Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



iPhone 5 Battery Life

25/10 -12 16:39 Zeche

Zeche

390 XP 86 inlägg

Har iPhone 5 bättre batteri liv än Iphone 4S? Anledning till att jag frågar är för några i min skola sa att batteri tiden är hemsk, och jag undrar för Apple sa ju att den ska vara bättre.



"You see those warriors from Hammmerfell? They have curved swords. Curved. Swords."

25/10 -12 17:30 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Den kanske kan vara längre, men den drar mer?

25/10 -12 17:52 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Pudkip skrev:
Den kanske kan vara längre, men den drar mer?

*facepalm*

Med tanke på att du/dina vänner är i "YOLOSWAG-åldern" så ska jag förklara en sak klart och tydligt så att dessa "några" kanske fattar hur de kan kontrollera sin energiåtgång.

Appar drar energi, ju fler appar som körs samtidigt desto kortare blir batteritiden. Om du har farmville, mylil'pony, facebook, aftonbladet, twitter, 9gag och andra ev. idiotiska appar som körs samtidigt är det väl fan inte konstigt att batteritiden är skit?

Sedan lite offt. så är en iPhone ett riktigt dåligt köp, rekommenderar personligen Samsung galaxy serien.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

25/10 -12 18:08 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Iphone 5 och 4s är samma telefon wehåå. Och iphone 4 är samma förutom äckel siri som är helt döv.

Wii U PS4 XBone PC

25/10 -12 18:14 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Batteriet i iPhone 5 är lite bättre än det som finns i iPhone 4S. Batteriet i femman ligger på 1440 mAh medan det i 4S ligger på 1420 mAh (enligt Prisjakt). Däremot är skärmen större - och en större skärm drar mer batteri (vid användning). Så även om batteriet är lite bättre än tidigare så är skärmen större och du får troligtvis sämre batteritid.

Hur stor skillnaden är vill jag inte sia om, men skillnaden på skärmen är procentuellt ganska stor och batteriet väldigt lite. Skärmen är dessutom det som brukar äta mest batteri, och skulle därför vilja påstå att batteritiden garanterat är sämre.

25/10 -12 23:16 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Batteritiden är väl det jag har hört att de flesta är missnöjda med. Menmen, sålänge den håller i en dag klagar jag inte.

Fick min femma idag, så har inte hunnit ladda ur den ännu. Men jag kan komma med update när jag skapat mig en bättre uppfattning.

Tonight's the night.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar