Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Skit MovieMaker

16/09 -12 16:07 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Okej, så jag gjorde en film, jag spelade in den från datorn. Jag redigerade den med Windows MovieMaker 2,6. Men den färdiga filmen är utdragen uppåt-neråt. Kan man fixa detta?

16/09 -12 21:24 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

För det första.. Använd inte Movie maker.. Det är skit och det kommer bara vara hindra din potential.

Sedan finns det format du kan spara i, du har förmodligen fuckat upp bildformatet. Bara att spara om själva filmen.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

17/09 -12 12:42 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Mal_ganis skrev:
För det första.. Använd inte Movie maker.. Det är skit och det kommer bara vara hindra din potential.

Sedan finns det format du kan spara i, du har förmodligen fuckat upp bildformatet. Bara att spara om själva filmen.


Okej, det första: Vad ska jag använda om inte Movie maker?

Det andra: Vilket format ska jag spara den i då?

17/09 -12 13:37 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Sony vegas, After effects eller iMovie. Alla är bra val.

Se till att du sparar den i antingen 1920x1080 elller 16:9. Upplösning på 1080p såklart.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

17/09 -12 14:43 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Okej, då sparar jag den rätt nästa gång. Men Sony vegas och After effects  är väl inte gratis? Och iMovie finns väl bara till Mac? Och om det finns till Windows kostar det väl?

17/09 -12 16:15 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Pudkip skrev:
Okej, då sparar jag den rätt nästa gång. Men Sony vegas och After effects  är väl inte gratis? Och iMovie finns väl bara till Mac? Och om det finns till Windows kostar det väl?

Ladda ner crackade saker dör ingen av ;)

Dafuq did i just read..

17/09 -12 17:59 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

boddi88 skrev:
Pudkip skrev:
Okej, då sparar jag den rätt nästa gång. Men Sony vegas och After effects  är väl inte gratis? Och iMovie finns väl bara till Mac? Och om det finns till Windows kostar det väl?

Ladda ner crackade saker dör ingen av ;)


Utvecklarna som försörjer sig på sina produkter? :I

17/09 -12 21:25 hermann

hermann

1911 XP 320 inlägg

Pudkip skrev:
Okej, då sparar jag den rätt nästa gång. Men Sony vegas och After effects  är väl inte gratis? Och iMovie finns väl bara till Mac? Och om det finns till Windows kostar det väl?


Vegas finns också att testa i 30 dagar.

http://www.sonycreativesoftware.com/download...

tralala och jag våldtogs

17/09 -12 22:08 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Wilder787 skrev:
boddi88 skrev:
Pudkip skrev:
Okej, då sparar jag den rätt nästa gång. Men Sony vegas och After effects  är väl inte gratis? Och iMovie finns väl bara till Mac? Och om det finns till Windows kostar det väl?

Ladda ner crackade saker dör ingen av ;)


Utvecklarna som försörjer sig på sina produkter? :I


Dom "Dör" inte av det.. ;)

Dafuq did i just read..

18/09 -12 20:17 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Mal_ganis skrev:
Sony vegas, After effects eller iMovie. Alla är bra val.

Se till att du sparar den i antingen 1920x1080 elller 16:9. Upplösning på 1080p såklart.


After effects är till den delen också inget filmprogram. Det är program där man redigerar klippen ja, men inte för att klippa ihop amatör film och sånt.

18/09 -12 23:03 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Squirtle skrev:
Mal_ganis skrev:
Sony vegas, After effects eller iMovie. Alla är bra val.

Se till att du sparar den i antingen 1920x1080 elller 16:9. Upplösning på 1080p såklart.


After effects är till den delen också inget filmprogram. Det är program där man redigerar klippen ja, men inte för att klippa ihop amatör film och sånt.



Eh.. Vafan går du på just nu lilleman?
Alla är filmredigeringsprogram... Fattar inte vad du tänkte på.. Amatörklipp? Sony Vegas används mer än After Effects inom filmindustrin på senaste tiden

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

22/09 -12 20:34 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Mal_ganis skrev:
Squirtle skrev:
Mal_ganis skrev:
Sony vegas, After effects eller iMovie. Alla är bra val.

Se till att du sparar den i antingen 1920x1080 elller 16:9. Upplösning på 1080p såklart.


After effects är till den delen också inget filmprogram. Det är program där man redigerar klippen ja, men inte för att klippa ihop amatör film och sånt.



Eh.. Vafan går du på just nu lilleman?
Alla är filmredigeringsprogram... Fattar inte vad du tänkte på.. Amatörklipp? Sony Vegas används mer än After Effects inom filmindustrin på senaste tiden


Filmindustrin? don´t make me laugh. :)
Men jag syftade på att det är ett proffisionellt program som tar lång tid att lära sig, och jag har aldrig hört talas om någon som BARA klipper i After effects, och inte tar hjälp med något mer simpelt och tar klippen i ordning osv. hmph.

23/09 -12 15:41 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Squirtle skrev:

Filmindustrin? don´t make me laugh. :)
Men jag syftade på att det är ett proffisionellt program som tar lång tid att lära sig, och jag har aldrig hört talas om någon som BARA klipper i After effects, och inte tar hjälp med något mer simpelt och tar klippen i ordning osv. hmph.

Du inser väl att alla filmer som publiceras i kommersiellt syfte tillhör filmindustrin?

Och ja, redigerare använder sig av ett program för alla uppgifter. Må det så vara att lägga ihop två klipp eller skapa en kortfilm, man använder samma program.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

23/09 -12 19:41 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Mal_ganis skrev:
Squirtle skrev:

Filmindustrin? don´t make me laugh. :)
Men jag syftade på att det är ett proffisionellt program som tar lång tid att lära sig, och jag har aldrig hört talas om någon som BARA klipper i After effects, och inte tar hjälp med något mer simpelt och tar klippen i ordning osv. hmph.

Du inser väl att alla filmer som publiceras i kommersiellt syfte tillhör filmindustrin?

Och ja, redigerare använder sig av ett program för alla uppgifter. Må det så vara att lägga ihop två klipp eller skapa en kortfilm, man använder samma program.


Ett program? Vem fan använder sig av ett program? X3


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar