Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Game of Thrones

28/06 -14 13:19 martinp

martinp

353 XP 149 inlägg

Tänkte skapa en tråd för denna underbara fantasydramaserie full med intressanta och komplexa karaktärer, äventyr och politiska intriger.

Baserad på George R.R Martins romaner om "A Song of Ice and Fire" utspelar sig serien från 2011 i det fiktiva landet Westeros som är uppdelat i sju kungariken, styrt från staden King's landing av en kung som håller det samman.

När kungens rådgivare Jon Arryn avlider rider Kung Robert Baratheon mot Winterfell för att övertyga sin gamle vän Eddard Stark att bli hans nya högra hand.

Man kan väl inte avslöja så mycket mer än det om man inte ska spoila.

Personligen tycker jag det är en av de bästa tv-serierna jag sett, mestadels pga karaktärerna som är otroligt välgjorda. Även för de som inte gillar fantasy rekommenderar jag serien.

Säsong 4 slutade nyligen och vi går snart in på vår femte säsong.



Ursprungligen medlem sedan 2009.

28/06 -14 16:33 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Det är garanterat min favoritserie på TV. Jag har inte läst böckerna, så vore tacksam om ingen skulle spoila. Men jag är väldigt taggad inför nästa säsong. Det är dock synd att det är så många karaktärer som dör (kanske inte ska spoila allihopa), men det är nog en sak som gör serien så bra. Man vet aldrig vem som går säker.

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

30/06 -14 00:52 martinp

martinp

353 XP 149 inlägg

Jag har inte heller läst böckerna så säger detsamma som DarkMasters.  Jo, jag håller med, väldigt synd när ens favoriter dör, särskilt när det är oväntat , men ändå väldigt bra twister som ger storyn mer spänning. Verkligen ingen är säker!

Just nu taggar man säsong 5, kanske inte finns så mycket att säga i denna tråd för än nästa år då den drar igång, men går väl att prata om de tidigare säsongerna.

Vilka karaktärer tycket ni är intressantast att följa, vilka är era favoriter? Kan vara både levande och döda sådana(nämn dock gärna inte ifall de lever eller ej, pga spoilers).

Själv tycker jag alla är väldigt välskrivna och intressanta karaktärer, men mest gillar jag: Tyrion Lannister, Jon Snow, Sam Tarly, Arya Stark, Jaime Lannister, Sandor Clegane(The Hound), Ned Stark, Robb Stark, Catelyn Stark.

Blev kanske lite många, men svårt att välja när alla har något.... förutom Joffrey Baratheon då, han kan man inte gilla. ;)


Senast redigerat 30/06 -14 05:59

Ursprungligen medlem sedan 2009.

01/07 -14 15:44 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Personligen gillar jag mest: Tyrion, Oberyn, Bronn, Jaime, Arya, The Hound, Jon Snow, Denaerys (Ingen aning om stavning) & Ned.
Egentligen gillar jag de flesta. Även Tywin och Joffrey eftersom de är så bra som the bad guys. Det blir på nåt sätt liksom roligt att titta på deras scener eftersom de är så bra som onda.


Senast redigerat 01/07 -14 15:45

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

05/07 -14 15:28 96vika

96vika

11604 XP 2538 inlägg

Näst bästa serien någonsin efter Breaking Bad i mitt tycke, man vet aldrig vad som händer härnäst vilket gör den mer intressant. Har man inte läst böckerna så är det nästan omöjligt att förutse vad som kommer att hända, oftast är det tvärt om.

Svårt att ha en favoritkaraktär då man är livrädd att skaparna ska ta död på han/hon. Men om jag ska välja blir det solklart Tyrion Lannister!

Perzzon97 skrev:
Just nu taggar man säsong 5, kanske inte finns så mycket att säga i denna tråd för än nästa år då den drar igång, men går väl att prata om de tidigare säsongerna.
Nästan ett år till nästa säsong så det blir en jäkla väntan. Men aja, snart börjar The Walking Dead igen! (:

09/07 -14 11:06 martinp

martinp

353 XP 149 inlägg

Ursprungligen medlem sedan 2009.

10/07 -14 13:33 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Perzzon97 skrev:




Senast redigerat 10/07 -14 13:34

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

28/07 -14 23:52 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Nyligen tittat klart på alla avsnitt som kommit ut so far så nu kan jag äntligen hoppa in i denna tråden också :D

OnT: Blev introducerad av GoT för nån månad sedan efter att min kompis tjatat på mig tills jag gav upp. Science fiction och fantasy brukar inte vara min grej och jag hade inga stora förhoppningar över att se GoT men sen fick jag se det och jag ångrar inte att jag har spenderat ~40 timmar av sommarlovet för att se GoT.

Skulle STARKt(get it?) rekommendera det till den som än tvekar på att se det. Serien är mycket välbekostad och det syns. Underbara karaktärer, en gripande story och otroligt scenarbete!

Min favoritkaraktär med mils avstånd från resten är Tyrion och Arya.

What can i say i´m a bad man.

30/08 -14 01:42 midgard100

midgard100

7918 XP 1515 inlägg

I min mening har serien bara blivit sämre för varje säsong i och med att dem ändrar mer och mer från böckerna. Det finns tex flera intressanta karaktärer och dialoger som dem har klippt bort varav vissa är eller kommer att bli viktiga för storyn.

Om ni gillar serien så tycker jag absolut att ni ska ge böckerna en chans.

14/06 -15 09:38 martinp

martinp

353 XP 149 inlägg

midgard100 skrev:
I min mening har serien bara blivit sämre för varje säsong i och med att dem ändrar mer och mer från böckerna. Det finns tex flera intressanta karaktärer och dialoger som dem har klippt bort varav vissa är eller kommer att bli viktiga för storyn.

Om ni gillar serien så tycker jag absolut att ni ska ge böckerna en chans.



TV-serien är nu sin egen historia, är meningen att den ska gå ifrån böckerna och att vissa stories ska passera böckerna och t.om spoila lite för bokläsarna. Vissa arks ändrar de helt.

Ursprungligen medlem sedan 2009.

09/07 -15 17:44 Unspoken

Unspoken

546 XP 61 inlägg

Sista säsongen (5) var ju skit. Känns inte som att jag gillar någon karaktär lägre, antingen förändras de eller så dör de. men nu är det ju skittråkigt. Har inte läst bokarna, men av vad jag hört så är ju mkt av det tråkiga i serien pga att det inte följer dem.

Tycker också att Emilia Clarke är sämsta skådisen någonsin. Verkligen skitdålig. Hon visar inte ens tuttarna längre.

02/08 -15 09:52 Markuz97

Markuz97

35975 XP 4201 inlägg

Såg 5 första avsnitten, fick räcka för mig.
Om inte en serie har blivit intressant efter 5 avsnitt så ser jag ingen mening att fortsätta kolla.

Medlem sedan version 4.

01/04 -18 23:28 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

Markuz97 skrev:
Såg 5 första avsnitten, fick räcka för mig.
Om inte en serie har blivit intressant efter 5 avsnitt så ser jag ingen mening att fortsätta kolla.


Beror på vad man menar med intressant.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar