Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Problem att streama på youtube

24/01 -13 21:10 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Ja precis som titeln säger har jag problem med det, kan inte tittat på 480p utan att buffern fastnar. Ibland går inte ens 360p, vad är problemet? har 12 mbit/s ner.

Blir så less... Tacksam för hjälp.



>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

24/01 -13 21:17 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Refresh

Stäng av Web accelerator

Stäng ned ev. program som har förtur till nätverkstrafik

Byt webbläsare

Stäng av uPNP i din router.

Om inget av detta fungerar är du nog strypt av någon anledning, eller så har du ett virus, förmodligen en RAT...

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

24/01 -13 21:38 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Samma här

Fucking weebs...

24/01 -13 21:41 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Mal_ganis skrev:
Refresh

Stäng av Web accelerator

Stäng ned ev. program som har förtur till nätverkstrafik

Byt webbläsare

Stäng av uPNP i din router.

Om inget av detta fungerar är du nog strypt av någon anledning, eller så har du ett virus, förmodligen en RAT...


Tack för svar har provat de mesta, hittade UPnP provade stänga av den utan något resultat och de där med web accerator är de nått man installerat för isf har jag inget sånt. har provat 3 olika webbläsare (dock haft de sedan tidigare)

Tex vilka program? och de där strypt med någon anledning vad kan de vara om de tex är ett virus hur löser jag det? kör ju avg dagligen och den har inte hittat något dock använder jag inte brandväggen från den.

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

24/01 -13 22:57 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Samma för mig kan knappt kolla 360 innan den stannar  får refresha flera gånger innan det fungerar har 25mbit

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

24/01 -13 23:14 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Forza skrev:


Tack för svar har provat de mesta, hittade UPnP provade stänga av den utan något resultat och de där med web accerator är de nått man installerat för isf har jag inget sånt. har provat 3 olika webbläsare (dock haft de sedan tidigare)

Tex vilka program? och de där strypt med någon anledning vad kan de vara om de tex är ett virus hur löser jag det? kör ju avg dagligen och den har inte hittat något dock använder jag inte brandväggen från den.




Web acceleratorer är en proxy som ser till att du kommer åt hemsidor snabbare, de installeras ja.

Program såsom Steam, utorrent, Origin, saker som tar upp bandbredd.
Strypt blir du om du har förbrukat din maximala bandbredd som du betalar för. Exempelvis om du har förbrukat 40GB trafik när du betalat för 30GB blir du säkerligen strypt för resten av månaden.
Personligen tycker jag inte om AVG med anledning till att det inte gett mig ett skit när jag scannar.

Ladda ned Spybot - Search & Destroy och kör igenom datorn med den, den kommer hitta ev. trojaner som du har på datorn. Hemsidan är http://www.safer-networking.org/ var noga med att inte ladda ned SpywareBot från .com versonen, då detta är ett rogue antispyware. Notera att Spybot S&D INTE är ett antivirusprogram.

Edit: Läste på en del forum, det verkar som om många har samma problem. Rensa cache om du får det ofta samt refresha, irriterande ja men det verkar vara ett fel från googles sida, inte våran..


Senast redigerat 24/01 -13 23:18

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

25/01 -13 00:52 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Läste lite själv och hittade de där med spybot, precis som du sa nu. Har kört de 2 gånger dock utan att youtube fungerar något bättre.

Var inte länge sen jag formaterade datorn och körde om allt heller.
Dock så har jag alltid haft detta problem med youtube dock inte lika grovt utan har fått refreasha och då brukar de fungera någorlunda.

Men förr kunde jag titta på 720p om jag väntade bara litegranna.

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

25/01 -13 10:17 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

Jag har 30mbit/s och jag har samma problem, funkade hur bra som helst för några dagar sedan.

25/01 -13 10:24 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Hmm frågan är om de är youtube som krånglar, för när jag skrev de här blev de extremt dåligt. Var ju inte bra innan heller men de blev sämre.

Edit: Blev något bättre idag, har ju dock kört spybot igår och så var ju datorn avstängd under natten. Min dator kan var igång några dagar då jag ofta laddar upp youtube filmer på nätterna.


Senast redigerat 25/01 -13 10:26

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

25/01 -13 14:20 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Så det är inte bara jag som har detta problemet. Du beskriver exakt det problemet jag har och jag kör på 20mbit/s ner.

Sedan Google köpte Youtube så har allt blivit så perfekt. Bra där google staff, bra där! <3333

What can i say i´m a bad man.

27/01 -13 18:23 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

Om ni har telia så är det för att de byter till 4G nu. De började i måndags eller tisdags. Vet inte vad de andra gör :)

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

28/01 -13 09:12 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

the_Link96 skrev:
Sedan Google köpte Youtube så har allt blivit så perfekt. Bra där google staff, bra där! <3333

Låter som att du är sarkastisk. Men du kan väl inte på allvar mena att Youtube var bättre för 7 år sen?

28/01 -13 11:35 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Swires skrev:
Om ni har telia så är det för att de byter till 4G nu. De började i måndags eller tisdags. Vet inte vad de andra gör :)

Jo jag har telia, men ska det verkligen behöva påverka?

Hoppas de blir bättre iaf.

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

28/01 -13 17:16 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

Forza skrev:
Swires skrev:
Om ni har telia så är det för att de byter till 4G nu. De började i måndags eller tisdags. Vet inte vad de andra gör :)

Jo jag har telia, men ska det verkligen behöva påverka?

Hoppas de blir bättre iaf.

Det var vad jag fick för information av Telia när vi ringde till dom.

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

12/02 -13 12:05 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Jag har fått lite mer information om detta nu. Snackat med både telia och en gubbe från "Bredbandsgruppen" var tydligen telias lina mellan youtube som var dålig och problemet skulle vara iaf delvis fixat nu. För mig fungerar iaf youtube problemfritt i 1080p nu :D

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar