Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Är nervös...

28/08 -12 22:16 potatismos11

potatismos11

2435 XP 543 inlägg

Hej. Jag har varit nervös nästan hela tiden sen jag har börjat gymnasiet (27 aug), det känns som om jag inte klarar av det även fast jag vet att jag gör det. Finns det ett botemedel mot nervositet?



Kolla in min Hardstyle lista!

Hardstyle will newer die!

28/08 -12 22:51 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Du har varit nervös sedan igår om jag förstått det rätt?

Det är väl bara att jobba med din egen självkänsla. Du måste tro att du kan fixa det och därefter sätta upp ett mål på vad du vill klara av.
Jag studerar själv Universitetsmatte för Ingenjörer och kan själv känna att "jag fixar fan inte detta". I ett sådant läge är det bäst att du tar en paus i pluggandet i 30 min - 1 timme och sedan sätter dig igen. Då menar jag inte sätta sig framför TV'n eller gibba utan snarare göra något som får dig att må bra fysiskt. Jogga, träna, you name it.

Det är (troligen) normalt att man är nervös när man börjar en ny utbildning, jag själv var nervös min första mattekurs som jag läste, men med stånk och stön så klarade jag mig med.

Jobba målinriktat!

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

28/08 -12 23:34 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Jag var nervös ett som ett as dom första dagarna. Men det var typ alla. Det släpper efter ett tag. Vi är iof esteter och där passar det verkligen inte in att vara nervös :P

Wii U PS4 XBone PC

29/08 -12 11:25 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Skulle hjälpa om jag hade erfarenhet. Manna upp. Hur kan du ens tro att du inte klarar av det om du bara vart där i två dagar? Det är din attityd mot gymnasiet som är problemet, inte gymnasiet i sig.

29/08 -12 17:46 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Har du några kompisar där? Om inte försök skaffa några du kan börja med att göra dig rolig över asiatiska gangsters driv om deras ögon men du får aldrig kalla en mörkhyad person för nigger, neger, eller något närliggande. Du måste va något också sport-killen? Går du i någon sport är du bra på något? Är du snygg? Du ju inte vara opopulär. Och om du är asiat, svart, emo eller nörd då vet du redan vart du ska vara. Sen om dom inte skulle acceptera dig finns det alltid en möjlighet och köpa en pistol och bara skjuta alla.

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

29/08 -12 17:53 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

gosseN skrev:


Hur kan det vara okej att skämtsamt tala om asiaters sneda ögon, men inte okej att skämtsamt kalla en afrosvensk för neger? Inte säker om du var seriös eller inte eftersom första halvan av din mening verkade oseriös, men andra halvan verkade seriös.

29/08 -12 19:20 Shiner

Shiner

2423 XP 914 inlägg

Var lite nervös när jag började gymnasiet också, men det gick rätt så bra ändå till slut. Lyckades skaffa mig en massa nya vänner och en flickvän, till och med. Min depression gjorde att jag inte klarade av att hänga med i vissa av ämnena, och jag fick ingen högskolebehörighet, men mitt liv är helt ok för tillfället, trots det.

Oroa dig inte så mycket för hur saker ska gå, nervositeten släpper förhoppningsvis till slut. Våga att be om hjälp när du inte förstår något du ska lära dig, det var det största misstaget jag begick under min gymnasiegång. :P

A scattered dream that is like a far off memory.
A far off memory that's like a scattered dream.
I want to line the pieces up. Yours and mine.

29/08 -12 21:05 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
gosseN skrev:


Hur kan det vara okej att skämtsamt tala om asiaters sneda ögon, men inte okej att skämtsamt kalla en afrosvensk för neger? Inte säker om du var seriös eller inte eftersom första halvan av din mening verkade oseriös, men andra halvan verkade seriös.

Nej jag lovar det fungerar

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

29/08 -12 21:18 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

gosseN skrev:


Fungerar det också att skämta om judars näsor?

Det är nog roligare om du stoppar ut framtänderna, drar ögonen snett och säger "ching chong ling long" till asiaterna.

29/08 -12 21:30 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
gosseN skrev:


Fungerar det också att skämta om judars näsor?

Det är nog roligare om du stoppar ut framtänderna, drar ögonen snett och säger "ching chong ling long" till asiaterna.

Alla skämt fungerar! Och om de inte fungerar tar man bara fram pistolen:)

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

29/08 -12 22:26 Nola

Nola

28 XP 34 inlägg

gosseN skrev:
Har du några kompisar där? Om inte försök skaffa några du kan börja med att göra dig rolig över asiatiska gangsters driv om deras ögon men du får aldrig kalla en mörkhyad person för nigger, neger, eller något närliggande. Du måste va något också sport-killen? Går du i någon sport är du bra på något? Är du snygg? Du ju inte vara opopulär. Och om du är asiat, svart, emo eller nörd då vet du redan vart du ska vara. Sen om dom inte skulle acceptera dig finns det alltid en möjlighet och köpa en pistol och bara skjuta alla.

Men herregud, vad vill människor som du?

End of story, bitch.

30/08 -12 12:03 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Eller hur, vidriga jävel. ^

Det bästa du skulle kunna göra är att prata med folk. Prata prata prata och berätta hur du känner så kommer säkert de också öppna upp. Tvivlar starkt på att du är den enda som känner dig nervös. Allting kommer att bli bra, tids nog.

30/08 -12 20:07 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Housecat

wtfwjd skrev:
Eller hur, vidriga jävel. ^

Det bästa du skulle kunna göra är att prata med folk. Prata prata prata och berätta hur du känner så kommer säkert de också öppna upp. Tvivlar starkt på att du är den enda som känner dig nervös. Allting kommer att bli bra, tids nog.

Jaa, va öppen och skämtsam så bara trillar brudarna in efter alla vänner gjort de

31/08 -12 22:37 zvensksoldat

zvensksoldat

10119 XP 141 inlägg

Shiner skrev:
Var lite nervös när jag började gymnasiet också, men det gick rätt så bra ändå till slut. Lyckades skaffa mig en massa nya vänner och en flickvän, till och med. Min depression gjorde att jag inte klarade av att hänga med i vissa av ämnena, och jag fick ingen högskolebehörighet, men mitt liv är helt ok för tillfället, trots det.

Oroa dig inte så mycket för hur saker ska gå, nervositeten släpper förhoppningsvis till slut. Våga att be om hjälp när du inte förstår något du ska lära dig, det var det största misstaget jag begick under min gymnasiegång. :P



Det där känner jag igen mig själv i till 100%.

My mom gave me a dollar and dropped me of at town!
xD

04/09 -12 19:36 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Nå, hur går det?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar