Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Nintendo stor förlust

16/06 -12 09:44 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Hej.
Som ni ser i rubriken så gjorde nintendo stor förlust förra året inte mindre än 37,3 miljarder yen(ca 3 miljarder kronor).Nu hänger allt på nintendos nya konsol wii u,(vilket många säger att dom har satt ett förhögt pris på, själv vet jag inte,kan va ett hyfsatt högt pris och dom kommer nog precis som med 3dsn behöva sänka priset men samtidigt får man ju teknist sett två konsoler).

Så dom kan behöva lägga ner om inte wii u gör succe=(.

Så vad tycker ni.
Har dom satt ett aldeles för högt pris på wii u?(ca 3500kr).
Kommer dom behöva lägga ner?.
Vad gjorde dom fel förra året?(jag tror bl.a. att dom satte ett för högt pris på 3dsn).
Kommer wii u göra succe?.
skriv vad ni tycker/tror och skulle ni bli besvikna om nintendo la ner eller skulle ni inte bry er?.


Tack.

16/06 -12 11:45 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Besvarar alla frågorna i samma ordning som de ställts =)

Priset är inte bekräftat och jag tvivlar på att det är 3500 kr... Men ja, 3500 kr är enligt mig för högt, om det endast är kontrollen som är mer utvecklad än PS3/360.

Nej, de kommer inte behöva lägga ner. De pengar de fått från Wii och DS håller i ett par generationer till och jag tror Wii U kommer sälja hyfsat bra även om det inte lyckas fortsätta succén med Wii.

Förra året satte de först fel pris på 3DS och hade inga större spel till konsolen fören vid slutet av året. Wii övergav de i princip med endast ett Zelda på slutet.

Tvivlar på att Wii U blir en succé som Wii, men det är ju Nintendo, och ett New Super Mario bros U kanske räcker för en succé.

Tycker det är tråkigt om Nintendo lägger ner, men just nu tycker jag personligen inte att de har något intressant på gång, varken med 3DS eller Wii U.

Want some chocolate?

16/06 -12 13:09 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Priset på Wii U är inte bekräftat och det är siffror som endast ryktas om. Kan däremot tänka mig att det är ett pris som det kommer hamna på till en början, sedan kommer det precis som allting annat falla rejält i pris. Om fler spel kommer stödja Wii U Pro Controller så kan jag tänka mig att Nintendo återigen kan börja tävla mot Sony och Microsoft - och att man då kan klara sig väldigt bra.

Krävs däremot att man får ett bra startfält med många olika spel från både Nintendo och tredjepartsutvecklare.

16/06 -12 13:12 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

The_new_cake skrev:
Priset på Wii U är inte bekräftat och det är siffror som endast ryktas om. Kan däremot tänka mig att det är ett pris som det kommer hamna på till en början, sedan kommer det precis som allting annat falla rejält i pris. Om fler spel kommer stödja Wii U Pro Controller så kan jag tänka mig att Nintendo återigen kan börja tävla mot Sony och Microsoft - och att man då kan klara sig väldigt bra.

Krävs däremot att man får ett bra startfält med många olika spel från både Nintendo och tredjepartsutvecklare.

Jag Kommihåg att både wii och 3ds knappt hade ett ända spel så om man hade en 3ds och inte zelda va det ända man kunde göra att gå runt i cirklar och få playcoins...
Priset fick jag från prisjakt och ja det kan sjunka.

16/06 -12 13:14 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

3DS sålde dock snabbare är DS.

21/06 -12 23:15 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Skunkrumpa

Skulle självklart vara en tragik om de klappade ihop, inte för vad dem är idag utan för deras historiska betydelse. De så gott som ensamma reste hela spelindustrin ur askan med kreativa påhitt samt revolutionerande lösningar. Tror inte de försvinner någonstans på en längre tid dock, fast hoppas detta bakslag kan ge någon form av tankeställare innan det börjar gå utför på allvar.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar