Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Betyder någott ut av det dom säger?.

19/01 -13 13:12 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Hej,jag undrar om någon vet om det dom sjunger är ett språk (typ latin or,I dont know...)
Two steps from hell - heart of courage
Jag har googlat det men hittar inget,jag undrar på grund utav musiken I skolan(vi ska ta ut texten ur en låt,och typ berätta vad den betyder)

http://www.youtube.com/watch?v=LRLdhFVzqt4

Är tacksam för svar.

Tack

19/01 -13 13:52 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Kunde du inte tagit någon låt där man faktiskt hör vad de säger? Typ Banankontakt.

19/01 -13 14:04 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Låter ju som någon slags gregoriansk sång. Har finkammat google åt dig men hittar inget. Tycker du gör det lite för svårt för dig, bara ta en sång där man hör vad de sjunger istället.

Går du för högre betyg kanske det kan vara positivt att ta en sång med ngt lite djupare budskap än typ Gangnam style. Checka till exempel "Wing$" av Macklemore & Ryan Lewis, så kan du analysera och diskutera kring konsumism. Instant A i slutbetyg ju.

EDIT: Å lycka till


Senast redigerat 19/01 -13 14:06

19/01 -13 14:30 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Knewt skrev:
Låter ju som någon slags gregoriansk sång. Har finkammat google åt dig men hittar inget. Tycker du gör det lite för svårt för dig, bara ta en sång där man hör vad de sjunger istället.

Går du för högre betyg kanske det kan vara positivt att ta en sång med ngt lite djupare budskap än typ Gangnam style. Checka till exempel "Wing$" av Macklemore & Ryan Lewis, så kan du analysera och diskutera kring konsumism. Instant A i slutbetyg ju.

EDIT: Å lycka till


Tack,jag tänkte på om det fanns en översatt text,men det verkar inte som det gör det,så du har rätt.

19/01 -13 15:46 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Det enda jag hittar är att det helt enkelt inte finns några lyrics till låten. Så skulle nog säga som Knewt, och rekommendera att du använder någon annan låt i ditt skolarbete.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar