Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Fnus musik

Svara
15/06 -12 22:02 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Gör några av er egen musik?
Spelar ni några instrument?
Gör ni något relaterat till msuik utom att lyssna?

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

15/06 -12 22:36 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Jag har gjort 3-4 låtar,spelar keyboard och trummor.
Har precis gjort klart en cover på falling skies themat,32 keyboard spår och 2 trumspår.Just nu vet jag inte vad jag ska spela/arrangera,sulle gärna vilja få lite tips på bra låtar från spel samt filmer.
Tack.



Spelar du något?.

15/06 -12 22:42 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Gör lite på datorn ibland. Gör lite texter. Kan Screama och göra pig squel.

Wii U PS4 XBone PC

15/06 -12 22:44 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

MartinMilk skrev:
Gör lite på datorn ibland. Gör lite texter. Kan Screama och göra pig squel.

Lägger du upp det på internet t.ex. youtube?

15/06 -12 23:01 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Själv spelar jag gitarr. Ganska medioker, kan inte spela mer tekniska låtar än t.ex. Gorguts' Obscura eller Satie's Gymnopedie 3.
Äger även en keyboard, men jag är för dum för att spela med bägge händerna.
Skriver inte mycket då jag aldrig orkar göra hela låtar. Senaste jag gjorde var från när jag var 14. Kan inte sjunga, men precis som MartinMilk kan jag screama.

LegoLasse skrev:
Just nu vet jag inte vad jag ska spela/arrangera,sulle gärna vilja få lite tips på bra låtar från spel samt filmer.

Spela/Arrangera något från Terranigma, ActRaiser, Etrian Odyssey III, NieR eller Aquaria

Jag kan inte speciellt mycket om filmers soundtrack, men 5 cm/s hade bra soundtrack.

15/06 -12 23:35 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Jag har spelat gitarr i typ 5-6 år. Kan spela ganska bra, har spelat i band. Vårat band spelade inför ca. 500 pers en gång, det var riktigt nice! :D Funderar för övrigt att lägga upp covers på youtube, måste bara få lite bättre grejer först (typ kamera, förstärkare).

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

15/06 -12 23:42 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

DarkMasters skrev:


den känn när man vill spela i band, men i princip inte känner någon annan som är intresserad av musik och den enda man känner som faktiskt är intresserad lyssnar bara och vill bara spela bajs som BMTH, Asking Alexandria etc..

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

16/06 -12 00:34 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:

den känn när man vill spela i band, men i princip inte känner någon annan som är intresserad av musik och den enda man känner som faktiskt är intresserad lyssnar bara och vill bara spela bajs som BMTH, Asking Alexandria etc..


Haha, jag fattar vad du menar... Medlemmarna i mitt förra band bara lämnade för att spela med andra snubbar utan att ens säga nåt till mig... Nu spelar jag lite forever alone på mitt rum och letar efter folk och spela med, men ingen vill ju :/

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

16/06 -12 00:55 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

LegoLasse skrev:
MartinMilk skrev:
Gör lite på datorn ibland. Gör lite texter. Kan Screama och göra pig squel.

Lägger du upp det på internet t.ex. youtube?

La upp lite saker på myspace förut. Men tanken har kommit upp en del gånger på att lägga upp det på youtube.

Wii U PS4 XBone PC

16/06 -12 01:30 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

DarkMasters skrev:


welp. Bilda enmansprojekt.

16/06 -12 09:19 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Själv spelar jag gitarr. Ganska medioker, kan inte spela mer tekniska låtar än t.ex. Gorguts' Obscura eller Satie's Gymnopedie 3.
Äger även en keyboard, men jag är för dum för att spela med bägge händerna.
Skriver inte mycket då jag aldrig orkar göra hela låtar. Senaste jag gjorde var från när jag var 14. Kan inte sjunga, men precis som MartinMilk kan jag screama.

LegoLasse skrev:
Just nu vet jag inte vad jag ska spela/arrangera,sulle gärna vilja få lite tips på bra låtar från spel samt filmer.

Spela/Arrangera något från Terranigma, ActRaiser, Etrian Odyssey III, NieR eller Aquaria

Jag kan inte speciellt mycket om filmers soundtrack, men 5 cm/s hade bra soundtrack.

Tack du har räddat mitt sommarlov=)

16/06 -12 09:24 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

DarkMasters skrev:
Daxter_SSJ4 skrev:

den känn när man vill spela i band, men i princip inte känner någon annan som är intresserad av musik och den enda man känner som faktiskt är intresserad lyssnar bara och vill bara spela bajs som BMTH, Asking Alexandria etc..


Haha, jag fattar vad du menar... Medlemmarna i mitt förra band bara lämnade för att spela med andra snubbar utan att ens säga nåt till mig... Nu spelar jag lite forever alone på mitt rum och letar efter folk och spela med, men ingen vill ju :/



3 i bandet jag gick i lämna efter första terrminen och nu kommer nog två till lämna för dom har gått ut gymnasiet och har nog annat för si då,som t.ex jobb osv..

16/06 -12 11:05 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

LegoLasse skrev:


DU får vara mer specifik på varför din sommar är räddad. Gillade du någon av låtarna?

Fnu borde fixa ett broband där alla spelar över Skype. Kommer troligtvis låta hemskt.

16/06 -12 11:20 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
LegoLasse skrev:


DU får vara mer specifik på varför din sommar är räddad. Gillade du någon av låtarna?

Fnu borde fixa ett broband där alla spelar över Skype. Kommer troligtvis låta hemskt.

Jag gillar framförallt 5 cm/s och NieR dom va väldigt bra tack.
Även fast det skulle låta hemskt skulle det va en kule grej,om några va med så skulle jag kunna köpa mick och vebbkamra så skulle man kunna lira lite när man inte har någott att göta.

16/06 -12 11:50 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

LegoLasse skrev:


Nujs mang. Du får meddela om det händer. Spendera inte för mycket bara om du inte ska ha dem till något annat. Om du gillade NieRs soundtrack borde du spela det btw. Otroligt undervärderat och ett av de bästa spelen på 360.

16/06 -12 11:59 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Någon som skulle kunna tänka sig att pröva?.
Daxters ide kan funka,för när jag spelar piano för andra på 360 blir det kanska bra ljud även fast kvaliten på micken inte är den bästa.
Själv har jag en korg kronos så ljudet är inget större problem för mig.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar