Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Problem med datorn

21/10 -12 19:35 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Har haft problem med min nya dator ett tag nu. Hade problem innan men det fixade sig. Har fått nya problem nu. För det första när jag använt datorn i 10 min eller så,fryser den. Ibland när den frusit får jag BSoD men den är nästan aldrig. Den fryser när jag surfar ibland oxå. Sen när jag trycker på musen när datorn är på vänteläge så börjar datorn jobba men inget händer på skärmen och startknappen blinkar bara som om den var i vänteläge. Så måste man stänga av skärmen och datorn och vänta i 10-20 min. Men när jag stänger av datorn måste jag hålla inne startknappen tills den stängs av. Sen när jag väntat och startar så blinkar inte startknappen men inget händer på skärmen. Dock så är Windows inte riktigt säkert vad jag vet. När jag köpte datorn hade den inget Windows. Men jag flyttade min hårddisk från min gamla dator men det gick att registrera på denna datorn. Men det kanske är något annat fel. Och det sista är att när jag startar datorn så står det "Loading Asus Express Gate. Asus Express Gate installation is incomplete". Fast den startar helt normalt sen. Vad kan jag göra åt detta?

Tack för snabba svar



Fucking weebs...

22/10 -12 06:14 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg


Ibland när den frusit får jag BSoD men den är nästan aldrig.

Bluescreen tyder på hårdvaruproblem eller att du inte har fungerade drivrutiner till dina hårdvaror.


Så måste man stänga av skärmen och datorn och vänta i 10-20 min. Men när jag stänger av datorn måste jag hålla inne startknappen tills den stängs av.


Du kan alltså inte skapa återställningspunkter när du försöker stänga ned datorn (ofta är det därför shutdown inte fungerar, kan ha fel dock men det verkar rimligt).


När jag köpte datorn hade den inget Windows.

Vänta va? Hur fan gick det till? Hur köper du en dator utan OS? Notera köpte, inte byggde.


när jag startar datorn så står det "Loading Asus Express Gate. Asus Express Gate installation is incomplete".


Express gate tillåter dig att surfa på Internet direkt efter BIOS start. Drivrutinerna skall följa med på skivan som du tjoffar in vid första startup, min teori är att du fuckade up när du bytte hårddisk och hadde dig utan att kolla vad du redan hade. Viss mjukvara är anpassad för hårdvaran för datorn, och det är viktigt att du har denna. Dock så finns det två lösningar för detta problem.

I BIOS kan du stänga av denna funktion under fliken Tools Menu - Express Gate [Disable]. I annat fall kan du installera drivrutinerna som finns på skivan.

Personligen så tror jag att du klantade dig genom att byta hårddisk istället för att bara lägga till en. Jag brukar i regel aldrig byta ut min C: disk, utan lägger hellre till eller byter ut D: disken. Tror att många av dina fel och problem beror på detta, vilket är brist på mjukvara.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

22/10 -12 14:48 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Mal_ganis skrev:

Ibland när den frusit får jag BSoD men den är nästan aldrig.

Bluescreen tyder på hårdvaruproblem eller att du inte har fungerade drivrutiner till dina hårdvaror.


Så måste man stänga av skärmen och datorn och vänta i 10-20 min. Men när jag stänger av datorn måste jag hålla inne startknappen tills den stängs av.


Du kan alltså inte skapa återställningspunkter när du försöker stänga ned datorn (ofta är det därför shutdown inte fungerar, kan ha fel dock men det verkar rimligt).


När jag köpte datorn hade den inget Windows.

Vänta va? Hur fan gick det till? Hur köper du en dator utan OS? Notera köpte, inte byggde.


när jag startar datorn så står det "Loading Asus Express Gate. Asus Express Gate installation is incomplete".


Express gate tillåter dig att surfa på Internet direkt efter BIOS start. Drivrutinerna skall följa med på skivan som du tjoffar in vid första startup, min teori är att du fuckade up när du bytte hårddisk och hadde dig utan att kolla vad du redan hade. Viss mjukvara är anpassad för hårdvaran för datorn, och det är viktigt att du har denna. Dock så finns det två lösningar för detta problem.

I BIOS kan du stänga av denna funktion under fliken Tools Menu - Express Gate [Disable]. I annat fall kan du installera drivrutinerna som finns på skivan.

Personligen så tror jag att du klantade dig genom att byta hårddisk istället för att bara lägga till en. Jag brukar i regel aldrig byta ut min C: disk, utan lägger hellre till eller byter ut D: disken. Tror att många av dina fel och problem beror på detta, vilket är brist på mjukvara.


Jag fixade inte datorn. Det var min pappa. Men jag hade Windows på hårddisken. Och det skumma e att den funkade för han som jag köpte den av (köpte begagnat) och den funkade lite när jag köpte den. Men jag får aldrig BSoD längre. Fick hela tiden innan men inte nu. Men jag ska försöka att fixa. Tack för snabbt svar:)

Fucking weebs...


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar