Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Messmör

Svara
27/11 -12 13:28 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

du ska ju inte kladda det i ansiktet direkt

27/11 -12 14:07 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

wtfwjd skrev:
du ska ju inte kladda det i ansiktet direkt

Det man äter påverkar kroppen på olika sätt. Och om man är känslig för det som te.x smör innehåller så kan man få en allergisk reaktion som ofta blir finnar i ansiktet :)

Wii U PS4 XBone PC

27/11 -12 17:14 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

1. Man blir inte fet av smör. Kalorier in vs kalorier ut är det som gäller. Google

2. Messmör innehåller mycket vassleprotein. Det är väldigt vanligt att folk med anlag för acne får mer utslag om man käkar just vassleprotein. Jag själv till exempel tyckte att det var en jättesmart ide att inta sissådär 80g vassleproteinpulver under en dag. Kan ju säga som så att jag inte riktigt kunde visa mig bland folk nästkommande vecka.

Ha de gött

27/11 -12 18:33 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Knewt skrev:
smakar det ungefär som vanligt smör eller?

Inte alls. Det används som huvudpålägg, så du har bara messmör, inte ost eller skinka på också. Smaker är svåra att förklara i ord, så du får köpa en tub eller ett paket om du vill veta.


Messmör har en smak som liknar smaken av getost fast mildare, själv tycker jag att messmör är ett för sött pålägg. Tycker att det är som att ha nutella på mackan(alltså söt) och gillar inte det. Dock så kan man göra en väldigt god glass med hjälp av messmör som en av ingredienserna :P

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

28/11 -12 08:38 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

MartinMilk skrev:
wtfwjd skrev:
du ska ju inte kladda det i ansiktet direkt

Det man äter påverkar kroppen på olika sätt. Och om man är känslig för det som te.x smör innehåller så kan man få en allergisk reaktion som ofta blir finnar i ansiktet :)

jaja, men om du varierar det med hälsosam kost kommer det inte att påverka kroppen, såvida du inte är allergisk mot det
äter fan tjockare lager smör än själva mackan, och jag är varken fet eller finnig

29/11 -12 14:32 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

wtfwjd skrev:

jaja, men om du varierar det med hälsosam kost kommer det inte att påverka kroppen, såvida du inte är allergisk mot det
äter fan tjockare lager smör än själva mackan, och jag är varken fet eller finnig

Scrolla upp till mitt förra inlägg.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar