Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Onlinespel?

03/10 -12 19:21 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

FL-net har kommit med förslaget att införa någon typ av onlinespel för att locka och sysselsätta våra medlemmar här på Fuska.nu. Vad dessa onlinespel skulle innefatta har vi ingen som helst information om idag - men vi vill gärna höra åsikter från erat håll! Vad tycker ni? Kanske det ska vara poängbaserat? Leaderboards för varje spel? Vilka typer av spel vore mest intressant och anser ni att idén är bra över huvudtaget?

- Diskutera, kritisera och ge åsikter! Vi baserar Fuska.nu på er!



http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

03/10 -12 20:21 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Minigolf och Räser kanske? Det är nog något som skulle kunna locka hit många människor.

03/10 -12 20:34 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Idén är att dessa onlinespel ska vara något mer utvecklade än de två. Jag vet inte om det är tänkt att jämföras med de på King.com eller Jesper.nu bäst. Men oavsett vad får ni medlemmar mer än gärna lämna åsikter på hur ni anser att det ska fungera.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

03/10 -12 21:42 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Först och främst krävs det att allmänheten kan få upp ögonen för att det finns spel på sidan. I nuläget har vi 2 onlinespel, som Daxter_SSJ4 nämnde, och vad jag vet har dessa inte blivit någon hit, vilket jag kan förstå då dessa är väldigt simpla. Om vi nu har på förslag att införa mer välutveckade spel skulle det vara roligt att veta hur dessa skulle se ut eftersom att det vore tragiskt att införa något som inte vore roligt att spela.

Idén med onlinespel är okej, men vi måste satidigt tänka på att sidan riktar sig till den yngre generationen och anpassa oss efter det. Sedan undrar jag hur vi ska kunna få upp ögonen för våra onlinespel; Möjligtvis på Facebook, om nu någon orkar skriva där.

Jag är för idén och jag tycker att vi ska ge den ett försök ihopp om att fler människor ska hitta till sidan, men som sagt måste vi ha en faktor som får upp ögonen på spelen.

(:=           
):=
|:=

04/10 -12 01:49 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Vad menar du med att fokusera på "den yngre generationen"? För det första vill vi gärna nå ut mer till äldre personer då det finns väldigt många i åren 18+ som är intresserade av spel, men inte besöker oss. Jag skulle kunna gissa att den procenten är MYCKET högre än samma statistik från de yngre invånarna i Sverige. För det andra är ju inte onlinespel något endast för äldre... eller?

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

04/10 -12 07:45 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Forsa skrev:
Vad menar du med att fokusera på "den yngre generationen"? För det första vill vi gärna nå ut mer till äldre personer då det finns väldigt många i åren 18+ som är intresserade av spel, men inte besöker oss. Jag skulle kunna gissa att den procenten är MYCKET högre än samma statistik från de yngre invånarna i Sverige. För det andra är ju inte onlinespel något endast för äldre... eller?

Jag kanske uttryckte mig lite fel, men jag skrev nämligen inlägget när jag hade som stressigast...

Självklart riktar sig sidan inte sig mot en viss åldersgrupp, som jag felatigt påstod. Fuska.nu ritar sig åt alla spelfusk-människor som antingen behöver hjälp eller vill hjälpa andra personer med spel och fusk till dessa.

Vad jag har sett i nuläget, de gånger jag kollat på onlinelistan, är att våran sida drar till sig de lite yngre människorna, vilket innerfattar medlemmar i åldern 8-12. Om ni kikar på statistiken under den senaste månaden kan ni kolla upp var medleåldern ligger kring, vilket troligen kommer bli runt 14 år. Problemet är att dessa nya inte är långvariga på sidan eftersom att de kommer hit i syfte om att kolla på våra spelfusk och sedan sticka när de finner svaret på sin fråga/inte hittar svaret på sin fråga. På på samma sätt föds nya medlemmar till Fuska.nu fast dessa har ingen aning om att vi överhuvudtaget har ett forum där det finns möjlighet att fråga och diskutera.

Om vi nu ska införa nya onlinespel bör vi ha spel som riktar sig till de lite yngra medlemmarna, eftersom att jag tror att det är dessa som skapar mest konton. Självklart finns det också många äldre medlemmar som vi går miste om, och nu vill vi ju få upp deras ögon för hemsidan, också - vilket vi kan försöka göra med hjälp av nya onlinespel.

(:=           
):=
|:=

04/10 -12 22:08 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Sidan verkar rätt så seg, känns som f.nu är dött och att de inte har någon framtid. Dock en sak som jag tänkt tidigare på om ni skulle dra igång någon slags laddar verksamhet. Det innebär att ni har turneringar i olika spel där de både är lag och icke lag tävlingar. Priser bör finnas för att intresset ska bli stort. Behövs också marknadsföra det så att många ser det och börjar lira.

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar