Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Fått betyg är det rätt?

Svara
18/12 -12 15:26 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Fick mitt slutbetyg för den här terminen för svenska idag

Det första vi gjorde när jag började 8an var att vi läste en bok och sen svara på frågor som vi fick en data till att leta upp svaren jag trodde inte vi skulle få betyg på något sådant jag vet att jag var dum som trodde det men iaf fick ett E. Jag bestämmde mig då för att förbättra detta vilket jag gjorde på de 2 nästa proven/uppgifterna fick jag 2st An på.

Så ett E+A+A och det avrundade hon till ett D så det jag undrar är har hon avrundat rätt? Tycker jag iaf borde få minst ett C för ett E och 2An när jag fick betyget sa hon att hon hade höga förväntningar på mig och ville att jag skulle förbättra
mina betyg
Tills 9an hur ska jag göra det när spelar ingen roll hur många An jag får eftersom det där Eet i början kommer följa med hela tiden?

Vill även påpeka att på den första uppgiften fick min kompis F hon sa att han fick göra om så frågade jag frågade om jag också fick göra om det fick jag inte min kompis fick ett B+A+B han fick B i slut betyg
Hade jag också fått ett F på första kunde jag gjort om och fått ett a alltså 3st A och fått A i betyg för terminen är det verkligen rätt? 


Nej jag gråter inte över att jag inte fick ett D men liten små sur blev jag iaf för andra som fått 3st C fick högre betyg än mig.



Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

18/12 -12 15:44 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Varför har din kompis gjort 4 betygsgrundande moment och du bara 3?

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

18/12 -12 15:52 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Nonzi skrev:
Varför har din kompis gjort 4 betygsgrundande moment och du bara 3?

Han gjorde 3 fast han fick göra om det första för att han fick F och ändrade det Fet till ett B

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

18/12 -12 16:00 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Du kommer inte märka det i nian eftersom det är ett annat årsbetyg. Skulle du ge ett C till någon som är väldigt medioker i en tredjedel av kursen?

18/12 -12 16:07 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Nej men om de ändå ska avrunda allting så borde jag väl få mer än ett D När jag fått A i resten?

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

18/12 -12 16:36 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Min poäng var att man inte avrundar. Om en fotbollsspelare är jättebra på att skjuta och dribbla så är han ändå inte en bra spelare om han har dålig kondition.

18/12 -12 16:39 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Min poäng var att man inte avrundar. Om en fotbollsspelare är jättebra på att skjuta och dribbla så är han ändå inte en bra spelare om han har dålig kondition.

bra Sagt.

18/12 -12 18:18 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Min poäng var att man inte avrundar. Om en fotbollsspelare är jättebra på att skjuta och dribbla så är han ändå inte en bra spelare om han har dålig kondition.

Ett sånt exempel är ju zlatan han springer minst på planen och orkar knappt 90min ändå ärhan en av världens bästa om inte den bästa

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

18/12 -12 18:33 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

LegoLasse skrev:
Daxter_SSJ4 skrev:
Min poäng var att man inte avrundar. Om en fotbollsspelare är jättebra på att skjuta och dribbla så är han ändå inte en bra spelare om han har dålig kondition.

bra Sagt.

Nej det var det inte hur kan du jämföra fotboll med skolan?

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

18/12 -12 18:36 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

gosseN skrev:
Nej det var det inte hur kan du jämföra fotboll med skolan?

För att det är så jämförelser fungerar.

Menar du förresten att Zlatan, professionell idrottare har dålig kondis?

18/12 -12 18:48 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
gosseN skrev:
Nej det var det inte hur kan du jämföra fotboll med skolan?

För att det är så jämförelser fungerar.

Menar du förresten att Zlatan, professionell idrottare har dålig kondis?

Jag menar att han har sämmre kondition och springer mindre än de andra och blir fortare trött han har säkert bättre kondition än de flesta men inom fotbollen har han ganska dålig kondition ja.

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

18/12 -12 18:59 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

gosseN skrev:
Jag menar att han har sämmre kondition och springer mindre än de andra och blir fortare trött han har säkert bättre kondition än de flesta men inom fotbollen har han ganska dålig kondition ja.

Nu drar du bara efter strån. Även om det finns spelare med bättre kondis har han inte dålig kondis. Sen spelar inte det här någon roll i den här tråden.

Edit: shit, jag hade skrivit att han hade dålig kondis :#


Senast redigerat 19/12 -12 11:30
18/12 -12 21:00 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
gosseN skrev:
Jag menar att han har sämmre kondition och springer mindre än de andra och blir fortare trött han har säkert bättre kondition än de flesta men inom fotbollen har han ganska dålig kondition ja.

Nu drar du bara efter strån. Även om det finns spelare med bättre kondis har han dålig kondis. Sen spelar inte det här någon roll i den här tråden.

Han har dålig kondition för att vara fotbolls profs jag ju att det inte hör hemma i denna tråden det var som började jämföra fotboll med skolan inte jag.

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

18/12 -12 21:19 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

gosseN skrev:
Han har dålig kondition för att vara fotbolls profs jag ju att det inte hör hemma i denna tråden det var som började jämföra fotboll med skolan inte jag.

Jämförelsen hörde hemma i tråden. Zlatans kondis gjorde inte.

18/12 -12 22:45 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Dina resonemang som du använt i den här tråden visar att du knappt var värd ett D i svenska.

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

19/12 -12 10:55 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Inte för att det har något att göra med topic eller betyg överhuvudtaget, men att Zlatan skulle "springa minst på planen" är bara bullshit. Du kan ju omöjligt ha sett en enda match som han spelat de fyra senaste åren.

Tänk även på att Zlatan väger nära 100kg. Han springer alltså omkring med 20-30kg mer än sina mot- och medspelare, spelare som generellt sett inte springer så speciellt mycket mer än Zlatan. Den svenske hulken spelar dessutom i princip alla matcher från start, och det är väldigt sällan som han blir utbytt.

ha d gött
EDIT: Zlatan möter Brest på bortaplan om 2 dagar. Slå på TV4 Sport och kolla vetja


Senast redigerat 19/12 -12 10:58


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar