Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Recensioner om Konsoler

31/07 -12 20:38 Nisse2000

Nisse2000

385 XP 70 inlägg

Hej! Det är bra att man kan skriva recensioner om spel, men det vore kul om man kunde skriva recensioner om konsoler också! :-D

31/07 -12 21:03 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Jag tycker inte att idén är helt korkad. Jag har dock funderingar på vad man kan skriva om konsollen, förutom att betygsätta den och skriva vad man tycker. Bra recensioner kräver att man ibland jämför och analyserar med något annat som liknar detta för att ge spelaren en ljusare inblick i just det man recenserar. Ett exempel är att man ska skriva en recension om "pc". Vad kan man skriva, analysera och jämföra med i det ämnet? Ge gärna förslag om det! :)

I alla fall så är jag tveksam på om det ens är värt att införa funktionen då det man dagsläget inte får in recensioner, till ens spel, i den mängd som man fick förr.

Nja...

(:=           
):=
|:=

31/07 -12 21:14 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Konsoler är inte tillräckligt specifikt för att kunna recenseras bra. Det är omöjligt att bestämma vilken som är bäst av Xbox, Mega Drive eller Wonderswan. Man skulle lika gärna kunna recensera genrer.

31/07 -12 21:17 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

En del konsoler blir väldigt svåra att recensera. Då tänker jag framförallt på PC, men även mobiler. Sedan finns det ofta flera sorter av samma modell (tänker på olika mängd minnen med mera till exempelvis PlayStation 3 och Xbox 360). Så jag tror det blir svårt att genomföra någon recensions-funktion till konsoler som håller och faktiskt blir bra.

31/07 -12 23:59 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Jag kom med den idén för några år sen. Men Admin tyckte inte om den :(

Wii U PS4 XBone PC

01/08 -12 11:44 anissking

anissking

96 XP 6 inlägg

Det är en lite bra ide att skriva recensioner om konsoler
så att man ska kunna veta om konsolerna kanske inan man
köper de.

02/08 -12 10:20 Nisse2000

Nisse2000

385 XP 70 inlägg

man kan ju skriva t.ex om den har bra online, om det finns många exklusiva spel osv.

02/08 -12 10:58 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Nisse2000 skrev:
man kan ju skriva t.ex om den har bra online, om det finns många exklusiva spel osv.

Jag tror dock inte att man får ihop en bra recension om man bara skriver det du föreslog, tyvärr... Mitt tips är att du nämner spelkonsolen när du receserar ett spel, då du t.ex. skriva: "Detta är ett av de många exklusiva spel som denna fantastiska konsol har att erbjuda. Spelet får en helt annan känsla tack vare den härliga lätthanterande kontrollen som gör spelet lätt och komfortabelt att hantera...".

Förstår du hur jag menar?

(:=           
):=
|:=

02/08 -12 14:39 Nisse2000

Nisse2000

385 XP 70 inlägg

Silver_ skrev:
Nisse2000 skrev:
man kan ju skriva t.ex om den har bra online, om det finns många exklusiva spel osv.

Jag tror dock inte att man får ihop en bra recension om man bara skriver det du föreslog, tyvärr... Mitt tips är att du nämner spelkonsolen när du receserar ett spel, då du t.ex. skriva: "Detta är ett av de många exklusiva spel som denna fantastiska konsol har att erbjuda. Spelet får en helt annan känsla tack vare den härliga lätthanterande kontrollen som gör spelet lätt och komfortabelt att hantera...".

Förstår du hur jag menar?


Japp, du har en poäng

02/08 -12 16:02 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Kom med just detta förslag för några år sedan. Men någon Admin tyckte att det var onödigt. Lat

Wii U PS4 XBone PC

03/08 -12 10:54 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

MartinMilk skrev:
Kom med just detta förslag för några år sedan. Men någon Admin tyckte att det var onödigt. Lat


Många av dagens spelfusk och recensioner håller en tämligen låg standard både grammatikst och innehållsmässigt. Att sedan recensera konsoler och ge information som inte blir plagierad kommer nog bli svårt bland yngre medlemmar, generellt sett.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

03/08 -12 19:31 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

en konsol är till för att spela spel på. Är ju spelen som är viktigast :s

03/08 -12 20:12 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Squirtle skrev:
en konsol är till för att spela spel på. Är ju spelen som är viktigast :s

eh.. NAE!?

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar