Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Relationstatus och Facebook

22/01 -13 22:25 Spartan

Spartan

2171 XP 58 inlägg

Så här är det, jag hade en relation med en tjej och det är klart om både har FB så har man det inskrivet som relation status att man är tillsammans med den personen. Nu var det så med mig och den här tjejen att vi har bråkat en del och det står inte att vi två är i ett färhållande för att hon har ändrat nåt men på min sida står det "i ett förhållande". Notera att det inte står hennes namn. MEN på hennes sida står det varken att hon är singel eller i ett förhållande. (Hon har nog dolt det)

Så min fråga är:

Är hennes status att vi två är i ett förhållande fast hon har dolt det? Eller har hon ändrat det till singel och dolt det? Eftersom jag har inte varken fått någon "händelse" att jag är singel, vet inte äns om man får en händelse när den ena ändrar sin relation status till singel(?) Jag vet att man får en händelse om någon skickar ifall man vill ha relation.

Kan det vara möjligt att hon har dolt det? Eftersom det står fortfarande på min sida i relation: "I ett förhållande." Och det står inget på hennes sida. Eller har hon ändrat sig till singel och dolt det, och i så fall hur kan det stå på min att jag är "I ett förhållande" borde inte Fb ändrat det automatiskt till singel? Eller står det så tills jag själv går in och ändrar det?


PS: Vill inte att ni skriver att jag ska snacka med henne och så, utan om ni vet nåt om det här om facebook och relation status och så, så är jag riktigt tacksam :)


Senast redigerat 22/01 -13 22:32

Spartanerna var Greklands starkaste krigare
I Halo är dessa soldater människans enda hopp
Spartan krigare står för styka och uthållighet

22/01 -13 23:05 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Men gud så larvigt. Men du är pretty much dumpad. Skönt för dig måste jag nog säga! Om du har en brud som larvar sig på fejjan med relations statusar så är det lika bra.

Wii U PS4 XBone PC

23/01 -13 01:27 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Vet inte om jag ska orka svara då du inte tänker prata med na.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

23/01 -13 11:56 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Jag har för mig att när man ändrar sin relationsstatus från att vara i ett förhållande till singel så måste båda parterna ändra det manuellt. Ja...facebook är underbart...

Din andra fråga är jag inte säker på eftersom hon kan ha dolt det och/eller ändra till singel. (Fattar inte riktigt hur du tänkte med den frågan men jag antar att det var ett bra svar.)

Ett tips i framtiden, dölj din relationsstatus. Facebook är inte så jävla rockigt som folk säger och enda anledningen till att folk faktist visar relationsstatus är för uppmärksamhet och självklart de LIVSAVGÖRANDE gillningarna från sina 400+ vänner.


Senast redigerat 23/01 -13 11:57

What can i say i´m a bad man.

23/01 -13 12:25 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Spartan skrev:
PS: Vill inte att ni skriver att jag ska snacka med henne och så, utan om ni vet nåt om det här om facebook och relation status och så, så är jag riktigt tacksam :)

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

24/01 -13 07:12 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

the_Link96 skrev:
Jag har för mig att när man ändrar sin relationsstatus från att vara i ett förhållande till singel så måste båda parterna ändra det manuellt. Ja...facebook är underbart...

Din andra fråga är jag inte säker på eftersom hon kan ha dolt det och/eller ändra till singel. (Fattar inte riktigt hur du tänkte med den frågan men jag antar att det var ett bra svar.)

Ett tips i framtiden, dölj din relationsstatus. Facebook är inte så jävla rockigt som folk säger och enda anledningen till att folk faktist visar relationsstatus är för uppmärksamhet och självklart de LIVSAVGÖRANDE gillningarna från sina 400+ vänner.

och varför borde han ha det dolt? Man brukar väl oftast vilja visa för sina vänner att man har hittat någon.

Wii U PS4 XBone PC

24/01 -13 11:40 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

MartinMilk skrev:
och varför borde han ha det dolt? Man brukar väl oftast vilja visa för sina vänner att man har hittat någon.

Jag och min flickvän har sagt att vi inte ska ändra vår relationsstatus just på grund av den faktor att alla ger en sådan enorm falsk uppmärksamhet över det... typ.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

24/01 -13 15:43 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Hon kanske tycker det är löjligt eller fjantigt att låta det synas på facebook vem man är tillsammans med. Inte särskilt troligt alls, men så sa mitt ex andra gången vi blev "tillsammans". Fattar ju att han ville kunna ragga på andra, och ingen skulle ju någonsin tro att han var i ett förhållande. Suck.

Dölj din status också, annars ser alla att du är dumpad eller tror att du är i ett förhållande med spöket Laban.

25/01 -13 05:52 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Forsa skrev:
MartinMilk skrev:
och varför borde han ha det dolt? Man brukar väl oftast vilja visa för sina vänner att man har hittat någon.

Jag och min flickvän har sagt att vi inte ska ändra vår relationsstatus just på grund av den faktor att alla ger en sådan enorm falsk uppmärksamhet över det... typ.

Falsk? Skaffa bättre vänner.. hih. Falsk uppmärksamhet är väl snarare folk som horar efter likes genom att skriva ''Gilla ifall jag betyder något för dig'' ;)

Wii U PS4 XBone PC

25/01 -13 15:38 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Ett ganska meningslöst problem vid första anblick kan tyckas, men frågan är faktiskt rätt så intressant ur ett sociologiskt perspektiv. De sociala nätverken har verkligen gett oss problem, stora som små, som inte fanns alls för bara några år sedan. Detta må vara ett tämligen harmlöst exempel, men principen är intressant tycker jag.

För att återgå till din fråga så tror jag att du borde få en notifikation om hon ändrar till singel. Men självklart ska du prata med henne, även om du skriver att du inte vill ha sådana tips.

De eller dem?

25/01 -13 20:25 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

MartinMilk skrev:
Forsa skrev:
MartinMilk skrev:
och varför borde han ha det dolt? Man brukar väl oftast vilja visa för sina vänner att man har hittat någon.

Jag och min flickvän har sagt att vi inte ska ändra vår relationsstatus just på grund av den faktor att alla ger en sådan enorm falsk uppmärksamhet över det... typ.

Falsk? Skaffa bättre vänner.. hih. Falsk uppmärksamhet är väl snarare folk som horar efter likes genom att skriva ''Gilla ifall jag betyder något för dig'' ;)

Let's face it. Man bryr sig inte ett piss om 90% av relationerna i sin omgivning som såhär ung. Jag är omringad av förhållanden men det är endast ett av dessa som jag tror på och bryr mig minsta om utöver mitt eget. Det är vad jag menar med "falsk uppmärksamhet".


Senast redigerat 25/01 -13 20:35

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

05/02 -13 20:41 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Jag tycker du ska skälla ut henne! Lär henne veta hut! Sådant ska skötas internt, efter det kan Facebook ta del av det smaskiga.

7 år på fuska.nu


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar