Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Nästa Xbox-konsol presenteras officiellt!

21/05 -13 18:48 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg


Xbox One blir namnet på nästa generations konsol från Microsoft, som ska ta över efter Xbox 360. Namnet var något av en lågoddsare, och många hade väntat sig ett annat namn. Den får 8 GB RAM-minne, 500 GB hårddisk, Blu-Ray, HDMI, 802.11n med Wi-Fi Direct en åttakärnig processor och USB 3.0.

Styra konsolen
För att styra kontrollen så kan man göra på flera olika sätt. Bland annat kan man använda sig av röststyrning och rörelsestyrning. Bland annat kan man säga Xbox, On för att starta konsolen om den är avstängd eller Xbox, Home för att ta sig till startskärmen. Det går även att använda händerna med hjälp av en uppgraderad Kinect-kamera för att bläddra mellan olika menyer och liknande.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Förutom det så har man byggt på att försöka integrera konsolen mer med TV:n, och med röststyrning så räcker det att säga Xbox, Watch TV för att börja kolla på TV. Dessutom går det att kolla på TV på en del av skärmen, samtidigt som man söker på Internet på en annan del i Snap Mode. Startskärmen liknar till stor del det som vi sett i Windows 8, och de har flera likheter.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Xbox SmartGlass finns fortfarande kvar, och kommer till viss del gå att styra konsolen med men är framförallt tänkt till att vara en sekundär skärm som visar extra information. Givetvis kommer fortfarande en spelkontroll att finnas, och den har fått 40 nya olika förbättringar. Bland annat så är nu batteriplatsen inbyggd och man har förbättrat styrkorset en hel del.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Spel
Microsoft berättar att Xbox One kommer få femton exklusiva spel under det första året, varav åtta är helt nya spelserier. Mer information om spelen kommer visas under E3. Forza 5 är ett av de exklusiva spelen till Xbox One, och kommer släppas i samband med lanseringen av konsolen.

Electronic Arts (EA) utlovar stort stöd till konsolen och pratade lite om FIFA 14, UFC, Madden 25 och NBA Live 14.Som  om inte det var nog så visade Remedy upp ett nytt spel, Quantum Break, tillsammans med en trailer.



Det fokuserades även en hel del på Call of Duty: Ghosts. Det kommer bland annat få flera nya karaktärer som man ska kunna känna sig närmare. Dessutom kommer man få med sig en hund som bland annat kan hjälpa till att lukta sig till sprängämnen och andra saker. Man har gjort stora grafikförbättringar från tidigare spel i serien, vilket tydligt kommer märkas. De DLCs som släpps kommer vara exklusiva till en början till Xbox One, och släppas senare till övriga konsoler också. Kartorna i multiplayer kommer vara mer dynamiska, och kan ändras utefter det man själv gör och naturens krafter och påverkan.



Halo är en spelserie som Xbox-fans känner till alltför väl, och den kommer få en helt egen TV-serie som kommer finnas tillgänglig på Xbox One.

Lanseringsdatum
Det verkar som problemen med att Sony har exklusiv licens på Blu-ray inte har varit några problem, för Xbox One kommer släppas senare i år. Något mer exakt datum än så berättade man inte om. Den verkar inte kräva ständig uppkoppling, och verkar inte heller vara bakåtkompatibel med Xbox 360.

Källa: http://www.xbox.com/en-US/hub/reveal


Senast redigerat 21/05 -13 22:04
21/05 -13 19:33 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Vet inte så mycket men kan bara säga att konsolen är nog den fulaste någonsin.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

21/05 -13 19:59 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Jag är inte direkt imponerad, vet inte riktigt vad jag hade väntat mig. Men det känns som det är alldeles för lite, och att nyheterna mot Xbox 360 är alldeles för få. De flesta känns som mjukvaruförändringar, något man hade kunnat genomföra utan att släppa en ny konsol.


Senast redigerat 21/05 -13 20:00
21/05 -13 20:55 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Vet inte helt vad jag ska tycka... Har alltid föredragit Sony över Microsoft, men det är kul o se att Microsoft tänker lite mer på spelen och fokuserar på fler exklusiva spel. Handkontrollen verkar vara väldigt lik med samma placering för knapparna vilket jag tror blir bäst för dem ekonomiskt. Själva konsollen tycker jag personligen var väldigt ful, stor och klumpig. Jag tror att priset kommer vara ganska högt eftersom den har en "kinect" inbyggd i den från starten. Det här blir nog ingen konsoll för mig, jag kommer fortfarande skaffa Ps4 istället, men jag gillar riktningen dem tar i alla fall...

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

22/05 -13 17:11 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Så det är som en PC, fast sämre? Hade trott de åtminstone skulle haft något som lät en spela in video på konsolen. Nya IPs kan var skoj iaf.

22/05 -13 17:17 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Skulle tro att man försökt spara det mesta som har med spel att göra tills E3. Varför man valt att göra så vet jag inte, troligtvis vill man försöka slå Sony på E3.

Lite rolig information är att aktiekursen för både Sony och Nintendo steg med drygt 9 respektive 2 procent efter Xbox One hade presenterats, medan Microsofts aktiekurs sjönk med 0.6 procent (ungefärliga siffror). Så investerare var nog inte alltför nöjda. Något som stämmer ganska väl med Fuska.nus fråga på startsidan, där nästan 40% just nu inte direkt verkar gilla Xbox One och endast 20.8 procent tycker om den.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar