finlaendaren

Finlaendaren

1245 XP 38 inlägg

Oj oj... Ser nya anskiten här, enda jag känner igen är Koongo. Nå det ska bli kul att debattera lite med nytt folk^^ Såhär då, iden om bibeln, man tror inte på allt i gamla testamentet, bara det man själv tycker låter bra, samma med det nya. Bibeln säger, tro på gud eller dra åt helvette, fast han älskar ju alla människor och förlåter O.O Med tanke på att hela bibeln är OLIKA historier/sagor ihopsatta, man välde att sätta dit de historier man tyckte lät bra, människor skrev bibeln, inte gud.
Och dendär skapelsebärettelsen, Adam o Eva som fick barn,  men... Då betyder det att barnen, syskonen hade samlag med varandra för att få barn och leva vidare, börjar låta som en dålig porrfilm tycker jag^^
Hehe... Och om man då inte tror på bibeln då men ändå gud? VARFÖR!? Kan man bara inte leva utan nått hokus pokus högre väsen? Människor har alltid varit dumma men nu är det 2000-talet och man samlas fortfarande och ber till en osynlig varelse som det står om i en bok, min fråga, låter det smart?
Hur kan man tro på en bok som var skriven på den tiden då man trodde att jorden var platt och universums medelpunkt?

Däremot, om bibeln "stämmer" då borde jag ju ändå komma till himlen? Men jag tror jag hellre väljer helvetet, där finns ju allt skoj, synd, lust, allt man inte får i himlen^^ Ni vet... kul. annars kan man inte bli plågad av eld när man dött, kroppen har känselnerver som gör att man känner smärta, när man dör lever ju bara själen vidare.

Jag vet bäst för att jag är bäst, enkelt.
Red Dead Redemption 2010 FTW!
Psn: crazycat690

09/03 -09 10:15 cybertronx

cybertronx

6966 XP 662 inlägg

Ingen vill egentligen hamna i helvetet...



När man väl hamnar där så skämmer Zatan ut dig bland alla demoner och säger alla synder du har gjort i ditt liv. Han kallar dig för fula saker och han torterar dig. Han skadar dig, bränner dig, hugger dig. Och du är fortfarande vid liv. Du är odödlig och känner av den hemska smärtan hela tiden. Alla zatanistiska demoner flyger på dig och anfaller dig och biter hela din kropp. De skär dina lungor, de drar dina ben, de biter dig på näsan och piskar dig med en underjordisk och deabolisk piska gjort av helvetets syndiska jävular.

Helvetet är den hemskaste dimensionen som finns...

cybertronx!

09/03 -09 14:15 Shoryuken

Shoryuken

3115 XP 2750 inlägg

cybertronx skrev:

När man väl hamnar där så skämmer Zatan ut dig bland alla demoner och säger alla synder du har gjort i ditt liv. Han kallar dig för fula saker och han torterar dig. Han skadar dig, bränner dig, hugger dig. Och du är fortfarande vid liv. Du är odödlig och känner av den hemska smärtan hela tiden. Alla zatanistiska demoner flyger på dig och anfaller dig och biter hela din kropp. De skär dina lungor, de drar dina ben, de biter dig på näsan och piskar dig med en underjordisk och deabolisk piska gjort av helvetets syndiska jävular.

Helvetet är den hemskaste dimensionen som finns...


Men Gud kommer alltid att älska dig, kom ihåg det.

~ A winner is you!

09/03 -09 18:18 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

cybertronx skrev:

När man väl hamnar där så skämmer Zatan ut dig bland alla demoner och säger alla synder du har gjort i ditt liv. Han kallar dig för fula saker och han torterar dig. Han skadar dig, bränner dig, hugger dig. Och du är fortfarande vid liv. Du är odödlig och känner av den hemska smärtan hela tiden. Alla zatanistiska demoner flyger på dig och anfaller dig och biter hela din kropp. De skär dina lungor, de drar dina ben, de biter dig på näsan och piskar dig med en underjordisk och deabolisk piska gjort av helvetets syndiska jävular.

Helvetet är den hemskaste dimensionen som finns...

Synda som attans och trotsa guds lagar fullständigt. Satan kommer bli stolt över dig och inte tortera dig.

Har du däremot dyrkat gud hela livet, men ändå kommer till helvetet, då blir det inte roligt för dig (:

Have I ever told you the definition of insanity?

09/03 -09 18:26 Koongo

Koongo

6197 XP 266 inlägg

GoldenMew skrev:

Notera att det faktiskt går rätt bra för de flesta kristna folken (Europa, Nordamerika, Israel osv.)


Sedan när är Israel kristet?

Hur vet du att jag inte snackar om korstågen? Dvs, 1000-1200 e.kr.

Läs Fuskabloggen och bidra gärna med artiklar!
---> http://fuskanu.blogg.se/
http://namninsamlingemotfnumoderatorer.webb.se/

09/03 -09 19:01 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Koongo skrev:
GoldenMew skrev:

Notera att det faktiskt går rätt bra för de flesta kristna folken (Europa, Nordamerika, Israel osv.)


Sedan när är Israel kristet?

Hur vet du att jag inte snackar om korstågen? Dvs, 1000-1200 e.kr.


Anledning 1: Du sade "går bra".
Presens.
Betyder nutid.
Anledning 2: Ingen utav korsfararnas stater hette Israel.
Anledning 3: Det gick inte så bra för korsfararnas stater, de föll för muslimerna allihop.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

09/03 -09 21:39 Koongo

Koongo

6197 XP 266 inlägg

Ryssland hette inte Ryssland under Soviet heller, men gissa vad man kallade det?
Jag kan ha sytat på att det fortfarande går bra för Israel, inte att det fortfarande var kristet.
Anledningen 3 är irrelevant då det fortfarande fanns kristna stater, om du inte är nöjd med det exempelt kan du ta (H)Romarriket istället.

Läs Fuskabloggen och bidra gärna med artiklar!
---> http://fuskanu.blogg.se/
http://namninsamlingemotfnumoderatorer.webb.se/

10/03 -09 06:59 molle_man972

molle_man972

1592 XP 243 inlägg

[i]Nej, tror inte på Gud. Vad är priset, vad får man för det?

Jag har skadat mig och haft skitont, har Gud hjälpt mig? Jag har hamnat pinsamma sitationer, har Gud hjälpt mig?

Nej! Jag skiter i Gud fullständigt, han har inte gjort någonting gott i Någons liv. Folk har dött, krig har pågått i år. Det går inte ihop bara. Gud finns inte, det är bara någon sinnessjuk gubbe som kom på det, inget annat.

Tror mer på Barrack Obama än Gud... xD

Anti Antimoderatorerna!
blink-182 äger.
Tom DeLonge, Mark Hoppus, Travis Barker.

10/03 -09 17:01 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Så det är guds fel att du hamnar i pinsamma situationer? >___>'

Jag tror han har viktigare saker för sig. Om jag inte har fel så är himlen full av snygga änglar.

Have I ever told you the definition of insanity?

11/03 -09 19:24 0pPerAxz0r

0pPerAxz0r

3387 XP 375 inlägg

Danne_00 skrev:
Så det är guds fel att du hamnar i pinsamma situationer? >___>'

Jag tror han har viktigare saker för sig. Om jag inte har fel så är himlen full av snygga änglar.

Står de i bibeln?

Då finns de snygga blondiner i helvetet.

Att vara Anti-någon är ett sätt att visa att du
gillar personen, egentligen.

11/03 -09 20:50 Koongo

Koongo

6197 XP 266 inlägg

Ehh, om ni är krista tror ni på guden i bibeln, dvs den guden som skapade syndafloden, han som dödade stora delar av Egyptens befolkning etc. etc.
Det är väll rätt uppenbart att han inte är god?

Läs Fuskabloggen och bidra gärna med artiklar!
---> http://fuskanu.blogg.se/
http://namninsamlingemotfnumoderatorer.webb.se/

12/03 -09 09:07 cybertronx

cybertronx

6966 XP 662 inlägg

Gud röjer undan dom onda.

cybertronx!

12/03 -09 12:06 Shoryuken

Shoryuken

3115 XP 2750 inlägg

cybertronx skrev:
Gud röjer undan dom onda.


Bevis på det, tack.

~ A winner is you!

12/03 -09 19:35 kellogs

kellogs

526 XP 12 inlägg

Jag tror lite på gud

once cheaters allways cheaters


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar