Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Mysteriet på Greveholm

PC
Mysteriet på Greveholm
  • Genre
    Barn
  • Releasedatum
    1996
  • Utvecklare
    Young Genius
  • Antal ägare
    352
  • Utvald recension
    -
  • Köp spelet!

Spelbetyg

Snittbetyg
Recensioner
7.7 7.4

Fler fusk

Guide

Inskickat av Fuska-nu den 26/11 -08 21:09

1. Plocka ner kugghjulet ifrån dörren
2. Klicka på tavlan bredvid så att den visar greven
3. Ta glödlampan och dra den mot dörren utan handtag
4. Gå in i vardagsrummet och ta Spraks huvud ifrån skrivbordet
5. Ta batteriet ifrån soffbordet
6. Klicka på teleskopet och klara spelet
7. Tryck in 3 böcker i bokhyllan
8. Klicka på myggan så att den surrar och plocka ner sjöhästen ifrån väggen
9. Svara i telefonen och köksdörren öppnas. Gå in där
10. Ta pizzan och nyckeln ifrån köksbordet
11. Ta myntet och glödlampan ifrån köksbänken
12. Klicka på lussebullarna och klara lussebulle-spelet (du får en lussebulle)
13. Öppna frysen och ta iskuben högst upp
14. Gå till micron och lägg in pizzan där, lägg iskuben på pizzan och stäng micron
15. Du får nu en karta med ledtrådar, men det lär inte behövas då du redan har den här texten ;)
16. Gå till andra dörren i köket och tryck in kombinationen (hjärta, @, stjärna)
17. Klara klockspelet där inne (du får en klocka)
18. Gå ut från köket och öppna en dörr i korridoren med hjälp av nyckeln (som låg på köksbordet)
19. Öppna den ena luckan med lussebullen och ta Spraks kropp
20. Öppna den andra luckan med klockan och ta ficklampan
21. Ta även myntet som ligger där inne
22. Ställ dig framför saken i mitten och klicka på den röda knappen, klicka igen på knappen när gallret inte blockerar handtaget där innanför
23. Gå ut i vardagsrummet och klicka på rådjurets öga som bör lysa rött
24. Nu fungerar datorn så klara spelet där för att kunna fixa trappan
25. Nu kan du alltså gå upp på övervåningen, ta myntet som ligger vid den enarmade banditen (spel-maskinen) och det stora batteriet som står i gången ner till källaren
26. Gå ner i källaren (typ andra dörren till höger i korridoren på övervåningen) och få dig en otrevlig överraskning (greven låser in dig)
27. Ta myntet som ligger på ena sidan av dig, och Spraks arm som ligger på andra sidan (på hyllorna) dra även i spaken(?) som är bakom Spraks arm
28. Klicka ner stenarna i rätt ordning framför kistan (som ett stort M)
29. Öppna kistan och ta stenen (Spraks hjärta)
30. När du vänder dig om kommer lampan i hörnet lysa grönt, klicka på den och bygg ihop Sprak som hjälper dig ut
31. Gå ner på undervåningen och in i korridoren
32. Ta instrumentet som ligger på soffan
33. Gå sedan upp igen och musikrummet kommer att ha öppnats
34. Gå in i musikrummet och klara spelet med världskartan och ljusen
35. Gå till kaminen och skriv in denna kod: DFACC HGEC
36. Kaminen öppnas och tryck på den röda knappen
37. Gå ner till vardagsrummet och lägg märke till att elden i den öppna eldstaden slutat brinna, tryck på knappen i den
38. Gå tillbaka till kaminen i musikrummet och ta nyckeln som nu ligger där
39. Använd nyckeln för att öppna rummet mittemot musikrummet, sovrummet
40. Ta flaskorna i sovrummet och dra i tofsen som är bredvid sängen, ett draperi förs åt sidan så du kan plocka bort gallret och gå in
41. Ta hinken i rummet du nu går in i, klicka på ankartavlan och sedan på ankaret
42. Gå till bokhyllan och klicka på den så att den öppnas
43. Gå till korridoren på nedervåningen där en tavla har öppnats och ett skepp syns, ta ankaret från skeppet
44. Använd det lilla ankaret för att öppna en dörr på övervåningen som leder till en barnkammare
45. Gå upp för leksakerna som ligger som en stege och k ner i tunneln
46. Du är nu under trappan. Ta myntet och koppla in kontakten
47. När du är ute så fäst en kontakt med batteriet som står på marken precis utanför trappan
48. Plocka även fram det stora batteriet du hämtade förut och ställ på golvet bredvid och koppla in de kvarstående kontakterna i den
49. Klicka på den röda knappen under BRIDGE och bron utomhus öppnas
50. Gå ut genom ytterdörren och gå på gången ett tag tills du ser myntet som ligger där bredvid, fortsätt gå och sen över bron
51. Nu kommer du till en labyrint, där inne ska du hitta två mynt och en stege, två lådor går att flytta på
52. Du bör nu ha 8 mynt, ta ett av dem och dra emot den enarmade banditen på 2:a våningen och klara spelet
53. Gå upp på övervåningen till rummet bakom bokhyllan
54. Ställ stegen i mitten av rummet så du kommer upp genom hålet i taket
55. Ställ hinken på golvet framför greven och ta sen fram julmusten och häll i hinken
56. Du skall nu försöka hälla hinken över greven, vilket du måste göra precis när han stannar upp lite
57. När han väl är död, ta nyckeln han lämnade efter sig
58. Använd nyckeln för att öppna dörren framför dig
59. Gå in i raketen (tornet) och fäst kugghjulet på väggen
60. Dra i spakarna i denna ordning: röd bak, grön i mitten, gul fram
61. Gå ner i vardagsrummet och tryck på LAUNCH-knappen bredvid TV:n
62. Raketen flyger iväg med prinsessan!

Fusket har betyget 9.67 (3 betygssättare).

Kommentarer

Totalt 1 kommentarer:

ancafelovers den 03/04 -09 14:59
jag har bara sett filmen inte spelen

Skriv kommentar

Du måste logga in för att skriva kommentarer. Har du inget konto? Registrera ett.