Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



En bra gaming dator från SIBA eller CDON

27/12 -12 16:12 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

Nu är det så att jag fått ett presentkort på Siba och cdon. Presentkortet är laddat på 4000kr och jag har ca 3500kr själv möjligtvis 4000kr så en dator under 8000 skulle jag vilja ha hjälp. Jag kollade på några guider men är inte så kunnig inom datorer så jag fattade inte särskilt mycket. Jag kommer spela Call Of Duty och Minecraft mest på högsta grafik. Jag ska även kunna filma med fraps.
Om ni hittar någon bra dator länka gärna länken också :)

EDIT:
Den här tror jag funkar för cod högsta grafik (och minecraft) har googlat och yt lite ett tag och den här verkar funka.
http://www.siba.se/product/9816356/asus-cg82...


Senast redigerat 30/12 -12 19:42

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

27/12 -12 16:34 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Du har i din edit glömt inkludera en länk till datorn ;)

Förövrigt så kan jag inte så mycket om vilka ihopsatta datorer som finns endast lite om delar...
Som processor skulle jag köra på i7-3770(K) med en RAM-mängd på minst 8 GB. En SSD är inte såå nödvändigt men om du vill ha ska du givetvis köpa.
När det kommer till grafikkort är ju GTX 670 en av de bättre korten men för CoD och Minecraft krävs inte det grafikkortet, GTX 560Ti eller 660Ti bör göra susen.


Senast redigerat 27/12 -12 16:34

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

27/12 -12 16:36 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

DarknessSky skrev:
Du har i din edit glömt inkludera en länk till datorn ;)

Förövrigt så kan jag inte så mycket om vilka ihopsatta datorer som finns endast lite om delar...
Som processor skulle jag köra på i7-3770(K) med en RAM-mängd på minst 8 GB. En SSD är inte såå nödvändigt men om du vill ha ska du givetvis köpa.
När det kommer till grafikkort är ju GTX 670 en av de bättre korten men för CoD och Minecraft krävs inte det grafikkortet, GTX 560Ti eller 660Ti bör göra susen.

http://www.siba.se/product/9816356/asus-cg82...
Den här datorn menade jag.

Tack för snabbt svar :)

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

27/12 -12 16:52 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Skulle rekommendera att du börjar använda SuperPresentKortet, med den tjänsten så får man ett presentkort men det är inte bundet till någon butik, man väljer själv vilken butik man vill "aktivera" kortet till.

OnT: Kollade runt lite och det där verkar vara den bästa datorn inom dessa butiker.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar