Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



AMD Catalyst krashar datorn

24/11 -12 21:52 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Jag har nyss ominstallerat Windows 7 eftersom att jag fick BSoDs och frysningar. Nu har jag tagit bort grafikkortet och prövar att använda grafikkortet som är inbyggt på moderkortet. Det är ett ATI Radeon HD 3300. För ungefär 20 min sedan när jag skriver detta installerade jag AMD Catalyst med drivrutiner och allt för 2000,3000 och 4000 serien. När jag skulle spela Minecraft kommer alla problem tillbaka. Jag får ett BSoD efter 10 minuter och sedan när den startas om så händer inget på skärmen. Tidigare idag när jag spelade Assassins Creed Brotherhood innan jag installerat Catalyst så funkade det. Spelade i ungefär 40 min utan problem. Men när jag installerade Catalyst började det krasha. Vad ska jag göra? Snabba svar tack:)



Fucking weebs...

25/11 -12 11:56 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Bluescreens (p12 versionen 'bsod') orsakas av fel i hårdvara, inte mjukvara. Förstår inte varför du skulle ominstallera ditt operativsystem när din hårdvara inte fungerar korrekt.

Bluescreen bör i första hand relateras till ditt ram minne, inte ditt grafikkort. Var är ditt grafikkort nu? Jag hoppas verkligen att du placerat det så det inte kan bli joniserat av dig/andra. Att byta plats på ram-minnena eller att plocka bort ett efter ett och sedan göra en testkörning är ett tillvägagångssätt för att hitta problemet.

Drivrutiner och allt för 2000, 3000 och 4000 serien? Du har ju ett grafikkort i 3000 serien, varför ska du installera drivrutiner som inte ditt grafikkort stödjer?

Ett slutgiltigt tips; lämna in datorjäveln om du inte vet vad du ska göra, för uppenbarligen var detta fallet. Glhf

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

25/11 -12 12:13 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Mal_ganis skrev:
Bluescreens (p12 versionen 'bsod') orsakas av fel i hårdvara, inte mjukvara. Förstår inte varför du skulle ominstallera ditt operativsystem när din hårdvara inte fungerar korrekt.

Bluescreen bör i första hand relateras till ditt ram minne, inte ditt grafikkort. Var är ditt grafikkort nu? Jag hoppas verkligen att du placerat det så det inte kan bli joniserat av dig/andra. Att byta plats på ram-minnena eller att plocka bort ett efter ett och sedan göra en testkörning är ett tillvägagångssätt för att hitta problemet.

Drivrutiner och allt för 2000, 3000 och 4000 serien? Du har ju ett grafikkort i 3000 serien, varför ska du installera drivrutiner som inte ditt grafikkort stödjer?

Ett slutgiltigt tips; lämna in datorjäveln om du inte vet vad du ska göra, för uppenbarligen var detta fallet. Glhf


Nu har jag tagit bort drivrutinerna och funkar som vanligt igen. Drivrutinerna stödjer ju grafikkortet. Dom var för 2000,3000 och 4000 serien. Och just nu har jag ju 3000 serien. Så det är rätt drivrutiner. Körde memtest som fanns på skivan och den hittade inga fel. Dock så har mitt ram ändrats till 7,75GB som går att använda när det ska va 8,00GB att använda. Och jag kan inte lämna in datorn när jag har en hundralapp.

Fucking weebs...

27/11 -12 18:12 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

ninen2001 skrev:
Mal_ganis skrev:
Bluescreens (p12 versionen 'bsod') orsakas av fel i hårdvara, inte mjukvara. Förstår inte varför du skulle ominstallera ditt operativsystem när din hårdvara inte fungerar korrekt.

Bluescreen bör i första hand relateras till ditt ram minne, inte ditt grafikkort. Var är ditt grafikkort nu? Jag hoppas verkligen att du placerat det så det inte kan bli joniserat av dig/andra. Att byta plats på ram-minnena eller att plocka bort ett efter ett och sedan göra en testkörning är ett tillvägagångssätt för att hitta problemet.

Drivrutiner och allt för 2000, 3000 och 4000 serien? Du har ju ett grafikkort i 3000 serien, varför ska du installera drivrutiner som inte ditt grafikkort stödjer?

Ett slutgiltigt tips; lämna in datorjäveln om du inte vet vad du ska göra, för uppenbarligen var detta fallet. Glhf


Nu har jag tagit bort drivrutinerna och funkar som vanligt igen. Drivrutinerna stödjer ju grafikkortet. Dom var för 2000,3000 och 4000 serien. Och just nu har jag ju 3000 serien. Så det är rätt drivrutiner. Körde memtest som fanns på skivan och den hittade inga fel. Dock så har mitt ram ändrats till 7,75GB som går att använda när det ska va 8,00GB att använda. Och jag kan inte lämna in datorn när jag har en hundralapp.


Jag kan bara hålla med Mal här. Ett tips till ditt pengaproblem är att ge blanka fan i att röra pengarna ett tag och om du inte vill att sånt här ska hända så kan du sluta hålla på att exprementera med saker som kan kosta dig dyrt.

Du kan alltid skaffa en annan äldre och billigare dator som du kan mixtra med hur mycket du vill, för uppenbarligen så har du ett stort intresse av datorer.

What can i say i´m a bad man.

29/11 -12 16:31 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

the_Link96 skrev:
ninen2001 skrev:
Mal_ganis skrev:
Bluescreens (p12 versionen 'bsod') orsakas av fel i hårdvara, inte mjukvara. Förstår inte varför du skulle ominstallera ditt operativsystem när din hårdvara inte fungerar korrekt.

Bluescreen bör i första hand relateras till ditt ram minne, inte ditt grafikkort. Var är ditt grafikkort nu? Jag hoppas verkligen att du placerat det så det inte kan bli joniserat av dig/andra. Att byta plats på ram-minnena eller att plocka bort ett efter ett och sedan göra en testkörning är ett tillvägagångssätt för att hitta problemet.

Drivrutiner och allt för 2000, 3000 och 4000 serien? Du har ju ett grafikkort i 3000 serien, varför ska du installera drivrutiner som inte ditt grafikkort stödjer?

Ett slutgiltigt tips; lämna in datorjäveln om du inte vet vad du ska göra, för uppenbarligen var detta fallet. Glhf


Nu har jag tagit bort drivrutinerna och funkar som vanligt igen. Drivrutinerna stödjer ju grafikkortet. Dom var för 2000,3000 och 4000 serien. Och just nu har jag ju 3000 serien. Så det är rätt drivrutiner. Körde memtest som fanns på skivan och den hittade inga fel. Dock så har mitt ram ändrats till 7,75GB som går att använda när det ska va 8,00GB att använda. Och jag kan inte lämna in datorn när jag har en hundralapp.


Jag kan bara hålla med Mal här. Ett tips till ditt pengaproblem är att ge blanka fan i att röra pengarna ett tag och om du inte vill att sånt här ska hända så kan du sluta hålla på att exprementera med saker som kan kosta dig dyrt.

Du kan alltid skaffa en annan äldre och billigare dator som du kan mixtra med hur mycket du vill, för uppenbarligen så har du ett stort intresse av datorer.


Jag kollar på videor,spelar spel och spelar in gitarr för det mesta. Så jag "mixtrar" egentligen inget med den:)

Fucking weebs...


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar