Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Arvet från Rosemond Hill

PC
Arvet från Rosemond Hill
  • Genre
    Barn
  • Releasedatum
    1 november 2000
  • Utvecklare
    Pan Interactive
  • Antal ägare
    129
  • Utvald recension
    -
  • Köp spelet!

Spelbetyg

Snittbetyg
Recensioner
8 5.5

Fler fusk

Guide

Inskickat av Fuska-nu den 15/10 -04 23:20

OBSERVERA FÖLJANDE: För att klara av vissa spelmoment måste du först ha hittat vissa hemligheter. Dessa hemligheter finns inte beskrivet i spelguiden! Om du inte kan göra ett visst moment måste du med största sannolikhet hitta hemligheten först och därefter kan du fortsätta att följa lösningen.

Nivå 1
Dagboksanteckning som hintar om händelser och hemligheter.
Melissa frågar om hon får låna Annies ryktborstar.
Svara "ja".

John frågar om Annie kan bära in en höbal i foderrummet. Svara "ja" och hämta en höbal utanför stallet.

Gör alla sysslor som hästen kräver, enligt de blinkande ikonerna i nederkanten av skärmen. Träna på de tre olika banorna, terräng, steeplechase och hoppning.

När mätaren över hästens hälsa börjar närma sig 100 kommer inbjudan till tävlingen.

The Rosemond Hill Horse Trials, inklusive veterinärbesiktning efter hoppningen och steeplechasebanan - och om hästen är för dåligt tränad eller om Annie har drivit på för hårt, så får man inte fortsätta tävla i terrängritten.

Möjlighet att välja ny häst inför nästa nivå.

Nivå 2
Dagboksanteckning som hintar om händelser och hemligheter.

John har bråttom och frågar Annie om hon kan släppa ut hans häst i hagen. Svara "ja" och släpp ut Rocky i hagen.

Melissa ber Annie mocka i Comets box, för hon ska gå på date. Svara "ja" och mocka i Comets box.

Gå upp på vinden - öppna låda i byrån - hitta och läsa tidningsurklipp om hur Annies farmor och farfar förlorade gården Rosemond Hill.

Hitta en nyckel på stallgolvet - öppna skåpet bredvid klubbrummet - hitta salva till hästen.

Hitta det trasiga staketet - tryck 'enter' när brädan blinkar så att John kommer och lagar.

Hitta 'lyckohästskon' i en av de tomma hästboxarna i stallet.

Gör alla sysslor som hästen kräver, enligt de blinkande ikonerna i nederkanten av skärmen. Träna på de tre olika banorna, terräng, steeplechase och hoppning.

När mätaren över hästens hälsa närmar sig 100 kommer inbjudan till tävlingen.

The Maple Valley Horse Trials, inklusive veterinärbesiktning efter hoppningen och steeplechasebanan - och om hästen är för dåligt tränad eller om Annie har drivit på för hårt, så får man inte fortsätta tävla i terrängritten.

Möjlighet att välja ny häst inför nästa nivå.

Nivå 3

Dagboksanteckning som hintar om händelser och hemligheter.

Gå fram till Linda som står utanför ladan.

Melissa har kallat på veterinären för att Alpha har ett sår på benet. Som tack vill hon att Annie hjälper henne att leta efter Comets brodd. När man hittar brodden (på stallgolvet) och ger den till Melissa så mockar hon som tack.

Tacka "ja" och svara på frågor i telefonintervju med journalist från Rosemond Valley Post.

Prata med Emma i telefon, som säger att hon ska komma och rykta och mocka.

John frågar om Annie kan sopa stallgången. Svara "ja" och sopa stallgången.

Gör alla sysslor som hästen kräver, enligt de blinkande ikonerna i nederkanten av skärmen. Träna på de tre olika banorna, terräng, steeplechase och hoppning.

När mätaren över hästens hälsa börjar närma sig 100 kommer inbjudan till tävlingen.

The Western Championships, inklusive veterinärbesiktning efter hoppningen och steeplechasebanan - och om hästen är för dåligt tränad eller om Annie har drivit på för hårt, så får man inte fortsätta tävla i terrängritten.

Möjlighet att välja ny häst inför nästa nivå. Om man redan har 3 hästar, vilket är maxantalet, så får man välja vilken häst som ska bytas ut, alternativt avstå från att byta.

Nivå 4
Dagboksanteckning som hintar om händelser och hemligheter.

Prata med Michael som står utanför ladan.

Comet står lös i stallet. Ställ in honom i hans box.

På anslagstavlan finns en lapp om att någon tappat bort sin plånbok. Om man hittar den ska man ringa 555 6173. När man gjort det slipper man mocka.

Läs intervjun på anslagstavlan.

Hitta farmors medaljong på vindsgolvet.

Hitta nyckel under lös sten i trappan utanför stora huset. Öppna dörren, gå in och läs Mr Willoughby's brev.

John kommer och säger att Melissa är försvunnen och ber Annie rida ut för att leta. Hon finns på terrängbanan.

Melissa ber Annie ge en "hemlig lapp" till John. Ge lappen till John.

Gör alla sysslor som hästen kräver, enligt de blinkande ikonerna i nederkanten av skärmen. Träna på de tre olika banorna, terräng, steeplechase och hoppning.

När mätaren över hästens hälsa börjar närma sig 100 kommer inbjudan till tävlingen.

The Glenmountain Championships, inklusive veterinärbesiktning efter hoppningen och steeplechasebanan - och om hästen är för dåligt tränad eller om Annie har drivit på för hårt, så får man inte fortsätta tävla i terrängritten.

Möjlighet att välja ny häst. Om man redan har 3 hästar, vilket är maxantalet, så får man välja vilken häst som ska bytas ut, alternativt avstå från att byta.

Nivå 5
Dagboksanteckning som hintar om händelser och hemligheter.

Gå fram till John, Melissa, Linda och Michael som står utanför ladan. John berättar om skattjakten. Skattjakten går ut på att rida ut på terrängbanan och leta efter nummerskyltar som hänger längs banan. Man ska sortera numren med det lägsta först och sedan ringa det telefonnummer som bildas. Numret är 135688.
Om man vinner så duschar och ryktar John hästarna åt Annie.

Gå upp på vinden, öppna kistan i hörnet och läs Melissas dagbok.

Gå in i klubbrummet, lyssna på nyheterna på radion (som berättar att mr Willoughby har utsetts till "årets affärsman").

Annie får brev av sin farmor som berättar om medaljongen som Annie hittat på vinden.

Gå in i boxen till hästen som fått ett föl - se filmen.

Gör alla sysslor som hästen kräver, enligt de blinkande ikonerna i nederkanten av skärmen. Träna på de tre olika banorna, terräng, steeplechase och hoppning.

När mätaren över hästens hälsa börjar närma sig 100 kommer inbjudan till tävlingen.

The Kingswood Championships
När man vunnit tävlingen får man se hur John gratulerar Annie. Det är fest på Rosemond Hill och Mr Willoughby kommer fram till Annie och förklarar att hon nu bevisat var hon hör hemma. Han ger Rosemond Hill till Annie och hennes familj.

Fusket har betyget 9.5 (12 betygssättare).

Kommentarer

Totalt 10 kommentarer:

mosse den 04/05 -06 20:23
Har gjort samma sak fattar inte hur man ska komma vidare. Har testat ALLT

Moa_The_Girl den 24/09 -06 12:23
Samma här! Inget funkar ju! Jag fåår daaamp!

data_freak den 14/02 -07 22:01
Var ser man filmen om fölet då?

Kelly_94 den 23/02 -07 15:33
ktgdghdhgdddkhkfghkgdjkbdghdkghdkghdfgdgherytjk

tovaelvira den 24/09 -07 18:26
min dator kracar också

tovaelvira den 07/10 -07 12:56
någon mer som har hittat moröterna??????

snuvan den 28/11 -08 14:43
jag har hittat morötterna.. men inge mer...

milliteddy den 21/09 -09 13:57
Vilka morötter pratar alla om??? Men när jag ska ringa så ringer Annie till John, sen så blir det svart! Är det fel på skivan eller är det nådon mer som har det problemet?? Skicka mejl om du vet vad jag ska göra, snälla, hjälp mig!!!

Swinx den 08/08 -10 20:23
Man ska ha klarat banorna, Hoppning och terrängritt. Har ni gjort det? Tryck på knappen över Caps Lock knappen. Då får man se vad man behöver göra!

kramiskanin den 16/01 -11 18:37
Var är morötterna snälla svara!

Skriv kommentar

Du måste logga in för att skriva kommentarer. Har du inget konto? Registrera ett.